Gå til innhold

FM16 - Generell diskusjon for Football Manager 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har noen knalltips til team instructions på 4-2-3-1 (liverpool)?

 

Sliter for det første veldig med å holde posession. Merkelige kampforløp. Kan spille greit og produsere masse i en kamp, så tape hjemme for et møkklag i neste. Får ingen flyt/kontinuitet i spillet. Spiller med 2 inside forwards og benteke alene på topp. 

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan du har satt opp taktikken, men generelt vil å distribuere kortere, spille ut av eget forsvar, mer kortpasninger, lavere tempo og retain posession hjelpe for posession i alle fall. Det får jo selvsagt andre konsekvenser igjen.

 

I oversikten etter kampene bør du se på avslutningene dine og hvor disse kommer fra, og hvor det bommes mest fra. Er det mange håpløse langskudd anbefaler jeg å se hvem som utfører disse, og evt sette posisjonsinstruksjoner / individuelle instruksjoner for færre langskudd. Work ball into box kan også være lurt dersom du skal spille posession-basert, og samtidig har problemer med å skape kvalitet på sjansene.

 

Når jeg har to IF foretrekker jeg disse med Attack-instruksjoner, at spissen er en sterk DLF med support (Benteke burde jo passe bra). Dette slik at han kan være et punkt som kan falle dypere, holde på ball og fordele videre til innoverkantene.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering. Har nå spilt en halv sesong og jeg må si at ting ser veldig bra. Media har spådd oss på en tjuende plass, men vi ligger for øyeblikket på en tredje plass i ligaen. Hadde en litt treg start, men når taktikken og filosofien fikk satt seg, kom spillet.

 

3f3e34d8618ea63e418c8a9b08c45ca0.png

 

Vi viser også at vi kan hamle opp med de større gutta da vi slår ut Grimsby av The FA Trophy. De ligger foreløpig på en femte plass i ligaen over oss, så det var definitivt et høydepunkt.

 

5460ab3b5c9e2e3a264165c624a82e14.jpg

 

 

Satser på at gutta fortsetter å prestere så går vi en veldig spennende tid i vente!

 

012113204719.jpg

Endret av Continum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...