Gå til innhold

FM16 - Generell diskusjon for Football Manager 2016


Anbefalte innlegg

Så var cup-eventyret over. Vi møter nok et lag fra ligaen over, men denne gangen taper vi fortjent.

Etter skuffende forsvarsarbeid ender vi opp med å slippe inn fire mål på hjemmebane.

 

4015bd0b4faca94c0a65391a83c331a3.jpg

 

Nå blir det fullt fokus på ligaen. Meget viktig at gutta ikke lar dette tapet gå for hardt inn på dem.

 

image.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fullførte min første sesong i Championship i går kveld. Endte tilslutt på en meget hyggelig 10. plass, kun få poeng unna siste play-off spoten, men en målforskjell på 95-91 viser at vi har voldsomme problemer defensivt enda. Ingen tvil om hvor vi må forsterke til sommeren! Liverpool som rykket ned fra Premier League sesongen før falt helt igjennom og rykker ned til League 1 etter å ha mistet plassen i siste serierunde.

 

12341447_10153829776649529_7155291377904

 

Denne sesongen solgte vi ut 23 av 23 hjemmekamper på stadion med plass til 5,000 tilskuere. Styret bestemte derfor å bygge ut stadion neste sesong......med 2,500 seter til £3 millioner(!!). I mellomtiden skal vi spille på Langtree Park, i St. Helens, mellom Liverpool og Manchester. Stadion tar 18,000, så den neste sesongen blir win-win for meg. Egen stadion bygges ut (dog med få seter), men vi får spille på en større stadion.

 

1920px-Langtree_Park.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, langt igjen til målet enda om å vinne Premier League! :)

 

Spiller alt for mye... Nå ble det veldig mange timer forrige uke siden jeg hadde Thanksgiving/høst-ferie på skolen, også har jeg juleferie allerede neste tirsdag etter eksamen, så da blir det nok enda mer FM. Greit å være student og ha masse ferie...

Lenke til kommentar

Håper jeg får igang en skikkelig game selv iløpet av desember. Har spilt med Molde i det siste, men det blir litt for mye saving og loading til at det blir morsomt.

 

Jeg elsker å ta små lag opp gjennom divisjonene, men jeg synes det føles så urealistisk når man har eksempelvis Yeovil i Champions League.

 

Og velger man lag fra små ligaer, så spiller det ingen rolle hvor godt man gjør det i Europa, for man vil alltid ha et markant mindre budsjett enn lagene fra de store ligaene. Det er irriterende, men i hvertfall realistisk.

Lenke til kommentar

Hentet de spillerne første sesong? Har Newcastle penger til det?

Ingen av de ovennevnte spillerne spesielt dyre. (Dyreste var Barbosa for snaue 100 mill)

 

Solgte også daukjøtt til overpris (Colback, De Jong, Papiss)

 

 

Ellers endte første sesong med en gledelig sjetteplass, noe som betyr EURO CUP neste år. Heia!

Spilte med en 4-2-3-1 (hvem gjør ikke det), hvor Ayoze Peres og Mitrovic like greit hamret inn tyve pinner hver i PL.  :w00t:

Endret av Clöben
Lenke til kommentar

Det tok meg 12 sesonger, men FC United of Manchester og Manchester United FC spiller nå sammen i Premier League! Andre sesong i Championship gikk over all forventning, og vi toppet tilslutt tabellen med 89 poeng, foran Peterborough.
 
Screen_Shot_2015_12_06_at_16_52_15.png
 
Screen_Shot_2015_12_06_at_16_53_23.png
 
Slik ser altså historien min ut som manager FC United de siste 12 sesongene. Jeg var ekstremt nære på å gi opp i 2021-22 sesongen i League 2. Ingenting fungerte, spillerne stilte spørsmål ved min lederstil og jeg ventet bare på at styret skulle gi meg fyken. Isteden kom de med en ny kontrakt, og jeg bestemte meg for å få denne klubben opp i det gode selskap, uansett om det skulle ta 30-40 sesonger!
 
Foran denne sesongen så er selvfølgelig dømt nord og ned, noe som gir mening. Jeg bestemte meg derfor tidlig for å være nøktern og ikke sløse penger i øst og vest på "maybe’s", men heller finne ok spillere som kan komplementere de jeg allerede har. Hvis det ikke holder til fornyet kontrakt, så har jeg i det minste en god økonomi og et solid lag for neste sesong i Championship. Om vi lykkes, så er det genitrekk og vi vil ha ligaens sunneste økonomi. Per nå har vi drøye £2 millioner i lån, men overlever vi så vil vi bli nødt til å enten bygge ut stadion igjen, eller bygge ny. Det kan fort koste endel.
 
Uansett, her er spillerne jeg handlet i sommervinduet. Ikke allverden til kvalitet, men på papiret mener jeg dette bør kunne klare topp 17 i Premier League om bare ikke driter oss loddrett ut:

Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_09.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_57.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_51.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_15.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_21.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_27.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_34.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_40.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_54_46.jpg Screen_Shot_2015_12_06_at_16_55_09.jpg

Vi er tre kamper inn i sesongen, og to be fair så ser det ikke veeeeldig bra ut, enda.
 

Screen_Shot_2015_12_06_at_16_53_47.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk! 

 

Hvordan har du klart deg økonomisk oppover? Klart å holde deg til lønnsbudsjettet?

Og har det vært mye taktikk endringer underveis, eller har du holdt deg mye til den samme?

 

Gratulerer og lykke til i Premier League!

 

Takk!

 

Har klart oss bra økonomisk så langt. De har ikke noe gjeld eller rike eiere som roter, så her har man holdt seg innenfor de økonomiske rammene som styret bestemmer før hver sesong.

 

Har endret taktikk endel. Mye enklere spillestil tidligere, og 4-3-3, nå spiller jeg en 4-1-3-2 type formasjon.

Lenke til kommentar

Ett godt tips angående taktikk er å ikke ha altfor mange instrukser. Har stort sett behold ballen, marker tettere, spill aggressivt og utfordre mer. Spiller du 4-5-1 med en defensiv midtbanespiller burde han ikke brukes som ballvinnende midtbanespiller, da forlater han rommet hele tiden.

 

En annen ting som funker fjell for meg er å ha en dyptliggende playmaker og indreløper ved siden av hverandre foran dm.

Lenke til kommentar

Spiller en save nå hvor jeg begynte uten jobb. Tok over Mexico U23 og vant kvalifisering til OL for U23(er visst en pokal for det også). Deretter tok jeg over Irland, men når jeg fikk stillingen var det bare 2-3 kamper igjen av VM kvalifiseringen, så jeg klarte ikke å ta dem videre.

 

Etter det så dukket det opp en stilling i en klubb som heter Oud-Heverlee Leuven, som spiller i 2. divisjon i Belgia. Rykket opp til Jupiler Pro League(1. divisjon) samme sesongen, og vant ligaen påfølgende år samt cupen. Nå er jeg i 2019/2020 sesongen, og har på et mirakuløst vis fått den ledige managerstolen etter Conte i Juventus. Blir spennende!

Lenke til kommentar

Spiller en save nå hvor jeg begynte uten jobb. Tok over Mexico U23 og vant kvalifisering til OL for U23(er visst en pokal for det også). Deretter tok jeg over Irland, men når jeg fikk stillingen var det bare 2-3 kamper igjen av VM kvalifiseringen, så jeg klarte ikke å ta dem videre.

 

Etter det så dukket det opp en stilling i en klubb som heter Oud-Heverlee Leuven, som spiller i 2. divisjon i Belgia. Rykket opp til Jupiler Pro League(1. divisjon) samme sesongen, og vant ligaen påfølgende år samt cupen. Nå er jeg i 2019/2020 sesongen, og har på et mirakuløst vis fått den ledige managerstolen etter Conte i Juventus. Blir spennende!

Etter allegri mener du! Men spennende save. Kunne tenkt meg å prøve noe sånt en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...