Gå til innhold

AMD Polaris & Vega og midlertidig (?) Navi


ExcaliBuR
Gjest

 

Anbefalte innlegg

Tror :

 

Tidelig fastsync+ g-sync

G-sync i windowmode

G-sync med multigpu

G-sync med hdr tror det kom før freesync 2

G-sync med 4k 96hz hdr-10bit /4k 144hz

 

"Given the price gap, you might wonder why anyone would prefer G-Sync. The answer is simple — it’s superior. Nvidia’s adaptive refresh technology just delivers more consistent overall performance."

 

Jeg kjører freesync off med 950f. Virker faktisk som g-sync funket bedre på x34 vs freesync på 950f, uten å ha veldig doktorgradsutgreing om det.

HDR kom vell først med g-sync ultimate? G-sync stiller endel krav som ikke freesync gjør med tanke på refreshrate etc, det forklarer også noe av prisdifferansen, men når du sammenligner tvillingmodeller hvor en har g-sync og en freesync trenger ikke resultatet gå i favør av g-sync. G-syncmodulen er temmelig overpris i mine øyne. https://www.google.com/amp/s/www.tomshardware.com/amp/news/nvidia-gsync-vs-amd-freesync-test-comparison,39042.html
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min personlige erfaring etter å ha testet 2 skjermer der en har og en har ikke G-Sync er at for meg personlig utgjorde det ikke noe stor forskjell, faktisk såpass liten at en investering som koster noen tusenlapper mer ble rett og slett unødvendig.

 

Så da kan man heller bruke pengene på andre oppgraderinger som fungerer bedre, noe som er fordelen med freesync skjermene, pengene man sparer på å ikke kjøpe"Varemerket G-sync" kan brukes på eventuelt et bedre skjermkort.

Lenke til kommentar

Ser ut som årsaken til at riser kabelen i lian li sitt vertikal gpu kit ikke fungerte hos meg var at jeg kjørte pcie gen 4 på X570 hovedkortet.

Setter man pcie gen3 i uefi så skal det fungere fint med riser kabel. DET tenkte jo ikke jeg på daaaa...

 

Det er sikkert noen kabler som fungerer med gen4, vet ikke hvilke.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Ser ut som årsaken til at riser kabelen i lian li sitt vertikal gpu kit ikke fungerte hos meg var at jeg kjørte pcie gen 4 på X570 hovedkortet.

Setter man pcie gen3 i uefi så skal det fungere fint med riser kabel. DET tenkte jo ikke jeg på daaaa...

 

Det er sikkert noen kabler som fungerer med gen4, vet ikke hvilke.

 

Jeg ville kontaktet Lian-Li, mener jeg har hørt om andre med samme problem, og at Lian-Li da sendte dem en ny kabel. 

Lenke til kommentar

Hvilke overklokkingsprogram bruker dere for å overklokke/underklokke 5700XT kortet?

Og hvor bør jeg begynne? Vil ha mer ytelse, evt lik ytelse, men mindre strømtrekk.

afterburner, mer stabilt og pålitelig enn radeon settings. Kan settes på boot.

 

Forslag. Lås max boost til 2050MHz, senk volt rea 1200mv til 1150mv, funker det gå videre ned. Du bør ende opp et sted rundt 1070-1130mv på 2050MHz. Gir trolig 20-30W lavete forbruk og såvidt bedre ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får du ikke opp 'fan control'?

 

Jo, men klarer ikke tvinge viftene til å gå konstant (på typ 15%). Mulig jeg må inn og skru av noe greier i Wattman, og deretter prøve igjen. Har blitt veldig glad i AB, men da jeg ikke fikk det til avinstallerte jeg det for ikke å få noe krøll mellom flere programmer. Har jo i tillegg Trixx installert på grunn av Boost-biten, og der er det foreløpig ingen fancontrol der heller :p

Lenke til kommentar

Jo, men klarer ikke tvinge viftene til å gå konstant (på typ 15%). Mulig jeg må inn og skru av noe greier i Wattman, og deretter prøve igjen. Har blitt veldig glad i AB, men da jeg ikke fikk det til avinstallerte jeg det for ikke å få noe krøll mellom flere programmer. Har jo i tillegg Trixx installert på grunn av Boost-biten, og der er det foreløpig ingen fancontrol der heller :p

 

Slå av alle innstillinger\restore defaults i Radeon setting, samme i Trixx foruten boost så vil det trolig fungere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...