Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

 

Ønsker å kjøpe NVIDIA SHIELD ANDROID TV 16Gb for å benytte til Kodi først og fremst. Har en Apple TV 2 idag men føler den beveger seg på grensen i forhold til ytelse av spesielt HD streams.

Så ser jeg at varelagrene på denne er svært variable og rykter som linker over om ny SHIELD på trappene. Har sett diskusjon og rykter andre steder på nettet også. Noen som vet noe mer om dette? 

 

 

Jeg har en ny/uåpnet og en brukt i 10 min for salg. Begge med håndkontroll og fjernkontroll. Kjøpt på Komplett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ønsker å kjøpe NVIDIA SHIELD ANDROID TV 16Gb for å benytte til Kodi først og fremst. Har en Apple TV 2 idag men føler den beveger seg på grensen i forhold til ytelse av spesielt HD streams.

Så ser jeg at varelagrene på denne er svært variable og rykter som linker over om ny SHIELD på trappene. Har sett diskusjon og rykter andre steder på nettet også. Noen som vet noe mer om dette? 

 

 

Jeg har en ny/uåpnet og en brukt i 10 min for salg. Begge med håndkontroll og fjernkontroll. Kjøpt på Komplett.

 

 

Ta det på privat melding. 

Ikke en kjøp/salgstråd dette her. 

Lenke til kommentar

Noen andre som har merket at det iķke lengre er mulig å hoppe over alle reklamevideoer i youtube?

 

Før kunne jeg alltid skippe reklamer etter 5 sekund. Nå blir jeg tvunget til å se dem ferdig. Finnes det noe adblock som fungerer for dette?

 

Youtube Adaway for Xposed, men da må du roote.

Endret av Bladkiosken
Lenke til kommentar

 

Noen andre som har merket at det iķke lengre er mulig å hoppe over alle reklamevideoer i youtube?

 

Før kunne jeg alltid skippe reklamer etter 5 sekund. Nå blir jeg tvunget til å se dem ferdig. Finnes det noe adblock som fungerer for dette?

 

Youtube Adblock for Xposed, men da må du roote.

 

Block at router.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Noen andre som har merket at det iķke lengre er mulig å hoppe over alle reklamevideoer i youtube?

 

Før kunne jeg alltid skippe reklamer etter 5 sekund. Nå blir jeg tvunget til å se dem ferdig. Finnes det noe adblock som fungerer for dette?

 

Youtube Adblock for Xposed, men da må du roote.

 

Block at router.

 

 

Tenker du på AB-Solution? Kjører det scriptet allerede på min Asus-router, og var ikke klar over at det også kan blokkere youtubereklame.

 

http://www.snbforums.com/threads/ab-solution-2-0-is-out-v2-0-1.34530/

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Lurer litt selv hvor bra gamestream funker, synes prisen på den nye Nvidia Shield ikke var gale. Vurdere og kjøpe :)

 

4K selv med kablet nettverk gir litt grafikk glitcher. Og ekstra input lag er veldig synlig med skjermen tilkoplet PC på siden av skjermen man streamer til. Begrensningene blir sånn sett åpenbare. Men det finnes jo spill der dette vil være fullstendig uten betydning også. Jeg prøvde litt med 1080p også, men uten at det hjalp nevneverdig på input lag.

Lenke til kommentar

"The first thing to realize from the get-go is that internally the new Shield Android TV is identical to the model you have right now. Though the outside has shrunk down to take out unused space, the internals of your current box are still great and still top of the line. In fact, you have one benefit over the new model in that you still have an SD card slot for expanding your storage.

Sure the new Shield Android TV is dramatically smaller than the original making it easier to stash away in your entertainment center, but that's hardly a reason to buy it as a replacement for an original. Stick with the current box knowing you have the latest specs still."

 

http://m.androidcentral.com/heres-whats-happening-original-nvidia-shield-android-tv

Lenke til kommentar

Har ikke sett noe update her. Hva er egentlig greia med den Viaplay appen? Noen som har testa den? Går ikke ann å åpne den en gang her og den ligger seg i sideload-menyen.

 

btw:

Update: Change of plan. NVIDIA has clarified that the update will be rolling out "in the next week or so."

Endret av Kleivis
Lenke til kommentar

God kveld :)

Jeg tester Shielden på Netflix i dag. Terra Nova, norsk netflix. Sjekket et par andre også.

Shielden er oppdatert, samme med programmene. Jeg prøvde med pass through av/på.

Samme hva jeg gjorde fikk jeg ikke 5.1. Jeg så at det sto 5.1 og HD på serien.

Ser mange andre har samme problemet. Noen som har noen erfaring? Noen som faktisk får 5.1?

Shielden er koblet til en Yamaha pre-amp som har 5.1 med HDMI-kabel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...