Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

 

 

Vi ser altså en økning på 70% fra 380X her, akkurat som hos Nvidias Pascal-toppkort. Om vi kan se noe lignende med 490X, vil den i så fall matche 1080en i ytelse.

Verdt å nevne at denne artikkelen (lekkasjen) er ytelsestall fra 3DMark 11:

http://videocardz.com/60253/amd-radeon-r9-480-3dmark11-benchmarks

Helt rett. Vi for se den 1.6 om AMD leverer eller ei. 3DMARK legger jeg ikke så mye vekt på og da spesielt ikke 3DMARK11. DX12 og Vulkan derimot...

Dx12 og vulkan som nesten ikkje er i bruk enda, derimot... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Vi ser altså en økning på 70% fra 380X her, akkurat som hos Nvidias Pascal-toppkort. Om vi kan se noe lignende med 490X, vil den i så fall matche 1080en i ytelse.

Verdt å nevne at denne artikkelen (lekkasjen) er ytelsestall fra 3DMark 11:

http://videocardz.com/60253/amd-radeon-r9-480-3dmark11-benchmarks

Helt rett. Vi for se den 1.6 om AMD leverer eller ei. 3DMARK legger jeg ikke så mye vekt på og da spesielt ikke 3DMARK11. DX12 og Vulkan derimot...
Dx12 og vulkan som nesten ikkje er i bruk enda, derimot... :p

Det er helt rett, men tenker litt fremover. DOOM og Overwatch fungerer gull selv med gammelt 290X.

Lenke til kommentar

 

Vi ser altså en økning på 70% fra 380X her, akkurat som hos Nvidias Pascal-toppkort. Om vi kan se noe lignende med 490X, vil den i så fall matche 1080en i ytelse.

Verdt å nevne at denne artikkelen (lekkasjen) er ytelsestall fra 3DMark 11:

http://videocardz.com/60253/amd-radeon-r9-480-3dmark11-benchmarks

 

 

Det sto ganske tydelig på Benchmark-bildet jeg viste til på forrige side... 

 

Syntetiske benchmark gir uansett en pekepinn på faktisk/reell ytelse -- kan ikke huske sist de ikke gjorde det. 3DMark11-benchmarken av GTX 1080 i begynnelsen av mai viste seg også å stemme god overens med de faktiske tallene. Men ja, vi får vente og se på mer håndfaste tall om en uke.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

 

 

Vi ser altså en økning på 70% fra 380X her, akkurat som hos Nvidias Pascal-toppkort. Om vi kan se noe lignende med 490X, vil den i så fall matche 1080en i ytelse.

Verdt å nevne at denne artikkelen (lekkasjen) er ytelsestall fra 3DMark 11:

http://videocardz.com/60253/amd-radeon-r9-480-3dmark11-benchmarks

 

 

Det sto ganske tydelig på Benchmark-bildet jeg viste til på forrige side... 

 

Syntetiske benchmark gir uansett en pekepinn på faktisk/reell ytelse -- kan ikke huske sist de ikke gjorde det. 3DMark11-benchmarken av GTX 1080 i begynnelsen av mai viste seg også å stemme god overens med de faktiske tallene. Men ja, vi får vente og se på mer håndfaste tall om en uke.

 

Nei, det står bare "3DMark" - noe som kan være "hvilken som helst test", og ikke definert før man faktisk klikker på den og ser linken ;)

Min opprinnelig post var uansett på det at jeg syns det var rart at det brukte 11 og ikke noen av de nyere og mer relevante testene med tall vi faktisk kjenner igjen fra egen testing.

Lenke til kommentar

Denne artikkelen ble publisert for 2 dager siden og er virkelig grei å få med seg :

 

AMD Brings More Console Features To PC Gaming With New 'Shader Intrinsic Functions' For GPUOpen

 

 

Shader Intrinsic Functions

 
As a result, Advanced Micro Devices is introducing many new features within their GPUOpen program to enable more low-level access to hardware in a console-like development environment. If you are unfamiliar with GPUOpen, I wrote on that here. AMD is introducing the support for what is called “Shader Intrinsic Functions” or built-in functions which allow the developer to directly access graphics hardware instructions. This access is granted to developers in situations where they would normally be abstracted by a higher level API, or not available at all. Advanced Micro Devices likens this to embedding optimized machine language code into higher-level code.
 
Intrinsic functions are only useful if game developers know they can rely on them to exist in future hardware and that they will be able to gain direct access through hardware-specific code paths throughout the generations. Because Advanced Micro Devices has stuck with GCN, they make it possible for developers to invest in the use of built-in functions and improve performance. By enabling developers to utilize these new capabilities, Advanced Micro Devices is once again finding ways to enable their hardware to experience performance gains without any changes to their hardware whatsoever.

 

Det er med andre ord nå vi vil begynne å se hvordan Amd begynner virkelig å dra nytte av investeringene de har gjort i arkitekturen sin og jeg tror vi kommer til å se ganske stor forskjell på arkitektur som ikke støtter dette , selv om de teoretisk pga hastighet og antal Cores skal være bedre enn det Amd har å by på.

Lenke til kommentar

Jeg er kjempespent på teknologien og å lese dybdeartikler. På tross av de økonomiske utfordringene, så tror jeg det er AMD som vil gjøre mest spennende denne generasjonen. Pascal var en Maxwell tweak på en ny (og dyr) prosess (16nm) og det er imponerende nok i seg selv, men AMD har levert ytelse som holder seg lenger med de forrige generasjonene sine, og jeg tror det fortsetter sånn pga GCN fokus i konsoller. 

 

Det blir nok 1080 på meg uansett, fordi jeg trenger ren ytelse nå, men jeg tror det blir mye mer interessant å lese dybdeartikler om Polaris og Vega arkitekturene enn det var om Pascal. 

Lenke til kommentar

 

Oi...

Du er klar over at det sies der :

 

Doom på et RX 480 : 1440P / 2560 x 1440 og at det muligens gir stabilt 144 fps...

 

Til sammenligning ga et Nvidia 1080 i Doom kun 111 fps ( http://www.guru3d.com/articles-pages/nvidia-geforce-gtx-1080-review,16.html ).

 

Nå vanskelig å virkelig dra en konklusjon ut av dette men...

Lenke til kommentar

-Snip

 

Det er i alle fall en mulighet for at kortet gir en spillbar opplevelse i Doom 3 på 1440p.

Nå må man bare sørge for å få kjøpt seg en god skjerm med den oppløsningen og Freesync...

 

PS : Selv om du ikke direkte bryter med reglene ønskes det at et innlegg skal inneholde mer enn kun 1 bilde. Vi har ikke slått ned på dette i det siste men det kan være at vi må gjøre det om ting utarter seg generelt sett på forumet.

 

Edit > Lamenthe : Jeg er også spent, så jeg flettet din spente post sammen med den over.

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjermen skal være 1080p.

Det som er tingen her er vel at kortet antageligvis benytter seg av Amd sin Super resolution for å få til 1440p og 144hz.

Hva fps er da er vanskelig å si, men jeg vil gjette 144. Men nå kjenner jeg ikke helt til hvordan dette fungerer og om et kort som feks kun leverer 22fps får disse fordelt på 144 , altså at en frame gjentaes 6.5 ganger før man kommer med en ny frame.

 

Uansett det kan bli ganske så spennende dette her...

Lenke til kommentar

 

 

Oi...

Du er klar over at det sies der :

 

Doom på et RX 480 : 1440P / 2560 x 1440 og at det muligens gir stabilt 144 fps...

 

Til sammenligning ga et Nvidia 1080 i Doom kun 111 fps ( http://www.guru3d.com/articles-pages/nvidia-geforce-gtx-1080-review,16.html ).

 

Nå vanskelig å virkelig dra en konklusjon ut av dette men...

 

144 fps tviler jeg sterk på, men ryktene sier ca 120 fps- Tviler litt på det også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...