Jump to content
Arodem

Star Wars Battlefront-betaperioden har blitt forlenget

Recommended Posts

Wow, det er enkelte i denne tråden som mener ALT for mye om en beta med to brett og tre dagers spilltid... Har dere vurdert å søke jobb som spillanmeldere i Gamer.no?

Share this post


Link to post

Kanskje dere kunne skrive om CitizenCon for Star Citizen som skjedde på lørdag. For gameplayet der knuser SWBF ned i støvlene.

 

Hæ? Hvilket gameplay. Dem viste ulike deler av spillet men det meste er non-functional enda. Ikke akkurat noe gameplay på plass utenom space combat og at du kan løpe utenom skipet. To helt forskjellige spill også. 

Share this post


Link to post
Annonse

Wow, det er enkelte i denne tråden som mener ALT for mye om en beta med to brett og tre dagers spilltid... Har dere vurdert å søke jobb som spillanmeldere i Gamer.no?

 

Vel du vet hva de sier, kvalitet over kvantitet. Når jeg kan få like mye spilletid ut av denne betaen som ett fullverdig spill, så er jeg mer enn fornøyd.

Det plager meg ikke nevneverdig, jeg vet jo tross alt at det er en beta, gjør ikke du?

Share this post


Link to post

 

Wow, det er enkelte i denne tråden som mener ALT for mye om en beta med to brett og tre dagers spilltid... Har dere vurdert å søke jobb som spillanmeldere i Gamer.no?

Vel du vet hva de sier, kvalitet over kvantitet. Når jeg kan få like mye spilletid ut av denne betaen som ett fullverdig spill, så er jeg mer enn fornøyd.

Det plager meg ikke nevneverdig, jeg vet jo tross alt at det er en beta, gjør ikke du?

 

Du ser der jeg påpeker at det er en beta...? 

Share this post


Link to post

 

 

Wow, det er enkelte i denne tråden som mener ALT for mye om en beta med to brett og tre dagers spilltid... Har dere vurdert å søke jobb som spillanmeldere i Gamer.no?

Vel du vet hva de sier, kvalitet over kvantitet. Når jeg kan få like mye spilletid ut av denne betaen som ett fullverdig spill, så er jeg mer enn fornøyd.

Det plager meg ikke nevneverdig, jeg vet jo tross alt at det er en beta, gjør ikke du?

 

Du ser der jeg påpeker at det er en beta...? 

 

Jupp, men kommentaren din gjorde meg litt usikker på om du visste hva det innebar.

 

EDIT *din, ikke min som det originalt sto.

Edited by ZweiNor

Share this post


Link to post

Grei nok fps pvp, men ikke i nærheten av Destiny som fortsatt er kongen.

 

Nå var vel Destiny passe grusomt ribbet for innhold ved lansering da. Og igjen..vi har kun sett en beta av Battlefront.

Share this post


Link to post

 

 

 

Wow, det er enkelte i denne tråden som mener ALT for mye om en beta med to brett og tre dagers spilltid... Har dere vurdert å søke jobb som spillanmeldere i Gamer.no?

Vel du vet hva de sier, kvalitet over kvantitet. Når jeg kan få like mye spilletid ut av denne betaen som ett fullverdig spill, så er jeg mer enn fornøyd.

Det plager meg ikke nevneverdig, jeg vet jo tross alt at det er en beta, gjør ikke du?

 

Du ser der jeg påpeker at det er en beta...? 

 

Jupp, men kommentaren min gjorde meg litt usikker på om du visste hva det innebar.

 

Ja, kommentaren din gjør meg også usikker... 

Share this post


Link to post

 

 

 

 

Wow, det er enkelte i denne tråden som mener ALT for mye om en beta med to brett og tre dagers spilltid... Har dere vurdert å søke jobb som spillanmeldere i Gamer.no?

Vel du vet hva de sier, kvalitet over kvantitet. Når jeg kan få like mye spilletid ut av denne betaen som ett fullverdig spill, så er jeg mer enn fornøyd.

Det plager meg ikke nevneverdig, jeg vet jo tross alt at det er en beta, gjør ikke du?

 

Du ser der jeg påpeker at det er en beta...? 

 

Jupp, men kommentaren min gjorde meg litt usikker på om du visste hva det innebar.

 

Ja, kommentaren din gjør meg også usikker... 

Haha, der kan du se, gikk litt fort i svingene gitt, skulle selvfølgelig stå din.

 

EDIT:

Forøvrig kjekt at det kun var det du hadde å komme med da.

Edited by ZweiNor

Share this post


Link to post

 

akuratt det samme i mine øyne, du har 2 lag skal drepe hverandre og ta capture points. Hva er forskjellen?????

Om du ikke skjønner hvor galt det utsagnet der er, så er det ikke sikkert det går an å få deg til å forstå.

Walker Assault kan ligne litt på Rush-delen av Battlefield, men her igjen er det forskjell da du må angripe AT-ATs etter du har aktivert de to punktene. Måten de har gjort det med kjøretøy og pick-ups er veldig annerledes fra Battlefield.

Skytemekanikken er drastisk annerledes, blant annet fordi det nå er laser og ikke vanlige våpen. Feelingen når man spiller er ikke lik Battlefield. Dette ligner mer på Battlefront, bare i Frostbite motoren.

 

Den eneste likheten er at det er to store lag som kjemper på en slagmark, men det gjelder også bare for én modus. Det er da mange spill som er slike. Er Halo og Battlefield helt like? For dette minner meg mer om Halo eller andre Sci-Fi spill enn Battlefield på enkelte områder.

 

 

Og dette er i tillegg bare en av de minst 7 game modes som finnes i spillet.

 

 

Du går til angrep mot argumentasjonen hans som uforståelig, men presterer selv å servere begrunnelser som er enda verre. Du nevner for eks. at Walker Assault ikke er det samme som Rush ved å nevne at AT-AT er involvert, og nevner attpåtil at man har laservåpen i stedet for vanlige skytevåpen. Disse tingene er i realiteten trivielle faktorer: om du skyter med skudd eller laser, eller om en AT-AT er involvert eller ikke, har ingen innvirkning på kjernen i Rush-modusen, som er en stegvis åpning av kartet gjennom deler av det, der hvert delkart har et mål som må tilintetgjøres/nås.

 

 

Grei nok fps pvp, men ikke i nærheten av Destiny som fortsatt er kongen.

 

Destiny var jo reine pengebedrageriet (ikke at Battlefront kommer til å bli så mye bedre). Det var en måte for Activision å melke Bungie-fans så mye som det lot seg gjøre. Du fikk The Taken King-DLCen, som ikke engang var en del av Two-Pack-DLCen, som man brukte 700, - på i Collector’s Edition, og som tvang deg til å kjøpe deg inn alt du allerede hadde før. Så ville de at du brukte ytterligere 700, - bare for å få eksklusive emotes. Etter sterk reaksjon fra fansen, erkjente Destiny-utvikler Luke Smith rett ut selskapets syn på fans, når han uttalte at "Hvis jeg fyrte opp en video akkurat nå, og viste deg de emotes, ville du ha kastet penger på skjermen."
 
Men det verste er at folk kjøpte svindelen, fordi Destiny var intet annet enn en gambling-simulator, og det gjorde folk avhengige. Du hadde solid førstepersonsmekanikk, fordi Bungie vet hvordan de skal lage slikt, men alt annet var dritt. Og jeg vet at fans av Bungie elsket spillet, og det er fint for dere. Men dere kan se, og dere kan ikke fornekte hvordan de prøvde å regelrett voldta dere opp i ræva; de prøvde åpenbart å ta lommeboken deres. Det var ikke først før tonnevis av spillere gikk på forumer på nettet og protesterte mot politikken, at Bungie bestemte å gjøre en endring på det.
 
Der har du makten til spillsamfunnet.  
 
Edited by La Menthe

Share this post


Link to post

 

 

akuratt det samme i mine øyne, du har 2 lag skal drepe hverandre og ta capture points. Hva er forskjellen?????

Om du ikke skjønner hvor galt det utsagnet der er, så er det ikke sikkert det går an å få deg til å forstå.

Walker Assault kan ligne litt på Rush-delen av Battlefield, men her igjen er det forskjell da du må angripe AT-ATs etter du har aktivert de to punktene. Måten de har gjort det med kjøretøy og pick-ups er veldig annerledes fra Battlefield.

Skytemekanikken er drastisk annerledes, blant annet fordi det nå er laser og ikke vanlige våpen. Feelingen når man spiller er ikke lik Battlefield. Dette ligner mer på Battlefront, bare i Frostbite motoren.

 

Den eneste likheten er at det er to store lag som kjemper på en slagmark, men det gjelder også bare for én modus. Det er da mange spill som er slike. Er Halo og Battlefield helt like? For dette minner meg mer om Halo eller andre Sci-Fi spill enn Battlefield på enkelte områder.

 

 

Og dette er i tillegg bare en av de minst 7 game modes som finnes i spillet.

 

 

Du går til angrep mot argumentasjonen hans som uforståelig, men presterer selv å servere begrunnelser som er enda verre. Du nevner for eks. at Walker Assault ikke er det samme som Rush ved å nevne at AT-AT er involvert, og nevner attpåtil at man har laservåpen i stedet for vanlige skytevåpen. Disse tingene er i realiteten trivielle faktorer: om du skyter med skudd eller laser, eller om en AT-AT er involvert eller ikke, har ingen innvirkning på kjernen i Rush-modusen, som er en stegvis åpning av kartet gjennom deler av det, der hvert delkart har et mål som må tilintetgjøres/nås.

 

 

Føler ikke at jeg går til angrep, selv om første setningen var litt skarp. Og begrunnelsene mine kan da umulig være verre enn det lille han ga uansett. Skal man være like vag som han i beskrivelsen av spill så ligner alle skytespill på hverandre.

 

Walker Assault har mange likheter med Rush, og jeg sa at de kan ligne litt. Men her har de laget en vri på hele greia på en måte som passer til Star Wars universet og historien fra filmene. Det å måtte ta ned to AT-ATs gjør at dynamikken endres litt, og nok til at de føles annerledes ut. De ligner, men de har prøvd å endre litt på det. Nå er det i skytespill generelt veldig få forskjellige game modes som blir populære. Rush-moden er jo populær, og ja det har samme kjerne. Dette er dog en frisk twist som endre litt på dynamikken i spillet også. 

 

Og forskjellen mellom laser og vanlige skudd har litt å si for skytedelen av spillet av flere grunner. Først og fremst fordi man ikke har bullet drop og man ikke kan gå tom for ammunisjon.

Det med forskjellige cards for å få granater/jetpack/våpen er også nytt i forhold til Battlefield og endrer litt på spillet, også når man ikke går tom for ammo på de. Pick-ups er igjen også noe som er nytt.

 

Så legger man sammen alle de små endringene i gameplayet i tillegg til at det er minst 6 andre moduser + survival-delen så kan man trygt si at det er store forskjeller fra Battlefield. Mye av likhetene kommer av at det er store slag med mange spillere + kjøretøy og at begge spillene kjøres på Frostbite motoren.

 

De som sier det er alt for likt Battlefield har enten ikke spilt betaen nok, spilt Battlefield nok eller spilt de tidligere Battlefront-spillene nok. Spillene er like i kjernen, men de har de alltid vært da selve ideen til spillene er veldig like.

 

Det er allerede en del forskjeller, og vi har bare prøvd 2 forskjellige game modes på 2 forskjellige brett (+ survival-delen). De aller fleste synes det er store forskjeller både på papiret og hvordan det føles å spille. Likhetene kommer av at det er samme sjanger, samme spill-motor og samme folkene bak spillet. 

 

Share this post


Link to post

 

Grei nok fps pvp, men ikke i nærheten av Destiny som fortsatt er kongen.

 

 

Nå var vel Destiny passe grusomt ribbet for innhold ved lansering da. Og igjen..vi har kun sett en beta av Battlefront.

Ja, og alikevell var det best. Nå tenker jeg ikke på hvor mye innhold det er i det hele tatt, da det er gameplay og selve spillopplevelsen jeg legger vekt på. Mange spill som har mye mer innhold enn Destiny, men ingen som har bedre pvp.

Share this post


Link to post

 

 

Grei nok fps pvp, men ikke i nærheten av Destiny som fortsatt er kongen.

 

Nå var vel Destiny passe grusomt ribbet for innhold ved lansering da. Og igjen..vi har kun sett en beta av Battlefront.

Ja, og alikevell var det best. Nå tenker jeg ikke på hvor mye innhold det er i det hele tatt, da det er gameplay og selve spillopplevelsen jeg legger vekt på. Mange spill som har mye mer innhold enn Destiny, men ingen som har bedre pvp.
Rent personlig syns jeg det var grusomt lite givende. Men nå har jeg heller aldri falt for Halo sin online bit, så det er nok derfor.

 

Men nå har vi to forskjellige meninger her. Og meninger skal man få ha. Du fremlegger det bare som fakta, og det er litt irriterende. I tillegg er det fortsatt "fullversjon" vs en beta...søkt å sammenligne syns jeg da.

Edited by Mala

Share this post


Link to post

Nå er jeg bedre en de fleste på fps pc spill, så man skulle tro at jeg hadde vært gretten sammen med dere.

 

Men det kan jeg faktisk ikke! Om de mixer litt på mappene og heltene, så hadde jeg faktisk kjøpt det. Det er annerledes en gode gamle CS:GO, men det er akkurat det jeg digga med det.

 

My 2 cents - hardcore pc gamer

Share this post


Link to post

Spilte en runde, satt igjen med hodepine av lyden av våpenet og den sykt irriterende bakgrunns musikken mens man prøver å konsentrer seg. Slettet spillet etter jeg satt igjen med dette. Blir ikke noe kjøp av Battlefront 3. Fikk i stede lyst og spille 2142 Dethklok ;)

Share this post


Link to post

Spilte en runde, satt igjen med hodepine av lyden av våpenet og den sykt irriterende bakgrunns musikken mens man prøver å konsentrer seg. Slettet spillet etter jeg satt igjen med dette. Blir ikke noe kjøp av Battlefront 3. Fikk i stede lyst og spille 2142 Dethklok ;)

 

Vel, hørt om audio settings?

 

Jeg for min del storkoste meg, men nå hører jeg på musikken fra SW på en semi-daglig basis. Lyden fra våpnene er akkurat som den skal være, fikk du vondt i hodet av det ville jeg vel heller bare satt ned lyden.

Share this post


Link to post

Jeg syntes spillet var utrolig gøy:)

 

Kommer til å kjøpe det.

 

Utrolig mye lettere å overleve enn i det grusomme BF4 som er gjennomsyret av pro gamers som skyter deg ned på 0.1 sek...

 

Jeg bare håper at dem fjerner sniper riflen og gjør hodeskudd ubetydelig (da blir det ekstremt mye mer casual friendly)

Share this post


Link to post

 

Det viser seg å være et veldig godt spill.

Grafikken, animasjoner, fysikken på dronene, og gunplayet er i øverste klasse.

Og da må jeg stresse grafikken ekstra godt, for den er helt enorm.

 

Opplevde ingen glitcher og bugs jeg heller, alt gikk silkemykt og helt uten problemer.

Motoren virker veldig optimalisert, da bildefrekvensen lå i taket selv med alt på Ultra.

Selv om jeg er helt enig i at grafikken er helt fantastisk, det beste jeg har sett, attpåtil veldig bra optimalisert. Men jeg er helt uenig i at gunplayet er i øverste klasse, våpenene føles helt like imo, våpnene er 110% presise over alle distanser, når dette kombineres med alt for lite dekning og for åpne baner, sørger dette for at man blir skutt fra overalt hele tiden, som jeg synes var utrolig frustrerende i lengden. Håper på en forbedring på dette feltet før endelig versjon slippes.

Forøvrig så burde det ikke være mulig å ha evig med granater slik som vi har nå, granat spammen er ulidelig.

 

 

 

 

Men du forventer vel ikke at konsentrerte ladninger med fotoner og elektroner (laserskuddene) skal ha bullet drop?

Det er jo ikke vanlige projektiler man skyter, men energi.

 

Bullet drop på Battlefront ville gjort spillet helt teit.

 

Ellers er det andre ting som selvfølgelig vil finpusses før final release.

Du kan ikke forvente et ferdig spill av en Beta :)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...