Gå til innhold

TEST: Razer Mamba


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har 2013 versjonen. Er ikke utelukkende positiv.

 

Har byttet denne 2 ganger, da batteriet dør og ikke vil lades opp.

Nå skjer det igjen, så kjører bare med kabel.

 

Batteriet har også vært håpløst. Varer kanskje 4-5 timer med bruk før det må lades igjen.

 

Programvaren er et helvette. Detekterer musa 1/10 ganger og nekter å laste ned/opp config til musa.

 

Dersom disse punktene er ordnet er det nok en bra mus.

 

 

 

For eksempel Logitech MX Master kan jo gå i flere uker mellom hver lading.

Endret av TheHaughom
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde Razer Taipan en stund. Musen er for liten og hadde enorme cold-boot problemer. Ser for meg ut som denne Mamba er rimelig lik størrelse og utforming som Taipan? I så fall ville jeg ikke anbefale den for voksne menn med litt store lanker. Cold-boot problematikken er sikkert system-avhengig og kan ikke nødvendigvis brukes som et negativt argument (selv om mange har hatt dette med Razer).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Hadde selv den forrige versjonen.

 

Razer generelt har god passform, men det meste stopper etter det, alt ofr plastic fantastic, batteritid som er forferdelig lav, tilogmed 20 timer er udugelig.

 

knirker og krinkler og føles ikke solid i det hele.

 

+ prisen for 1600 er usaklig stiv, hadde den ikke hatt "Razer" i navnet hadde den kosta halvparten.

 

Razer var gode for flere år siden men har gått fra å være bra til å putte sammen plastikk med lys som skal "fenge"

 

Ser bra ut da det skal den ha, vis den kommer på 60% juletiblud på komplett så kjøpes den nok for å teste den i 1 måned før den ikke lengre virker :p

Lenke til kommentar

Så.. Dette er egentlig en Mamba TE som er trådløs med justerbare klikktrykk til dobbelte prisen?

Kjøpte selv tournament edition på tilbud hos komplett for en uke siden. Veldig fornøyd. Gikk fra 6k tl 16k DPI, men det vente jeg meg til på en dag, helt super mus.

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

Tror aldri jeg kommer til å kjøpe en mus som koster så mye. Skjønner heller ikke helt hvorfor Razer har så dyre produkter.
Gikk fra Razer til Roccat forrige år og det var jo som natt og dag, vanvittig forskjell på både sensor og "build kvalitet", men Roccat var faktisk billigere.

Har Razer blitt litt Apple, folk kjøper det fordi det er ett "kult" merke?

Endret av Pixxxel
Lenke til kommentar

Dumt spørsmål, men når blir det "nok" DPI? Altså når det går over fra å være praktisk merkbare fordeler til å være teoretiske fordeler (a la 192 kHz samplet lyd).

 

Godt spørsmål det. Har eksperimentert litt med en 8200DPI mus. Jeg vil si jeg merket forskjell på 1600 og 3200 DPI. Sensitiviteten ble justert slik at utslaget på skjermen pr. bevegelse ble det samme. Jeg merket at 3200 DPI ga en glattere bevegelse (1080@60Hz). Videre opp til 6400 DPI kan jeg ikke si med sikkerhet at jeg merket noe særlig forskjell. Fra andre med høye krav til mus (gamere) har jeg hørt at alt over 2000 DPI er tull, men jeg er ikke helt enig i det. Opplevelsen er nok også avhengig av andre parametre, som skarphet på skjermbildet, framerate og input lag.

 

Det de fleste nok er enige i er at 16000 DPI er overkill. Men med mindre andre aspekter av egenskapene lider, slik som hastighet og linearitet, gjør det vel ingen skade med høy DPI... bortsett fra prisen kanskje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...