Gå til innhold

FM16 - Generell diskusjon for Football Manager 2016


Anbefalte innlegg

Og Latias: Sjekk ut fm-base, sortitoutsi eller fmscout. Bør ligge noe der.

Prøvde et par, men endte bare med at spillet frøs på "loading"-delen selv om jeg fulgte alle punktene slavisk.

 

Gikk tilbake til standard og zoomet ut til 85 % så det er ikke like håpløst som det var. Slipper i det minste å scrolle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjøpt ny stadium gjennom store, men hvordan bruker jeg den unlocker jeg den ingame? Mulig jeg er tilbakestående, men finner ingen alternativ for det,

 

Er bare nysgjerrig på hvor du gjør dette? :p Altså, finner storen.

 

Steam -> Store -> Football Manager 16 -> Downloadable content for this game. 

 

Tror alt slikt du kan kjøpe bare kan brukes i FM Touch modus. 

Lenke til kommentar

Man må jo bare elske Championship Manager / Football Manager spillene, men simuleringen må sies å være litt merkelig til tider. Syntes sjeldent det er realistiske lag som rykker ned fra ligaer som Tippeligaen, og lag som normalt burde være ganske solide (Rosenborg, Molde, Strømsgodset, Odd) virker ikke i nærheten av så solide som de strengtatt har vært i norsk fotball de siste årene.

 

 

EDIT:

 

Har forsåvidt i tidligere versjoner forsøkt å "jevne ut" dette litt via editor så jeg har boostet de antatt beste spillerne i serien, og de beste lagene og gjort det motsatte med de svakere lagene i et forsøk på å få ting en smule mer "satt" og realistisk når det kommer til simulering og utfall, men det ser jo ikke ut til å ha noen særlig betydning.

 

Ting som å booste trenerapparatet til et lag til å være latterlig gode ser ikke ut til å gjøre laget eller prestasjonene nevneverdig bedre. Spillere kan man ikke endre for mye for da blir de bare solgt til relativt lave summer før den første sesongen i det hele tatt får startet. Men man kan endre på ting som treningsfasiliteter, lagmoral, øke current ability så den er nærmere potential ability, øke litt på de mest relevante ferdighetene på endel a-lag spillere også kan man jo booste trenere til himmels for trenere blir sjeldent flyttet på mellom klubber uansett hvor gode de er og likevel så virker mye av simuleringen å være temmelig bingo.

 

Hadde en save med Tippeligaen 2012, året Sandefjord rykket ned med latterlig lave 17 poeng i virkeligheten så jeg gikk inn i editor og rævkjørte spillerstallen og trenerapparat fullstendig. Likevel så klarte de på et eller annet vis og bytte ut nesten hele spillerstallen og klarte topp 10 i serien på saven. Gav ingen mening overhode spør du meg.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
snip

Spiller i Tippeligaen, er i 2023, g Rosenborg har dominert TL hos meg. De vant 4 av 5 de første aarene (Godset den siste), helt til jeg klarte gullet med Brann i 2020. Etter det har RBK 2 sølv, og saa forsvant de utenfor topp 3 i 2022.

Godset har og vaert helt opp i toppen nesten hver sesong.

Lenke til kommentar

Har spilt noen timer på football manager nå, prøvd å bruke fm2015-guiden som det ble linket til samt at jeg har sett etter tips andre steder. Jeg velger jo, mine vane tro, å startet med et lag nede i ligasystemene og prøve å få de til. Det som jeg opplever er at det begynner greit, går dårligere, jeg skifter taktikk, den tar en kamp eller to og setter seg, jeg "herjer" i en 5-6 kamper og så er det bare rævva igjen. Plutselig taper jeg mot dårligere lag enn de jeg fint klarte meg mot. Fremdeles frustrende dette spillet, altså... Får hvile frem til etter jul og se om jeg finner ut av noe da...

Lenke til kommentar

Digger Percentage of next sale - klausulen. Solgte en helt gjennomsnittlig regen for 200k, med 50% av neste salg.
FC København fant plutselig ut at det var litt ferdigheter i han, saa hentet han for 1.5 mill. 775k av de rett i min lomme!

Edit: I pund

Endret av Zash
Lenke til kommentar

Digger Percentage of next sale - klausulen. Solgte en helt gjennomsnittlig regen for 200k, med 50% av neste salg.

FC København fant plutselig ut at det var litt ferdigheter i han, saa hentet han for 1.5 mill. 775k av de rett i min lomme!

 

Edit: I pund

 

Den er ikke ny, men definitivt genial om man er mindre klubber. 

 

 

Da var FM 2016 innkjøpt. Meget spent på hvor rusten jeg har blitt etter at jeg hoppet over forrige utgave. Hvordan er det med treningsopplegg nå? Er det noe man  sette opp for å få ting til å gå rundt, eller fungerer standardoppsettet okey?

 
Fremdeles en fordel å sette opp individuell trening, men i år så vil samtlige stå på "playing position" by default, i motsetning til tidligere hvor de ikke hadde individuell trening hvis ikke du eller en annen i støtteapparatet setter det opp.
Lenke til kommentar

Tenkte bare å dele denne nybegynnerguiden jeg har skrevet til Football Manager 2016. Den kommer i tre deler (del to og tre kommer i morgen og søndag), og tar for seg hvordan man kommer i gang med FM som nybegynner, og hvordan jeg tenker rundt en del av de alt for mange valgene man står ovenfor i starten.

 

Håper noen finner nytte av den, eller eventuelt deler den til andre som måtte ha bruk for den. :)

Lenke til kommentar

Da var man ferdig med sesong ni som manager for FC United. Vi overlevde i League 1 med et nødskrik, men det er nok det! Håper å kunne bygge et bedre fundament rundt klubben den kommende sesongen, nå som juniorakademiet startes opp igjen etter tre-fire år uten. Satser på å klare en 14-15. plass neste sesong, men hadde vært gøy med øvre halvdel!

 

8CkVbsw.png

 

Sliter voldsomt med taktikken på dette nivået, men nå kommer det flere og flere gode spillere, så da er det mulig å spille litt penere fotball også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...