Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Siden vi er i gang med rykter, så kan vi ta litt flere (klype salt som vanlig):

 

AMD's partners "won't have any new cards to display at Computex and the only Polaris cards promoted to them from AMD are R9 390/390X performance class but for a mid-range price. Great value but no sign of any GTX 1080 contender".

http://www.tweaktown.com/news/52056/rumor-amd-partners-showing-polaris-cards-computex/index.html
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden vi er i gang med rykter, så kan vi ta litt flere (klype salt som vanlig):

 

AMD's partners "won't have any new cards to display at Computex and the only Polaris cards promoted to them from AMD are R9 390/390X performance class but for a mid-range price. Great value but no sign of any GTX 1080 contender".

http://www.tweaktown.com/news/52056/rumor-amd-partners-showing-polaris-cards-computex/index.html

 

Verste rykteflommen er jo i GPU-markedet! Tror du skal akseptere det med en gang^^ Istedet for å surve over det som går i mot Nvidia, og det som går i favør AMD -Så er vi nødt til å vente på hva som er sant :)

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Dette er jo slik jeg forstår det et rykte som er spredt av skribenten Anton Karmehed , ta en titt på hva han skriver om så kanskje det lyser noen lyspærer her og der , kan jo nevne et av innleggene hans som et svar til en som skrev angående Zen's 40% bedre IPC : 

 

http://www.nordichardware.se/nyheter/amd-zen-allt-om-amds-nya-cpu-arkitektur.html

 

 

Det är jättesvårt att sätta vikt på AMD:s uttalande om 40% högre IPC. Men jag är inte riktigt med på hur du menar Magnus. 40% högre IPC är just 40% fler instruktioner per klockcykel – per kärna.

Du har ju fortfarande möjlighet att öka prestandan i kretsen med betydligt mer än 40% genom att just öka frekvenserna (klockfrekvens x IPC ger din beräkningskraft) tack vare effektivare tillverkningsteknik.
AMD är fruktansvärt dåliga i enkeltrådade applikationer helt rätt och här kommer IPC-ökningen väl till sin rätt. Med motsvarande tillverkningsteknik borde man faktiskt kunna bli riktigt konkurrenskraftiga vilket vi onekligen ser fram emot.
Men det viktiga att ta med sig här är att 40% högre IPC inte är detsamma som den maximala prestandaökningen i AMD:s nya kretsar.

 

For meg personlig virker det som at han ikke helt er fornøyd med AMD , kan godt være at jeg rett og slett misforstår han litt pga språkforskjellene , men det er relativ stor forskjell på måten han skriver om Nvidia , Intel og Amd utifra det lille jeg har sett.

 

Om det stemmer at Amd ikke kommer med noen kort på Computex så er det jo selvsagt synd , jeg vet rett og slett ikke hva som kommer til å stemme eller ei , jeg har noen venner som jobber for et par store selskap og akkurat nå er det en god del optimaliseringer som blir gjort for overgangen til DX12 og det sies at ting har blitt enklere nå enn når man måtte jobbe med forrige generasjons arkitektur på Ps3/Xbox og at det ser ut som en av aktørene kommer til å dra stor nytte av dette fremover.

Lenke til kommentar

Dette er jo slik jeg forstår det et rykte som er spredt av skribenten Anton Karmehed , ta en titt på hva han skriver om så kanskje det lyser noen lyspærer her og der , kan jo nevne et av innleggene hans som et svar til en som skrev angående Zen's 40% bedre IPC : 

 

http://www.nordichardware.se/nyheter/amd-zen-allt-om-amds-nya-cpu-arkitektur.html

 

 

Det är jättesvårt att sätta vikt på AMD:s uttalande om 40% högre IPC. Men jag är inte riktigt med på hur du menar Magnus. 40% högre IPC är just 40% fler instruktioner per klockcykel – per kärna.

Du har ju fortfarande möjlighet att öka prestandan i kretsen med betydligt mer än 40% genom att just öka frekvenserna (klockfrekvens x IPC ger din beräkningskraft) tack vare effektivare tillverkningsteknik.
AMD är fruktansvärt dåliga i enkeltrådade applikationer helt rätt och här kommer IPC-ökningen väl till sin rätt. Med motsvarande tillverkningsteknik borde man faktiskt kunna bli riktigt konkurrenskraftiga vilket vi onekligen ser fram emot.
Men det viktiga att ta med sig här är att 40% högre IPC inte är detsamma som den maximala prestandaökningen i AMD:s nya kretsar.

 

For meg personlig virker det som at han ikke helt er fornøyd med AMD , kan godt være at jeg rett og slett misforstår han litt pga språkforskjellene , men det er relativ stor forskjell på måten han skriver om Nvidia , Intel og Amd utifra det lille jeg har sett.

 

Om det stemmer at Amd ikke kommer med noen kort på Computex så er det jo selvsagt synd , jeg vet rett og slett ikke hva som kommer til å stemme eller ei , jeg har noen venner som jobber for et par store selskap og akkurat nå er det en god del optimaliseringer som blir gjort for overgangen til DX12 og det sies at ting har blitt enklere nå enn når man måtte jobbe med forrige generasjons arkitektur på Ps3/Xbox og at det ser ut som en av aktørene kommer til å dra stor nytte av dette fremover.

Første testeksemplar av buldozer var på 2.8 GHz, mens zen er på 3 GHz... 40% IPC er bare et tall vi må forholde hos til, og klokkefrekvensen har definitivt noe å si her, sammen med antall kjerner når win10 og DX12 er her!

Lenke til kommentar

/Rykter

 

 

 

umor: Polaris validation Failed Might Launch in October Now kstar.gifkstar.gifkstar.gif
by Hilbert Hagedoorn on: 05/12/2016 02:57 PM | Source | 10 comment(s)
 

Okay before I start on this news-item, I really need to state that this is based on a vague rumor, nothing has been confirmed or denied otherwise. Here's the story, some reports say Polaris 10 can't hit 850 MHz reliably and that availability will be pushed back to October. I sincerely hope the rumor is not true.

The news arrived through Nordic Hardware saying that AMD's partners "won't have any new cards to display at Computex and the only Polaris cards promoted to them from AMD are R9 390/390X performance class but for a mid-range price. Reports say Polaris 10 can't hit 850 MHz reliably, whereas Nvidia already demoed the 2000 MHz marker with their GPUs.

A board partner response seem to be "as of now, no information".

Rumor indicates that this info is backed by a rather large AMD partner, that there will be no Polaris-based video cards from AMD partners at Computex. That means no Polaris on Computex and no availability of the cards shortly thereafter (if this is true). 

If true, man can AMD please catch a break ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er tydelig at det er mange som ønsker at det skal spres rykter som kanskje ikke stemmer ,les gjerne denne :

 

 

 just finished listening/watching the quarterly stock market investors presentation from AMD. Basically, Lisa addresses her shareholder's with some information on how business is doing. During the presentation she stated that Polaris is still on track for it's original release date. I'd imagine this is the most current and up to date information, available only within the last 10 minutes.

 

Fra https://m.reddit.com/r/Amd/comments/4j16sc/rumour_polaris_validation_failed_might_launch_in/

 

Hør gjerne på sammendraget : http://www.media-server.com/m/acs/502fa8cc1813e66d2b12cf860c0bdc11

Så kan man jo ta en titt på det som ble skrevet i dag på pdf ( tilgjengelig via amd sine sider ):

 

 

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 The AMD Polaris 10 GPU is known to be the flagship chip based on the GCN 4.0 architecture. The Polaris 10 will remain the flagship until Vega arrives which is launching in 2017. AMD demoed a Polaris 10 based graphics card at Capsaicin 2016 in Hitman running in DirectX 12 at 1440P resolution and delivering a steady 60 FPS. Polaris 10 sounds like a replacement to the Fury X but in fact, it is replacing the mainstream lineup.

Read more: http://wccftech.com/amd-polaris-10-polaris-11-launch-event/#ixzz48aBDwH6U

 

Polaris er som kjent låst til 60 FPS... Hvor mye polaris vil yte over det, får vi svar på snart! Titan X Klarer 60 FPS.

Lenke til kommentar

 The AMD Polaris 10 GPU is known to be the flagship chip based on the GCN 4.0 architecture. The Polaris 10 will remain the flagship until Vega arrives which is launching in 2017. AMD demoed a Polaris 10 based graphics card at Capsaicin 2016 in Hitman running in DirectX 12 at 1440P resolution and delivering a steady 60 FPS. Polaris 10 sounds like a replacement to the Fury X but in fact, it is replacing the mainstream lineup.

Read more: http://wccftech.com/amd-polaris-10-polaris-11-launch-event/#ixzz48aBDwH6U

 

Polaris er som kjent låst til 60 FPS... Hvor mye polaris vil yte over det, får vi svar på snart! Titan X Klarer 60 FPS.

 

Er Polaris låst til 60fps?  :scared:

Lenke til kommentar

 

 The AMD Polaris 10 GPU is known to be the flagship chip based on the GCN 4.0 architecture. The Polaris 10 will remain the flagship until Vega arrives which is launching in 2017. AMD demoed a Polaris 10 based graphics card at Capsaicin 2016 in Hitman running in DirectX 12 at 1440P resolution and delivering a steady 60 FPS. Polaris 10 sounds like a replacement to the Fury X but in fact, it is replacing the mainstream lineup.

Read more: http://wccftech.com/amd-polaris-10-polaris-11-launch-event/#ixzz48aBDwH6U

 

Polaris er som kjent låst til 60 FPS... Hvor mye polaris vil yte over det, får vi svar på snart! Titan X Klarer 60 FPS.

 

Er Polaris låst til 60fps?  :scared:

 

Hitman demoen :p

Lenke til kommentar

 

 The AMD Polaris 10 GPU is known to be the flagship chip based on the GCN 4.0 architecture. The Polaris 10 will remain the flagship until Vega arrives which is launching in 2017. AMD demoed a Polaris 10 based graphics card at Capsaicin 2016 in Hitman running in DirectX 12 at 1440P resolution and delivering a steady 60 FPS. Polaris 10 sounds like a replacement to the Fury X but in fact, it is replacing the mainstream lineup.

Read more: http://wccftech.com/amd-polaris-10-polaris-11-launch-event/#ixzz48aBDwH6U

 

Polaris er som kjent låst til 60 FPS... Hvor mye polaris vil yte over det, får vi svar på snart! Titan X Klarer 60 FPS.

 

Er Polaris låst til 60fps?  :scared:

 

 

Om Polaris hadde vært låst til 60fps og AMD har garantert at vi fikk dette i alle spill som kommer i år og neste årene så hadde det vært en bragd :p

 

Men ja, Hitman demoen som jeg forstår det.

Lenke til kommentar

Og om det var noe tvil så ble det bekreftet av Amd sin PR manager Joe Cowell : 

 

 

Firstly, AMD will be attending Computex and this was never in doubt. It’s important to remember that AMD always lists their attendance for trade shows in a clear and transparent manner. Secondly, there are no production issues whatsoever with Polaris and it’s on schedule.  This means our report suggesting AIB partners were unhappy with AMD is completely false and based on incorrect sources. Therefore, we were wrong in disclosing this information and wish to clarify the real truth after receiving an official word from AMD.
So what does this all mean? Well, AMD isn’t struggling to produce quick driver updates, the Polaris architecture or failing to attend Computex. Also, their Q1 financial results were actually better than most analysts predicted. Therefore, any claims predicting their future demise are completely inaccurate. Of course, the Q1 financials are going to be poor when they’re preparing product launches later in the year for both the graphics and CPU segments. Hopefully, this clarification helped to quash the rumours being published right now, and we openly admit our original articles were wrong.

 

 

Du kan lese hele artikkelen her : http://www.eteknix.com/amd-debunks-recent-negative-rumours/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Polaris 10 er så langt unna flagship som det går an. Ser begrepet flagship har blitt noe utvannet. Nå til dags ville vel enhver balje i marinen bli kalt "flagship"...

 

Det er nok trolig den kraftigste "balja" isåfall som er både kjappere og raskere enn de tidligere produktene som Amd har å by på som gjør at man benytter definisjonen "flagship" på den.

 

Spørsmålet er hvor kraftig vil disse bli og hva vil de koste?

 

Noen rykter som er lagt ut på twitter av AMD kan tyde på at vi vil se kanskje 8.6 milliarder transistorer ( http://techfrag.com/2016/02/24/amd-polaris-11-may-have-8-6-billion-transistors-launching-mid-year/ ) på Polaris 11 , greier de også å få på plass en rimelig hastighetsøkning og lav effektforbruk kan denne trolig konkurrere eller utklassere Nvidia sine 1070 og 1080 kort.

 

I og med dette er rykter (selv om det er Amd som står bak ) så velger jeg heller å være litt avventende og se hva arkitekturen greier å prestere ved lansering. Vi kan bli kraftig overrasket eller det kan være vi blir skuffet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Tror AMD fint klarer å holde følge med GP104. For den er ikke noen enorm nydesign sammenliknet med Maxwell. AMD har også fordelen av 14nm. Problemet er jo at de ligger etter på utvikling og lansering. Det er grenser for hvor lenge jeg kan vente før det frister mer med 1080... og hvis de lanserer noe som slår 1080 så er sannsynligvis NV snart klare med en større chip ikke så lenge etterpå...

 

AMD har vært et bedre kjøp med tanke på holdbarhet siden 7xxx, kortene deres har økt i ytelse med nyere drivere og GCN baserte konsollporter sammenliknet med NV sine kort. Men AMD har likevel ulempen med å være senere ute...

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg prøver å ha lave forventninger til Polaris. Synes faktisk økningen i ytelse nVidia har med 1080 er imponerende. Så jeg tror, hvis vi skal se på "gamle" plansjene, at AMD lanserer et mellomklassekort i første omgang. Jeg mistenker at ytelsen i beste fall vil matche 1070/ligge mellom fjorårets toppkort og 1080.

 

*Håper* selvfølgelig at jeg tar feil, og Polaris viser seg å være et "powerhouse" på 14nM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...