Gå til innhold

Star Wars Battlefront-betaperioden har blitt forlenget


Anbefalte innlegg

Jeg har testet dette spillet på ps4 og min konklusjon er at spillet er skuffende. Først og fremst hvordan man styrer flyene er helt motsatt av hva dice har valgt å gjøre i sine battlefield spill. Dette gjør at det blir stadig mer og mer frustrende når man skal spille. Synes de har greid å lage et helt ok system der man får poeng etter hver runde og man får kjøpt nytt eguipment etter hver runde. Det beste med spillet er hvordan de har greid å balansere forholdet til dark wader og andre jedajer med en vanlig soldat kort oppsummert nok et fps spill med en blanding av bf og cod

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er ikke sikker han har spillt de spillene ? :) Selv har jeg ikke noen fartstid med de foregående Battlefront spilene, med unntak av BF2 som jeg fikk på Steam under en Star Wars kampanje..men online biten fungerte ikke så jeg gikk vel bare og loket rundt litt. Gav selvsagt ikke noen mening så det ble med det.

 

Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og bli rævknullet.

 

Som Ben Kuchera fra Polygon så fint oppsummerte det:

 

"EA continues this because the Battlefield franchise is profitable; we as players have taught them that we'll buy anyway, and continue to support games that don't work at launch. To quote terrible daytime television therapy: We've taught EA how to treat us, and this is the result."

 

Calendar year-to-date, FIFA 14, Titanfall and Battlefield 4 were three of the top five best-selling titles across all platforms in the Western World, the company's earnings report stated in May 2014. Why ship working products when the market says you don't need to do so in order to succeed?"

 

 

 

Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us. La idioter bruke pengene på premiumavtaler, mikrotransaksjoner og pre-order bonuser. La dem klage år etter år når EAs fryktelig billige server-infrastruktur oversvømmes under vekten av 13 år gamle banneutspyttende tenåringer som er sinte over at de hadde "baller til å nerfe HK416" (som "helt klart ikke var OP!"). Selv om man er en die-hard kompetitiv skytespill-entusiast, er det nok av andre gode alternativer på både konsoll og PC. Jeg er ferdig med å klage på CoD, Battlefield og alt annet som uten tvil er drittprodukt dekket i grådighet og innpakket i en boks av antikonsumerisme.

 

De spillseriene er for lengst døde. La oss bare snakke om hva som er genuint spennende og som ikke allerede råtner på innsiden. Og da mener jeg ikke Bad Company 3 eller Battlefront 3. De er fortsatt produsert av de samme utviklerne -- navnendring gjør ikke et spill bedre.

 

ISSz1Sz.jpg

Det var som en kamerat fortalte meg for 1 år siden, når den første Battlefront-traileren ble sluppet: Vi må bare innse at folk flest er dumme nok til å kjøpe, spille, se, høre og ete det som er dårlig, da de er et lelt byte for reklame og har vokst opp hele livet med simple alternativer, uten å bli eksponert til noe annet. BF og CoD tjener i bøtter og spann slik den nye Transformers filmen tjener i bøtter og spann. 

 

Og når Battlefront 3 nå kommer: tror du virkelig spillet ikke kommer til å bli blant de bestselgende i 2015? Og når EA lanserer Battlefront 4 et år senere, eller Battlefront: Hardline -- tror dere ikke du det kommer til å selge som bare det?

 

Men bare drikk fra giftbegeret, du.

Det fine med gaming i dag:

Jeg kan kose meg med BattleFromt OG No Man's Sky!

Jeg elsker The Last of us, Beyond Two Souls eller spill som The Beginner's guide.

Jeg storkoser meg også med Civ5, EU4 og SC2.

 

I det siste har det også blitt en del Ark: survival og World of Tanks.

 

Jeg har sitti et par timer med betaen, og er ikke blitt dummere, eller sår i ræva av den grunn. Er det hjernedødt? Ja så absolutt! Spillet har ingen story, men vil nok etterhvert kreve en del

 

Koser jeg meg med det uansett?

Ja for faen! Det er litt problemer her og der, hovedsaklig så går det ut på keybindings og de "kortene" man bruker. Ikke stort problem, det kan endres på. Men spillet passer helt perfekt når jeg har sitti å regnet på fourierrekker og trenger å koble av litt.

 

EDIT: Kan legge til at Story alene selvfølgelig ikke bestemmer om noe er hjernedødt eller ikke. Jeg ville jo aldri kalt "Keep talking and nobody explodes" for hjernedødt.

Endret av ZweiNor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og bli rævknullet.

 

 

Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us.

 

 

 

Gjerne fortell meg hvem som står bak Child of Light og Valiant Hearts.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 





 
Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og bli rævknullet.
 

Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us.
 



Gjerne fortell meg hvem som står bak Child of Light og Valiant Hearts.


[whisper] Hysj! Du kan da ikke introdusere logikk til hans rant! [/whisper]

Hvem bryr seg om the Witcher 3 eller Dragon Age Inqusition?
Hvem bryr seg om Warp, Unravel eller Mirror's Edge?

EA gir vel ikke ut sånne spill, gjør de vel? De gir vel bare ut The Sims 4: Hardline og Star Wars BattleFront: Pets? Endret av ZweiNor
Lenke til kommentar

Det som vil avgjøre hvorvidt dette blir kjøp for min del ebber ned til to ting;

 

#1: Skal venner kjøpe det, hvis ja så er jeg et såpass solidarisk vesen at jeg kaster meg med.

 

#2: Forretningsmodell. Om EA nok engang pusher for fulle mugger på "Premium" og alt mulig ræl så får jeg fnatt.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og bli rævknullet.

 

 

Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us.

 

 

 

Gjerne fortell meg hvem som står bak Child of Light og Valiant Hearts.

 

Jeg kan begynne med Child of Light.

 

Historien er ganske forutsigbar og enkel, med store hovedtrekk fra eventyrsjangeren. Det første som jeg la merke til var den særegne visuelle stilen. Håndtegnet grafikk ga liv til det fantastiske landskapet, som virkelig putter deg inn i eventyrsettingen. Både karakterer og omgivelser er tegnet med en frodig mengde detaljer, og ingen miljøer var like, når jeg spilte det. Så har du den lunefulle følelsen historien blir fortalt på, der alt er gjennom rim. Dialogen og naturen presenteres hele tiden som om det var fra en eventyrbok, og den poetiske tilnærmingen åpner for en forevisning av det som faktisk er en ganske emosjonell samtale. Det hele bringes sammen av piano-soundtracket til Béatrice Martin, som er emosjonell, vakker og innkapsler alle følelser du vil oppleve når du spiller.

 

Men dette er ikke engang det jeg krever av spillskapere. Når det kommer til storspill, så er en velfungerende release og et komplett spill – ikke et som er delt opp i mange kakestykker som hver eneste en koster 120,- de neste påfølgende månedene gjennom DLC -- førstekrav. Så er det et spill som ikke ser ut som det er en reskin/mod av noe annet (BF, CoD, AC, etc). Etter det er det å spille et komplett spill, der man ikke føler seg som en lommebok som spillskaperne konstant prøver å robbe penger fra, noe jeg ønsker. Før betalte man en gang for et spill; nå kjøper man spill med innfløkte betalingssystemer som minner om individuelle abonnementer for hvert eneste spill.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 




 
 


 
Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og bli rævknullet.
 

Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us.
 
 


Gjerne fortell meg hvem som står bak Child of Light og Valiant Hearts.

 
Jeg kan begynne med Child of Light.
 
Historien er ganske forutsigbar og enkel, med store hovedtrekk fra eventyrsjangeren. Det første som jeg la merke til var den særegne visuelle stilen. Håndtegnet grafikk ga liv til det fantastiske landskapet, som virkelig putter deg inn i eventyrsettingen. Både karakterer og omgivelser er tegnet med en frodig mengde detaljer, og ingen miljøer var like, når jeg spilte det. Så har du den lunefulle følelsen historien blir fortalt på, der alt er gjennom rim. Dialogen og naturen presenteres hele tiden som om det var fra en eventyrbok, og den poetiske tilnærmingen åpner for en forevisning av det som faktisk er en ganske emosjonell samtale. Det hele bringes sammen av piano-soundtracket til Béatrice Martin, som er emosjonell, vakker og innkapsler alle følelser du vil oppleve når du spiller.
 
Men dette er ikke engang det jeg krever av spillskapere. Når det kommer til storspill, så er en velfungerende release og et komplett spill – ikke et som er delt opp i mange kakestykker som hver eneste en koster 120,- de neste påfølgende månedene gjennom DLC -- førstekrav. Så er det et spill som ikke ser ut som det er en reskin/mod av noe annet (BF, CoD, AC, etc). Etter det er det å spille et komplett spill, der man ikke føler seg som en lommebok som spillskaperne konstant prøver å robbe penger fra, noe jeg ønsker. Før betalte man en gang for et spill; nå kjøper man spill med innfløkte betalingssystemer som minner om individuelle abonnementer for hvert eneste spill.


Deet var ikke det han spurte om.
Hvem er det som gir ut Child of Light og Valiant Hearts? Endret av ZweiNor
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Han sier det nøyaktig som det er. Alle oppegående mennesker vet godt at de ikke skal kjøpe noe skvip fra EA (og Ubisoft, for den saks skyld) og bli rævknullet.

 

 

Noen av oss vil sette pris på innovasjon i spill som No Mans Sky, kunst i spill som Child of Light og Valiant Hearts, og historien i spill som The Last of Us.

 

 

 

Gjerne fortell meg hvem som står bak Child of Light og Valiant Hearts.

 

Jeg kan begynne med Child of Light.

 

Historien er ganske forutsigbar og enkel, med store hovedtrekk fra eventyrsjangeren. Det første som jeg la merke til var den særegne visuelle stilen. Håndtegnet grafikk ga liv til det fantastiske landskapet, som virkelig putter deg inn i eventyrsettingen. Både karakterer og omgivelser er tegnet med en frodig mengde detaljer, og ingen miljøer var like, når jeg spilte det. Så har du den lunefulle følelsen historien blir fortalt på, der alt er gjennom rim. Dialogen og naturen presenteres hele tiden som om det var fra en eventyrbok, og den poetiske tilnærmingen åpner for en forevisning av det som faktisk er en ganske emosjonell samtale. Det hele bringes sammen av piano-soundtracket til Béatrice Martin, som er emosjonell, vakker og innkapsler alle følelser du vil oppleve når du spiller.

 

Men dette er ikke engang det jeg krever av spillskapere. Når det kommer til storspill, så er en velfungerende release og et komplett spill – ikke et som er delt opp i mange kakestykker som hver eneste en koster 120,- de neste påfølgende månedene gjennom DLC -- førstekrav. Så er det et spill som ikke ser ut som det er en reskin/mod av noe annet (BF, CoD, AC, etc). Etter det er det å spille et komplett spill, der man ikke føler seg som en lommebok som spillskaperne konstant prøver å robbe penger fra, noe jeg ønsker. Før betalte man en gang for et spill; nå kjøper man spill med innfløkte betalingssystemer som minner om individuelle abonnementer for hvert eneste spill.

 

Deet var ikke det han spurte om.

Hvem er det som gir ut Child of Light og Valiant Hearts?

 

Ubisoft. Men det er like relevant som å anta at en eller annen selvstendig filmregissør lager en film under domenet til Warner Brothers. Det forteller oss ikke noe annet enn at disse utgiverne fungerer som noen av de eneste kanalene spilltugivere kan gå gjennom for å få sitt spill produsert. Hvorfor et spill som Child of Light er mer gjennomført enn for eks. AC er jo av den enkle grunn at det er to helt forskjellige spill med to helt forskjellige budsjetter og avkastning. Derfor tillates utviklerne av AC mindre frihet for utvikling av spillet enn for eks. Child of Light.

 

Du ser det nøyaktig samme i andre medier og. Ta for eks. filmindustrien, og lese hva selvstendige filmskapere som Paul Thomas Anderson har å si om saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er godt mulig millioner på millioner av mennesker er tankeløse sauer som bare kjøper noe pga et merkenavn. Eller at dem som påpeker det er over gjennomsnittet interessert. Eller i mangel av bedre ord litt sære kanskje?

 

Selv har jeg ikke noe hat eller stort misnøye til noen utvikler/utgiver eller spill serie. Om noe så er jeg lettere skuffet over en utvikler og det er Funcom. Men det strekker seg ikke lengre en som så....

 

Spill som fks Call of Duty så vet jeg at jeg får en forholdsvis lik opplevelse som sist gang jeg kjøpte det. Men jeg liker det. Jeg vil ha mer av det samme. Og det er hvorfor jeg og millioner av mennesker kjøper disse spillene tror jeg. Ikke pga dem er tankeløse sauer.

 

Som jeg skrev litt bak her så har jeg aldri likt Battlefield spillene. Vet ikke helt hvorfor men det er noe med spillene jeg ikke har likt. Derfor var det rart at jeg likte Battlefront. Og jeg synes ikke det er en Battlefield i en Star Wars drakt overhode. Det føles ikke ut som Battlefield...

 

Jeg er ikke helt fan av all klagingen og sytingen om bransjen. Ja mye er på sin plass. Men voldsomt mye er så absolutt ikke det. Mye har skjedd i bransjen siden jeg startet å spille for over 29 år siden som en 8 åring. Jeg føler meg privilegert over å kunne spille disse spillene og selv om jeg ja har blitt skuffet over spill. Så stopper det der...for det er så utrolig mye forskjellige spill å kunne spille. 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er godt mulig millioner på millioner av mennesker er tankeløse sauer som bare kjøper noe pga et merkenavn. Eller at dem som påpeker det er over gjennomsnittet interessert. Eller i mangel av bedre ord litt sære kanskje?

 

 

Men for guds skyld, slutt å generaliser og putt ord i mine munn. Hvis du ikke klarer å forstå noe av det jeg skriver, og fullstendig putter deg selv i forsvarsmodus i en fantastitankegang om hva jeg har anklaget deg for (at du og andre er dumme sauer), kan du like gjerne la være å kommentere.

Endret av La Menthe
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Som jeg skrev litt bak her så har jeg aldri likt Battlefield spillene. Vet ikke helt hvorfor men det er noe med spillene jeg ikke har likt. Derfor var det rart at jeg likte Battlefront. Og jeg synes ikke det er en Battlefield i en Star Wars drakt overhode. Det føles ikke ut som Battlefield...

 

 

Dette er jeg 100% enig i! Vel nesten, jeg har alltid likt Battlefield og CoD.

Men jeg synes absolutt ikke at dette er BF4 i Star Wars drakt. Ja, begge to er FPS og du styrer med wasd og skyter med musa, men der stopper vel egentlig også likhetene.

Lenke til kommentar

 

Men for guds skyld, slutt å generaliser og putt ord i mine munn. Hvis du ikke klarer å forstå noe av det jeg skriver, og fullstendig putter deg selv i forsvarsmodus i en fantastitankegang om hva jeg har anklaget deg for (at du og andre er dumme sauer), kan du like gjerne la være å kommentere.

 

 

Står mye imellom linjene på det du skriver. Og du er nok mye mer engasjer i dette en meg som en ser i ordbruken. Så da lar jeg det bli siste ord :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

JEg må innrømme at betaen er litt begrenset for meg men rent teknisk er den nesten feilfri, og hvis de fortsetter med denne kvaliteten så er alle som argumenterer med at EA slipper uferdige spill på bærtur om dette spillet. Det virker som de faktisk prøver å gjøre seg ferdig denne gangen og det er bra! De har jo tross alt jobbet med det mer enn ett år i motsettning til bf4 osv. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

akuratt det samme i mine øyne, du har 2 lag skal drepe hverandre og ta capture points. Hva er forskjellen?????

Om du ikke skjønner hvor galt det utsagnet der er, så er det ikke sikkert det går an å få deg til å forstå.

Walker Assault kan ligne litt på Rush-delen av Battlefield, men her igjen er det forskjell da du må angripe AT-ATs etter du har aktivert de to punktene. Måten de har gjort det med kjøretøy og pick-ups er veldig annerledes fra Battlefield.

Skytemekanikken er drastisk annerledes, blant annet fordi det nå er laser og ikke vanlige våpen. Feelingen når man spiller er ikke lik Battlefield. Dette ligner mer på Battlefront, bare i Frostbite motoren.

 

Den eneste likheten er at det er to store lag som kjemper på en slagmark, men det gjelder også bare for én modus. Det er da mange spill som er slike. Er Halo og Battlefield helt like? For dette minner meg mer om Halo eller andre Sci-Fi spill enn Battlefield på enkelte områder.

 

 

Og dette er i tillegg bare en av de minst 7 game modes som finnes i spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...