Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Siden det er hard locked til 60fps har du forklaringa der. GPUen klokker ned når den ikke trenger kjøre max frekvens for å nå 60fps :) Hadde du hatt ubegrensa fps hadde nok GPU kjørt på 1800-1900 hele tiden og fps ville ligget på 60-90.

Nja... Oppfører seg veldig rart forhold til Nvidia korta mine hvertfall.

Ligger stort sett mellom danser 1900-2000 når kortet er pegged, men iblandt så tryner det ned til 1650-1700ish som gir microstutter :hmm: 

1000mV så kjører det 1700-1800, 1050mV kjører det 1800-1900 og 1200mV så kjører det 1900-2000.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja... Oppfører seg veldig rart forhold til Nvidia korta mine hvertfall.

Ligger stort sett mellom danser 1900-2000 når kortet er pegged, men iblandt så tryner det ned til 1650-1700ish som gir microstutter :hmm:

1000mV så kjører det 1700-1800, 1050mV kjører det 1800-1900 og 1200mV så kjører det 1900-2000.

 

Hvis det gir mikrostutter ved MHz-drop så er det ikke som det skal nei. Jeg spiller med fps-cap i spill pga Hz på skjerm, ofte ligger kortet langt under boost-frekvens nettopp fordi det ikke trengs så mye kraft.

Lenke til kommentar

Ja, trenger jo ikke så råe kort for testing... Jeg har litt forskjellig av pci, agp og pcieexpress så man er dekket opp ved feilsøking av ny og eldre hardware  :thumbup:

 

Det skjermkortet som har blitt brukt desidert mest til dette er et radeon 5000 (5570?) kort som ikke trenger egen pcie strømkabel. Veldig hendig når man skal teste. Det kortet har vel klart rundt 10 år med misbruk, men er dødt/døende nå. Skal på hedershylla i gutterommet/garasjen :p

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for linken. :)

 

Blir interessant å se hva det kan være snakk om. Men tviler som sagt på at det kan være DXR fallback mode. Det vil bare få RTX kort til å se bra ut. Med mindre AMD faktisk har RT HW i RDNA1. Det er jo utrolig nok mulig..

Sett noen rykter om at kommende PS5 skal ha HW basert Ray Tracing så kommende AMD kort vil nok ha det.

Lenke til kommentar

Sett noen rykter om at kommende PS5 skal ha HW basert Ray Tracing så kommende AMD kort vil nok ha det.

 

Jepp, men siden det ikke er, ihvertfall aktivert, noen RTRT funksjonalitet med Navi kortene 5700/XT. Så har det vært forventet at HW RTRT støtte ikke kommer før RDNA2. Så om det nå plutselig blir skrudd på RTRT støtte for 5700/XT, vil det være svært overraskende.

I teorien er det mulig at det faktisk _er_ dedikert RT HW i RDNA1 også, og at den bare ikke har blitt aktivert i drivere enda. Men som sagt, det høres jo ikke mye sannsynlig ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...