Gå til innhold

TEST: Razer Mamba


Anbefalte innlegg

Holder vel i to måneder før et eller annet stanger, gitt razers "fantastiske" kvalitetsprofil.

 

Razer lager produkter med så dårlig kvalitet at alle greiene deres utelukkende burde langtidstestes.

 

kjøpte razer, etter 3-4 måneder klikket hele musen og ledningen ble gloheit, nesten som den skulle ta fyr, den kostet 1000 kr, og plassen jeg kjøpte det hos er en pain in the ass.

 

Så nå må jeg sikkert bytte hver 5 måned, på grunn av horribel kvaliter, ok vente 2 uker hver gang siden butikken er elending.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Dumt spørsmål, men når blir det "nok" DPI? Altså når det går over fra å være praktisk merkbare fordeler til å være teoretiske fordeler (a la 192 kHz samplet lyd).

 

Godt spørsmål det. Har eksperimentert litt med en 8200DPI mus. Jeg vil si jeg merket forskjell på 1600 og 3200 DPI. Sensitiviteten ble justert slik at utslaget på skjermen pr. bevegelse ble det samme. Jeg merket at 3200 DPI ga en glattere bevegelse (1080@60Hz). Videre opp til 6400 DPI kan jeg ikke si med sikkerhet at jeg merket noe særlig forskjell. Fra andre med høye krav til mus (gamere) har jeg hørt at alt over 2000 DPI er tull, men jeg er ikke helt enig i det. Opplevelsen er nok også avhengig av andre parametre, som skarphet på skjermbildet, framerate og input lag.

 

Det de fleste nok er enige i er at 16000 DPI er overkill. Men med mindre andre aspekter av egenskapene lider, slik som hastighet og linearitet, gjør det vel ingen skade med høy DPI... bortsett fra prisen kanskje.

 

 

I teorien skal ikke dpi spille noen rolle. 2/400 er helt like 1/800, osv, når det kommer til distansen. Men så er det noen som påstår at visst man feks bruker 400 dpi på en 1080p skjerm, så kan det hende den skipper piksler. 

Det er typisk at disse folkene også bruker slike "MarkC" mousefix dritt osv. Mao, en gjeng med tullinger. 

Så at du merker forskjell kan jeg ikke kalle annet en placebo, enn så lenge.

Lenke til kommentar

Razer har veldig kule og innovative produkter. Designet er lett å like, og de har ofte gode spesifikasjoner (DPI og sånt). Problemet til Razer ligger i kvaliteten. Jeg hører om veldig mange som har ødelagte Razer-produkter. Jeg har selv hatt en Razer Naga og en Naga Epic, og begge disse led av det samme problemet: venstre musetast ble ødelagt slik at den begynte å dobbeltklikke av seg selv. Nå har jeg en Logitech G600. Den har vart dobbelt så lenge som noen av Nagaene og har ikke vist tegn til slitasje ennå.

Lenke til kommentar

Så.. Dette er egentlig en Mamba TE som er trådløs med justerbare klikktrykk til dobbelte prisen?

 

Kjøpte selv tournament edition på tilbud hos komplett for en uke siden. Veldig fornøyd. Gikk fra 6k tl 16k DPI, men det vente jeg meg til på en dag, helt super mus.

 

Jeg bestillte også den samme. Regner med at det ikke er så mye forskjell annet enn at Mamba 2015 er trådløs. De ser nå prikk like ut hvertfall
Lenke til kommentar

16000 DPI er bare tull til gaming som krever presisjon. Pro-spillere generellt skrur ned DPIen til 400-1600 uansett hva musen kan klare.

Noen ganger er det bedre å tie stille og la folk tro at man er dum enn å åpne munnen og fjerne en hver tvil.

Har du dokumentasjon på denne påstanden?

Endret av DigImp
Lenke til kommentar

 

16000 DPI er bare tull til gaming som krever presisjon. Pro-spillere generellt skrur ned DPIen til 400-1600 uansett hva musen kan klare.

Noen ganger er det bedre å tie stille og la folk tro at man er dum enn å åpne munnen og fjerne en hver tvil.

Har du dokumentasjon på denne påstanden?

 

Høyere DPI fører til mere støy som igjen gjør at musen føles mere unøyaktig, så 16000 DPI er ikke noe annet en ren overkill.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Logitech G602 trådløs gamer mus.

* Under 500kr

* Bruker AA Batterier

* Varer i 1-2 mnd uten å bytte batterier

* Flere gode knapper

* Mer enn nok DPI(DPI racet minner om antall pixler i kamerea)

* Trenger ikke ladestasjon, kun en liten ubs dongle

 

Fornøyd!

 

Enig! Gruer meg til den dagen min dør for meg, og den ikke lengre er til salgs.. bør kanskje hamstre et par?

Lenke til kommentar

Lukter litt "9/10 it's great" -IGN av denne testen her.
Har dere i det hele tatt testet produktet på forskjellige musematter?

Dette er et rådyrt produkt som bruker en billig sensor fra phillips som har z-axis tracking som MCU i musen må kompensere for. Når man bruker den på tøymatter vil man oppleve at pekeren hoppe litt når man feks legger for mye trykk på musen slik at overflaten på musematten endrer seg.

 

Ser at denne ligger på #1 av gaming mus uavhengig av pris. Dette er latterlig med tanke på at den bruker en billig/dårlig sensor. Ville anbefale å bruke litt tid på "research" og forsøke å fremprovosere problemene andre brukere opplever med produktet.

fra overclock.net forumet så skriver cookieowns følgende:

"I've discovered that the Mamba has a bit more click jitter than I liked. Gaming performance was great for the first week or two until the inherent flaws of the PTE started to affect my gameplay. I'm still undecided since I love the shape and the Chroma lighting effects.

However I really think the wireless mamba is going back for sure. If you enable lighting in wireless, and leave it with the flashy wavy effects, it causes some jitter, either wireless interference or not enough power through the circuitry.

1000Hz on the wireless has so much jitter it's unbearable, nonetheless surface calibration does not work in wireless mode.

TLDR; Don't get the wireless edition if you game competitively."

Endret av sande
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har 2013 versjonen. Er ikke utelukkende positiv.

 

Har byttet denne 2 ganger, da batteriet dør og ikke vil lades opp.

Nå skjer det igjen, så kjører bare med kabel.

 

Batteriet har også vært håpløst. Varer kanskje 4-5 timer med bruk før det må lades igjen.

 

Programvaren er et helvette. Detekterer musa 1/10 ganger og nekter å laste ned/opp config til musa.

 

Dersom disse punktene er ordnet er det nok en bra mus.

 

 

 

For eksempel Logitech MX Master kan jo gå i flere uker mellom hver lading.

 

Har samme musa, dritt kvalitet. Opplever akkuratt det samme, må få levert den til komplett snart..

Lenke til kommentar

Har en musematte av gamertype (flat), som gror belegg der museføttene har gnikket lenge nok. Hvilke måte og midler tar best bort dette belegget som har bygget seg opp? Matten min er en sånn billigere flatbrød flat plastikk gamermatte.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

16000 DPI er bare tull til gaming som krever presisjon. Pro-spillere generellt skrur ned DPIen til 400-1600 uansett hva musen kan klare.

Noen ganger er det bedre å tie stille og la folk tro at man er dum enn å åpne munnen og fjerne en hver tvil.

Har du dokumentasjon på denne påstanden?

Fatter ikke at jeg gidder å svare engang, men her har du litt lesestoff din jævla pappskalle. Allmennkunnskap for en gamer btw.

 

http://www.overclock.net/t/951894/the-truthful-mouse-guide

Lenke til kommentar

 

 

16000 DPI er bare tull til gaming som krever presisjon. Pro-spillere generellt skrur ned DPIen til 400-1600 uansett hva musen kan klare.

Noen ganger er det bedre å tie stille og la folk tro at man er dum enn å åpne munnen og fjerne en hver tvil.

Har du dokumentasjon på denne påstanden?

Fatter ikke at jeg gidder å svare engang, men her har du litt lesestoff din jævla pappskalle. Allmennkunnskap for en gamer btw.

 

http://www.overclock.net/t/951894/the-truthful-mouse-guide

 

 

 

http://imgur.com/gallery/LFrp5aH

Lenke til kommentar

Har en musematte av gamertype (flat), som gror belegg der museføttene har gnikket lenge nok. Hvilke måte og midler tar best bort dette belegget som har bygget seg opp? Matten min er en sånn billigere flatbrød flat plastikk gamermatte.

Spiller du på sandpapir? Har aldri hørt om det problemet før. Kanskje se etter en annen musematte av litt bedre kvalitet?

Lenke til kommentar

 

Har en musematte av gamertype (flat), som gror belegg der museføttene har gnikket lenge nok. Hvilke måte og midler tar best bort dette belegget som har bygget seg opp? Matten min er en sånn billigere flatbrød flat plastikk gamermatte.

Spiller du på sandpapir? Har aldri hørt om det problemet før. Kanskje se etter en annen musematte av litt bedre kvalitet?

 

 

Kan hende det er musen som har elendige museføtter eller noe sånn. Det er en billigmus på en ikke-gamer PC. Har opplevd dette før, på et annet plastikkunderlag og en annen billigmus, som jeg monterte glidefilm under museføttene på   :wee:

1. Men, da var det magnetisk kontakt eller liknende mellom mus og et jalla tegnebrett Wacom. Da var det Wacom-brettet som hadde for myk plast (fra overdekksplasten som man legger papirtegning under, og beveger penn på tegnebrettet, da klebret det seg over på musen som var fysisk verktøy nr. 2 til tegnebrettet. Samme magnetiske sensor på penn- og på mus-bruk. Lyseblått Wacombrett. Kanskje snart 15 år gammelt eller eldre. Fordelen med den USB-løsningen var at man kunne ha tegnebrettet i fanget og kjøre musen på det der, istedetfor på bordet. Husker jeg fikk til ganske heftig spilling på den løsningen. Tuller ikke!

 

Kan det være plastikk mot plastikk, som er årsak?

 

2. (NÅ) Denne gang er det altså billigste mus A4Tech fra Clas Ohlsson, kanskje snart 10 år gammel. Holder lenge de musene der.  :evil:

 

Men, på et Razer Sphex underlag kjøpt fra Siba (billig det også). Mest for å få musematte på høydenivå med pulten, og hindre oppriping, og grei nok respons på optisk musesensor.

 

EDIT: Lagt til tilleggsinfo.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...