Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Furmark uten antialiasing og 1440p tok den jo sprettlett, 79 grader på andre kjøring, 80 grader på 4xMSAA:

 

Det er fordi ingen skjermkort i kjører på samme klokkefrekvenser i Furmark som i faktiske spill. Det eneste du "tester" med Furmark er hvor mye strøm kortet kan trekke. Furmark er verdiløst for å teste stabilitet, designet spesifikt for å ødelegge GPUer, og i det hele tatt bortkastet tid.

 

Bruk heller Superposition eller 3DMark.

 

Hvis du derimot har lyst til å teste hvor mye varme skjermkortet ditt kan produsere, med den risikoen at skjermkortet bokstavelig talt kan ta fyr, så kan du laste ned MorePowerTool, sette 500% power limit, og se hva som skjer når du kjører Furmark.

Ditt Nitro+ vil sannsynligvis overbelaste kjøleløsningen før det brenner.

Lenke til kommentar

Jeg kommer også med noen tall på kortet mitt når jeg får nytt kabinett i morgen ;) Da blir det å montere H105 AIO min. Tårnkjøleren jeg bruker nå presser på skjermkortet :S Så det ser ikke bra ut! men merker ikke noe forskjell på det.

Hvilke programmet skal jeg "teste" med? 

Superposition og 3Dmark som blir anbefalt her?

Kikket litt på trixx programmet til Sapphire, men blir ikke helt klok på dette? Bare å avinstallere å bruke Afterburner? Syntes å lese at å undervolte det så fikk man lik eller bedre ytelse?

Lenke til kommentar

Inni svarte H.. hvor kommer den i fra. Kanskje derfor systemet mitt har oppført seg litt sært i dag også. Montro om det er noe av det aller siste jeg har lastet ned og kjørt i løpet av denne dagen?

 

post-30484-0-70830100-1569884634_thumb.png

 

Klokkeslettet samsvarer med avinstalleringen av Furmark :hmm: uten at jeg er skråsikker at det er noen synder.

 

Edit:

Reinstallerte sånn helt for sikkerhetsskyld Win10, på tross av karantene av uhumskheten. Opplevelsene i Win10 var mildt sagt ikke helt greie mandagen. Litt av en jobb å etterinnstallere ting. Har sikkert ikke kommet helt i mål med etterinnstalleringen enda. Men, er nå oppe å går igjen.

Endret av G
Lenke til kommentar

øyih

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5189489

 

Kortet har dukket opp på prisjakt  :wee:

Montro hvordan dette stiller opp i mot Nitro+ kortet på samme GPU chip?

 

Ikke like sexy pappeske, men 6 utganger og flust av power.

 

5189489.jpg

Og et tivolihjul i midten for de som liker det  :eek:

 

Selv ikke dette kraftige Nvidia-kortet har 6 utganger. Så derfor lurer jeg litt på hvorfor dette kortet lokker med akkurat det? Snålt at det skiller seg så mye ut på det punktet.

 

 

evga-rtx-2080-super-ftw3-ultra-grafikkor

 

 

Forresten, ny driver til AMD-kortene:

https://videocardz.com/driver/amd-radeon-adrenalin-2019-19-9-3

 

 

Rar kilde jeg fant på google (altså presentasjonen, kan hende det er bare søppelsetninger, men de var så velformede):

 

In the meantime, a product manager and PR director for Sapphire spoke to the press in China about AMD's upcoming Radeon graphics cards built around Navi. Among them are also the Radeon RX 5950 XT and the RX 5900 XT. SAPPHIRE Pulse is all about providing PC users with choice and great value for money.

Kilde: http://agnes.xaa.pl/89my4/pc-partner-sapphire.html

Endret av G
Lenke til kommentar

https://www.techpowerup.com/review/asrock-radeon-rx-5700-xt-taichi-oc-plus/

 

Test av 5700 XT Taichi.

 

Med tanke på støy og varme er det dårligere enn MSI Gaming X, Sapphire Pulse\Nitro og Powercolor Red Devil\Dragon. Det er så vidt mer støyende enn Asus Strix, klart bedre enn alle XFX-kortene, referansekortene og MSI Mech og Evoke.

 

Om man skal ha mest for pengene ville jeg helt klart valgt Powercolor Red dragon eller Sapphire Pulse, ingen slår de på pris\støy\temp. Nitro, Red Devil og Gaming X er litt bedre på kjøling etc, men de er og en del dyrere.

Lenke til kommentar

Ser at jeg gjor det godt med å kjøpe Nitro+ til 5190kr :) Ser også at prisen har steget 100kr etter jeg kjøpte det!
Beste kjøpe må vel være de som fikk Red Devil til 4999kr. (angrer på at jeg satt på gjerdet å ventet) men dog 200kr dyrere med Nitro+, så var ikke så gæli det heller da.

 

Vurderte lenge Pulse kortet, men ville ha lavest mulig støynivå.

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Furmark uten antialiasing og 1440p tok den jo sprettlett, 79 grader på andre kjøring, 80 grader på 4xMSAA:

 

Furmark__30sep2019.PNG

 

Nei du, jeg har absolutt ikke noe supersyn. Men, jeg kan være "farget" av GTX 1060 opplevelsen på den "låne"-VA-baserte skjermen. Trodde jeg kjørte GTX 1660 på IPS-skjermen som er en kontorskjerm (ingen gamingskjerm).

 

Om det er en ekstra sterk sans hos meg, så må det være luktesans ;)

 

Edit: 82 grader på 8xMSAA 1440p på fjerde kjøring (basert på de lavere kjøringene samlet i hop)

Hva slags FPS du i 1440p med 8x AA? Og tempetatur?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...