Gå til innhold

TEST: Razer Mamba


Anbefalte innlegg

Var første og siste gang jeg kjøper en laser mus. Fikk i dag Razer Mamba Tournament Edition å den var helt forferdelig å bruke. Løfte distansen var alt for høy så å løfte musa littegrann fra musematta gjorde at skjermen bare ristet helt forferdelig frem til du fikk musa ned på matta igjen. Skal få shippet den i retur å heller gå for en optisk igjen. Eneste pluss den får er at den lå godt i hånda, men det hjelper jo lite når den ikke er brukbar til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

16000 DPI er bare tull til gaming som krever presisjon. Pro-spillere generellt skrur ned DPIen til 400-1600 uansett hva musen kan klare.

Noen ganger er det bedre å tie stille og la folk tro at man er dum enn å åpne munnen og fjerne en hver tvil.

Har du dokumentasjon på denne påstanden?

Fatter ikke at jeg gidder å svare engang, men her har du litt lesestoff din jævla pappskalle. Allmennkunnskap for en gamer btw.

 

http://www.overclock.net/t/951894/the-truthful-mouse-guide

 

 

 

http://imgur.com/gallery/LFrp5aH

 

 

Har nok slitt ut/ødelagt over 10 Diamondback/Deathadder/Intellimouse :) Diamondback og Zowie er utrolig like da. Deathadder er etterfølgeren til Diamondback.

Lenke til kommentar

 

I teorien skal ikke dpi spille noen rolle. 2/400 er helt like 1/800, osv, når det kommer til distansen. Men så er det noen som påstår at visst man feks bruker 400 dpi på en 1080p skjerm, så kan det hende den skipper piksler. 

Det er typisk at disse folkene også bruker slike "MarkC" mousefix dritt osv. Mao, en gjeng med tullinger. 

Så at du merker forskjell kan jeg ikke kalle annet en placebo, enn så lenge.

 

 

Skulle likt å vite hva slags belegg du har for å si alt dette. Er du også en av de som tror mennesker ikke klarer å se forskjell på 30 og 60 bilder pr sekund?

Lenke til kommentar

 

 

I teorien skal ikke dpi spille noen rolle. 2/400 er helt like 1/800, osv, når det kommer til distansen. Men så er det noen som påstår at visst man feks bruker 400 dpi på en 1080p skjerm, så kan det hende den skipper piksler. 

Det er typisk at disse folkene også bruker slike "MarkC" mousefix dritt osv. Mao, en gjeng med tullinger. 

Så at du merker forskjell kan jeg ikke kalle annet en placebo, enn så lenge.

 

 

Skulle likt å vite hva slags belegg du har for å si alt dette. Er du også en av de som tror mennesker ikke klarer å se forskjell på 30 og 60 bilder pr sekund?

 

 

 Jeg mener folk kan se forskjell på 30 og 60 bilder pr sekund. 

Har ikke noe konkret belegg, er vel ingen fasit svar? Ikke gidder jeg å bruke på å finne ut av det heller. 

MarkC mousefix er jo totalt unødvendig. Det er litt som slike hifi program som liksom "legger ned" alle programmene du har på PCen så du får best mulig lyd! 

Lenke til kommentar

Var første og siste gang jeg kjøper en laser mus. Fikk i dag Razer Mamba Tournament Edition å den var helt forferdelig å bruke. Løfte distansen var alt for høy så å løfte musa littegrann fra musematta gjorde at skjermen bare ristet helt forferdelig frem til du fikk musa ned på matta igjen. Skal få shippet den i retur å heller gå for en optisk igjen. Eneste pluss den får er at den lå godt i hånda, men det hjelper jo lite når den ikke er brukbar til spilling.

 

Velg en av disse mann: http://imgur.com/gallery/LFrp5aH

 

 

 

 

I teorien skal ikke dpi spille noen rolle. 2/400 er helt like 1/800, osv, når det kommer til distansen. Men så er det noen som påstår at visst man feks bruker 400 dpi på en 1080p skjerm, så kan det hende den skipper piksler. 

Det er typisk at disse folkene også bruker slike "MarkC" mousefix dritt osv. Mao, en gjeng med tullinger. 

Så at du merker forskjell kan jeg ikke kalle annet en placebo, enn så lenge.

 

 

Skulle likt å vite hva slags belegg du har for å si alt dette. Er du også en av de som tror mennesker ikke klarer å se forskjell på 30 og 60 bilder pr sekund?

 

 

 Jeg mener folk kan se forskjell på 30 og 60 bilder pr sekund. 

Har ikke noe konkret belegg, er vel ingen fasit svar? Ikke gidder jeg å bruke på å finne ut av det heller. 

MarkC mousefix er jo totalt unødvendig. Det er litt som slike hifi program som liksom "legger ned" alle programmene du har på PCen så du får best mulig lyd! 

 

30 er jo stillbilder, 60 er lysbildeshow.

120 er som et minimum.

Lenke til kommentar

 

Var første og siste gang jeg kjøper en laser mus. Fikk i dag Razer Mamba Tournament Edition å den var helt forferdelig å bruke. Løfte distansen var alt for høy så å løfte musa littegrann fra musematta gjorde at skjermen bare ristet helt forferdelig frem til du fikk musa ned på matta igjen. Skal få shippet den i retur å heller gå for en optisk igjen. Eneste pluss den får er at den lå godt i hånda, men det hjelper jo lite når den ikke er brukbar til spilling.

 

Velg en av disse mann: http://imgur.com/gallery/LFrp5aH

Ja, det blir nok DeathAdder igjen. Har en fra 2011 som jeg har vært veldig fornøyd med. Scrollehjulet har startet å fjuske litt, men ellers er den helt suveren.

Lenke til kommentar

 

 

 

I teorien skal ikke dpi spille noen rolle. 2/400 er helt like 1/800, osv, når det kommer til distansen. Men så er det noen som påstår at visst man feks bruker 400 dpi på en 1080p skjerm, så kan det hende den skipper piksler. 

Det er typisk at disse folkene også bruker slike "MarkC" mousefix dritt osv. Mao, en gjeng med tullinger. 

Så at du merker forskjell kan jeg ikke kalle annet en placebo, enn så lenge.

 

 

Skulle likt å vite hva slags belegg du har for å si alt dette. Er du også en av de som tror mennesker ikke klarer å se forskjell på 30 og 60 bilder pr sekund?

 

 

Har ikke noe konkret belegg, er vel ingen fasit svar? Ikke gidder jeg å bruke på å finne ut av det heller. 

 

 

Vel du sier jo "i teorien", så da regner jeg med du faktisk har en teori å vise til...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Litt sen her, men kanskje jeg kan ‘’redde’’ noen andre. Kjøpte denne musen desember 2018. Det er fortsatt problemer med SW og stabilitet, der enten programmet ikke registrerer ar du bytter dpi, eller at programmet ikke viser at du bytter dpi. Alt etter dagsformen. Må ofte koble musen fra og til datamskinen for å få den til å registrere dpi bytte, eller få den til å oppføre seg normalt. Kjøpte samtidig ornata chroma tastatur, der blinker hele tastaturet hver gang musa går i dvale, og litt random ettersom formen der også, ofte ingames. Skal aldri kjøpe et razer produkt igjen, maken til ustabilitet har jeg ikke vært borti. Vurderer du razer produkter ville jeg tenkt meg godt om mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...