Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

 

Pris er vel est. USD 599, for top-end. Reelt tenker jeg da + USD 50, så lanseringspris USD 649,-.

 

Men, du blir nok veldig fornøyd med 1080!

Ja! Og viser Vega seg å være ca like bra så går jeg nok for det etterhvert. Er trossalt fan av AMD

Jeg kan selge Vega til deg, når jeg har benchet dritten ut av dem :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Pris er vel est. USD 599, for top-end. Reelt tenker jeg da + USD 50, så lanseringspris USD 649,-.

 

Men, du blir nok veldig fornøyd med 1080!

Ja! Og viser Vega seg å være ca like bra så går jeg nok for det etterhvert. Er trossalt fan av AMD
Jeg kan selge Vega til deg, når jeg har benchet dritten ut av dem :D
Haha. Ja! Så jeg taper egentlig ingenting på å gjøre dette. Antar fps blir såpass høy også at FreeSync range uansett ikke hadde kommet i effekt.
Lenke til kommentar

 

 

Antar fps blir såpass høy også at FreeSync range uansett ikke hadde kommet i effekt.

 

 

Tja, jo, kanskje hvis du aldri spiller spill nyere enn fra 2016? :p

 

Bare å skru ned grafikken litt det. 

 

 

Det er ikke mye (etter min mening) man skal ned før en god del av poenget med en høy oppløst skjerm begynner å forsvinne da. Og Freesync skinner jo som best nettopp når det kommer til å få halt hver dråpe med grafikk kvalitet ut av skjermkortet uten å måtte se på "slideshow". ;)

Lenke til kommentar

... selve mottoet til AMD-fansen ;)

 

Edit: Æsj, jeg heiv meg inn i det "because why fight it". Vet jo hvordan dette går nå. Bare irriterer meg at tråden fungerer helt fint med gode diskusjoner. Også skal plutselig alt holdes på vent mens det blir 3 sider med ranting i stedet.

 

Men klart, om jeg tillater meg selv å være en del av problemet. Så har jeg jo ikke rett til å klage heller..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Jeg tror det er bare en test for å se hvem som er på AMD side, allerede 2 in sight :p

 

Edit: Æsj, jeg heiv meg inn i det "because why fight it". Vet jo hvordan dette går nå. Bare irriterer meg at tråden fungerer helt fint med gode diskusjoner. Også skal plutselig alt holdes på vent mens det blir 3 sider med ranting i stedet.

 

Men klart, om jeg tillater meg selv å være en del av problemet. Så har jeg jo ikke rett til å klage heller..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

 

AMD har de siste årene hatt skyhøye forventninger. Man var sikker på at Fiji skulle "knuse" 980Ti, og Polaris kom jo garantert til å gi GTX 1080 konkurranse og nå blant enkelte her forventet at Vega 10 også skal "knuse" 1080Ti med 25%. Når man da kommer her og sier det motsatte så er jo selvsagt ikke det populært, og "fanboy"-kortet blir dratt ganske kjapt...

Jeg kan ikke huske å ha sett at noen har skrevet 25% høyere ytelse enn 1080ti her.

Lenke til kommentar

Koven : Begynte å lure på om jeg selv hadde skrevet noe sånt. 

Men siden det har vært mye rykter ute og går tipper jeg at det kan være noe alla denne posten for en stund siden : 
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1656752&p=23729794

 

Per dags dato vet vi ikke hvor bra Vega blir, det kan være alt fra lik ytelse til dårligere ytelse enn Nvidia sine skjermkort, dette hadde jo vært katastrofalt med tanke på lansering da det mer enn forventes at Vega skal greie å slå 1070 , 1080 og 1080 ti , greier Amd ikke dette må prisen være på plass.

 

Fjorårets lansering av RX 480 var et lite steg i riktig rettning ( overskygget dessverre av elendig pcb design ) , de burde ha fulgt opp med en forbedret RX 580 hvor fokuset fortsatt var på strømforbruk og ytelse og ikke kun sistenevnte som endret seg minimalt mens strømforbruket fikk seg et hopp, da hadde Amd trolig solgt bedre om de ga ut gode kort med en eller annen form for bundle.

 

Det eneste som har virkelig innfridd for tiden er Ryzen cpu'ene, men allerede nå ser jeg at de må få på plass en god del forbedringer raskt for å kunne fortsette å ta markedsandeler, eksempelvis :

 

*IPC bør få seg et lite løft til.

*Cachen ser ut som den kan forbedre ytelsen med noen tweaks.

*Ytelsen i forhold til de som spiller bør løftes litt med noen forbedringer, om det er software eller hardware som bør stå bak disse vet nok Amd best selv.

 

Jeg håper virkelig at neste revisjon av Ryzen som lanseres trolig neste år gir en god del forbedringer for da begynner ting virkelig til å bli spennende, så får vi se om dette blir et kjerneløp eller teknologisk løp der vi får mange gode ting på bordet ut av det...

Lenke til kommentar

Koven : Begynte å lure på om jeg selv hadde skrevet noe sånt. 

Men siden det har vært mye rykter ute og går tipper jeg at det kan være noe alla denne posten for en stund siden : 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1656752&p=23729794

Er bare en bruker som linker til en nettside bare :) Ingen her som påstår at vega vil yte 25% bedre enn 1080Ti. AMD lurte oss alle med Zen^^ 40% ble til 52%, og noe lignende ser vi med Vega :) HKS ble tatt på senga han også, og han har også tatt feil med klokkefrekvensen til vega!

 

Jeg tror fortsatt på min ARK-venn :) Håper han blir tatt litt på senga også^^

Lenke til kommentar

Fjorårets lansering av RX 480 var et lite steg i riktig rettning ( overskygget dessverre av elendig pcb design ) , de burde ha fulgt opp med en forbedret RX 580 hvor fokuset fortsatt var på strømforbruk og ytelse og ikke kun sistenevnte som endret seg minimalt mens strømforbruket fikk seg et hopp, da hadde Amd trolig solgt bedre om de ga ut gode kort med en eller annen form for bundle.

RX 480 vare egentlig et bra kort ved lansering, men det var driveren som hang litt etter! Men AMD lanserte en meget bra driver etter hvert! Synd wattman ødla litt i starten for den driveren... Men jeg syns RX 580 burde ha vært RX 480 ved lansering. Men for all del, jeg klager ikke med mitt RX 480 med min 1080p skjerm :) Wattman-buggen har jeg ikke opplevd siden slutten av januar!

Lenke til kommentar

Fjorårets lansering av RX 480 var et lite steg i riktig rettning ( overskygget dessverre av elendig pcb design ) , de burde ha fulgt opp med en forbedret RX 580 hvor fokuset fortsatt var på strømforbruk og ytelse og ikke kun sistenevnte som endret seg minimalt mens strømforbruket fikk seg et hopp, da hadde Amd trolig solgt bedre om de ga ut gode kort med en eller annen form for bundle.

PCB var jo det som var mest på stell på referansekortene/tredjepart.

Om du sikter til PCI-E strømforbruket så var det innenfor tidligere nvidia skjermkort som ikke har krevd ekstra strømkontakter fra PSU.

Slik jeg forstod det var det for det meste dårlige budsjett hovedkort som faktisk ble rammet i de få tilfellene det førte til problemer (før det ble fikset gjennom driver rett etter lansering).

Lenke til kommentar

 

Fjorårets lansering av RX 480 var et lite steg i riktig rettning ( overskygget dessverre av elendig pcb design ) , de burde ha fulgt opp med en forbedret RX 580 hvor fokuset fortsatt var på strømforbruk og ytelse og ikke kun sistenevnte som endret seg minimalt mens strømforbruket fikk seg et hopp, da hadde Amd trolig solgt bedre om de ga ut gode kort med en eller annen form for bundle.

PCB var jo det som var mest på stell på referansekortene/tredjepart.

Om du sikter til PCI-E strømforbruket så var det innenfor tidligere nvidia skjermkort som ikke har krevd ekstra strømkontakter fra PSU.

Slik jeg forstod det var det for det meste dårlige budsjett hovedkort som faktisk ble rammet i de få tilfellene det førte til problemer (før det ble fikset gjennom driver rett etter lansering).

 

 

Joda, siktet nok til PCI-E strømforbruket og hvordan kortene ikke trakk nok fra selve tilkoblingene som ble gjort direkte fra psu.

Noe av dette ble løst av software, men til gjengjeld ble hastigheten satt ned noe om jeg ikke husker feil , en forbedret programvare kom på plass for å hindre "ytelsetap" men resultatet ble nok at kortene rett og slett fikk mindre å gå på.

 

Det er uansett ikke bra for noen at et skjermkort kan ta knekken på et hovedkort, selv om dette er et såkalt budsjettkort så lenge hovedkortene har holdt seg til spesifikasjonene. Amd sitt skjermkort tok knekken på flere hovedkort og ikke alle var budsjettkort om jeg husker riktig ( https://www.eteknix.com/amd-radeon-rx-480-reportedly-frying-pcie-slots/ )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...