Gå til innhold

Nvidia Shield Tv - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel skriven som er treg da, for 80 er neppe tregt til eksternminne å være. 

Hva med en ekstern usb-ssd, den leverer jo 500 og blir strupet ned til det usb-porten klarer. 

 

Slik jeg tenker så er det egentlig bare til programmer det interne lageret er brukendes til, og da trengs ikke store hastigheter til så små programmer. For noen er jo 16GB for lite da, skjønt, det er vel knapt 16GB med tilgjengelig programvare til Shield TV uansett. Det eneste er spillene som er eksklusive for Shield vil jo trenge en god del lager, men hvem er det som gidder det? Om man skal ha masse filmer koplet rett i Shield'en så er det vel best med så stor disk som mulig, og prismessig for de fleste utgår jo eksterne USB SSD disker stort over 500GB da. Selv bruker jeg Shield'en kun til streaming; Netflix, NRK, Kodi, osv. Har også prøvd litt game stream uten de helt gode resultatene enda. 1440p G-Sync skjerm tilkoplet, så da nekter den å streame i 4K til TV'en.

 

Jeg mener jeg leste at S-ATA interfacet internt i Shield'en var av den gamle trege typen. Slik at en raskere disk enn hybriden som er i 500GB versjonen tilkoplet USB3.0 vil være raskere. Men det er mulig jeg blander. Vil man ha det så ryddig som mulig slipper man ikke unna SD brikke. Vil man ha større plass, men unngå vibrasjoner fra en HDD så er det ingen vei utenom SSD i USB inngang. Sånn sett er det jo egentlig et enkelt valg. :)

Lenke til kommentar

Eldste datter har store problemer med "forstyrrelser" fra Shielden. Cromcast'en virker ikke (den er grei å kople ut når hun har shield da). Hun får problemer med blåtannforbindelsen mellom iPhone og noen trådløse Philipshøyttalere, og samme noe med XBOX One. Har ikke vært hos henne å sett hva problemet der var. De har switchen langt unna TV, så å kjøre kablet er ikke noe alternativ for dem. Noen som har noe tips her?

Lenke til kommentar

Jeg har så vidt hatt Shielden i gang for ei uke siden, men har byttet TV nå og ville prøve den. Når jeg slår den på nå står bare spillkontrolleren og fjernkontrollen å blinker, og får ikke trykket på noen ting i menyer eller noen steder. Er det noe resett på den, eller noen som vt en løsning?

 

EDIT. Koplet fra nettverkskablen, og da virket de begge 2. Virket etterpå jeg koplet den til igjen.

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Jeg har så vidt hatt Shielden i gang for ei uke siden, men har byttet TV nå og ville prøve den. Når jeg slår den på nå står bare spillkontrolleren og fjernkontrollen å blinker, og får ikke trykket på noen ting i menyer eller noen steder. Er det noe resett på den, eller noen som vt en løsning?

 

Skru på Shield'en ved å trykke nede i høyre hjørne på selve boksen. Når den har lastet inn til startsiden. Så trykker du og holder på samme område som du trykket for å starte den frem til lyset begynner å blinke. Dette skal gjøre boksen klar til å pares med en av kontrollerne. Trykk så, og hold på enten midt knappen på fjerkontrollen. Eller på Nvidia logoen på spillkontrolleren, frem til lyset begynner å blinke på kontrolleren også. Etter en av kontrollerne er paret med boksen igjen bør alt fungere som det skal igjen. :)

Lenke til kommentar

Jeg klarer å få Kodi til å se NAS og andre pc-er i nettverk. Kan streame filer fra de.

1. Men hvordan får jeg Kodi til å se USB-stikken jeg satte i med video på?
(Klarer ikke å legge til video fra USB, eller få den til å vise USB-stikken.)

 

2. Hvordan får jeg Shield til å sende videre oppløsning og bildefrekvens uten at den overstyrer med sin instilling?
(Den sender alle filer videre som 4k 60Hz. Selv en 1080p 24fps fil blir vist som etter Shield sin innstiling.
Så hvis jeg skrur ned til 1080/60 som er det laveste Shield tilbyr, får jeg likevel ikke 1080/24 som filen er.)

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...