Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eventuelt så kanskje de føler seg noe presset?

 

Selvsagt også en mulighet.

Det er jo alltids snakk om markedsandeler , men ofte så er det mer å hente etter sommerferien da forbrukerne har mer å rutte med etter å ha brukt opp feriebudsjettet sitt. 

Historisk sett så er den største perioden for bruk av penger ( og oppgradering til barna ) fra 1 Nov til 9 dec omtrent , eller for de som ønsker et litt bredere bilde :

http://www.statista.com/statistics/246963/christmas-spending-in-the-us-during-november/

 

Edit : Og gjett når det er storslipp av spill? ...

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg tipper NVidia har sin "big chip" tilnærmet klar designmessig, selv om det sikkert er dårlige yields hvis de masseproduserer den nå. AMD kan potensielt spoile NV sin $1000 Ti/Titan chip hvis de klarer å få ut noe som slår 1080 allerede i oktober. Dette blir spennende.

Lenke til kommentar

Har jo et 980Ti OC som funker greit nok til 1440P, men aner ikke om jeg gidder å vente. :hmm:

 

Fyller jo 17 når kortene kommer ut, så føler det er en evighet til. :p. Har allerede begynt på VG1 lizom. ^^

 

Tja, de gode spillene kommer jo etter sommerferien, flere som vil ta i bruk DX12 også og da vil man jo også se hvor bra disse spillene yter på 1070 / 1080 og kanskje Amd sine.

 

Spar heller penger du og kos deg med det du har nå, er jo ikke akkurat dårlig vil jeg si.

Lenke til kommentar

Jeg tipper NVidia har sin "big chip" tilnærmet klar designmessig, selv om det sikkert er dårlige yields hvis de masseproduserer den nå. AMD kan potensielt spoile NV sin $1000 Ti/Titan chip hvis de klarer å få ut noe som slår 1080 allerede i oktober. Dette blir spennende.

GP100 er allerede i masseproduksjon. DGX-1 servere med Tesla P100 er allerede tilgjengelig for utvalgte forskningspartnere hos Nvidia.

 

AMD har vel sakt at man ikke konkurerer mot toppkort. men får jeg et lite Polaris 10 med HBM 1 så er jeg fornøyd.

Ingen HBM på Polairs, kun GDDR-minne.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg ville tatt de ryktene med en stor klype salt.

 

Vi har i dag et prosjekt (innenfor HPC) hvor vi ser på SR-IOV funksjonalitet i AMD hardware. Nå bruker vi kort basert på "Tonga", og neste HPC-kort som støtter denne funksjonaliteten blir i følge AMD Vega 10. Denne timingen stemmer overhodet ikke med hva vi har fått oppgitt. I likhet med Polaris blir Vega 10 toppkortet i Vega-familien, Vega 11 blir en mindre brikke. Vega kommer heller ikke til å erstatte Polairs, de kommer til å leve sammen parallelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg ville tatt de ryktene med en stor klype salt.

 

Vi har i dag et prosjekt (innenfor HPC) hvor vi ser på SR-IOV funksjonalitet i AMD hardware. Nå bruker vi kort basert på "Tonga", og neste HPC-kort som støtter denne funksjonaliteten blir i følge AMD Vega 10. Denne timingen stemmer overhodet ikke med hva vi har fått oppgitt. I likhet med Polaris blir Vega 10 toppkortet i Vega-familien, Vega 11 blir en mindre brikke. Vega kommer heller ikke til å erstatte Polairs, de kommer til å leve sammen parallelt.

 

 

Er ikke verre enn at vi finner ut av det i oktober , men jeg tror at årsaken til dette er endringer i strategien pga Nvidia sin lansering og da tviler jeg sterkt på at dere vil være de første som får vite dette. Jeg vil derimot tro at dere får en oppdatering på dette i løpet av en tid.

 

Og ser man på tidligere lanseringer så er ikke dette første gangen Nvidia / Amd velger å holde kortene tett til brystet sitt for å så kaste seg raskt ut når perspektivet på konkurrenten blir litt bedre.

Lenke til kommentar

Er ikke verre enn at vi finner ut av det i oktober , men jeg tror at årsaken til dette er endringer i strategien pga Nvidia sin lansering og da tviler jeg sterkt på at dere vil være de første som får vite dette. Jeg vil derimot tro at dere får en oppdatering på dette i løpet av en tid.

Begrensningen her er massetilgjengelighet av HBM2. Her er det såpas lang lead-time (over seks måneder) i semi-conductor verden at da måtte startet masseproduksjonen for en måned siden. SK Hynix begynner ikke denne produksjonen før i juli/august.

 

Samsung, som er Nvidia sin leverandør av HBM2-minne (Nvidia har kjøpt hele kapasiteten i 2016) begynte masseproduksjon i januar. Pluss på seks måneder, så får du shippingtidspunktet for Tesla P100 (begynnelsen av juni).

 

Men, det er jo selvsagt lov å håpe! :)

Endret av HKS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...