Gå til innhold

Sony Z5 Samletråd


fflex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lykkelig eier av Z5 Compact, men jeg liker dårlig at Elkjøp selger meg en telefon som skal være operatørfri, men er fylt opp av Telenor sin software. Kan jeg flashe ny "Nordic" firmware på telefonen uten at det vil få konsekvenser for telefonen? Ser for meg at oppdateringer kommer raskere ut til telefoner uten masse tull fra operatører.

Lenke til kommentar

Men for z5 er det trolig fikset. Føler med z3 eiere om dette stemmer.

Det samme har nylig skjedd med min splitter nye Z5 Premium. En uforklarlig sprekk rett over skjermen. Oppdaget det på toget da jeg tok den ut av lomma. Er helt sikker på at den ikke har fått seg en smell fordi den var helt fin før jeg satt meg på toget. Telefonen er ganske stor så jeg lurer på om den har blitt litt bøyd når jeg satt meg ned.

Den er reparert nå for den nette sum av 2800,- Det er en firmatelefon så jeg orker ikke styre med mer det.

Lenke til kommentar

Lykkelig eier av Z5 Compact, men jeg liker dårlig at Elkjøp selger meg en telefon som skal være operatørfri, men er fylt opp av Telenor sin software. Kan jeg flashe ny "Nordic" firmware på telefonen uten at det vil få konsekvenser for telefonen? Ser for meg at oppdateringer kommer raskere ut til telefoner uten masse tull fra operatører.

Lever tilbake og krev en telefon uten branding. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Første jeg tenkte var at dette kan umulig være riktig. Har ikke testet i dagslys enda, men i medium innendørsbelysning så føles det som om jeg er 6 år tilbake i tid og på min iphone 3gs

 

Helt ok bilder i dagslys men er så absolutt ikke det beste kamera du finner på en telefon nei. Men ellers er det en helt fantastisk liten sak :)

Lenke til kommentar

Er strålende fornøyd med bildekvaliteten, la ut et par bilder av katta her inne og et par reagererte på at dem ikke fikk slik kvalitet. Snodige greier.

 

Jeg så bildene dine av pus, og jeg er blant dem som ikke oppnår i nærheten av samme bildekvalitet med min Z5 Compact.

 

Det virker åpenbart at en stor andel av Z5-eksemplarene har en produksjonsfeil på kameraet. Det er behørig omtalt i denne tråden: https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z5-Z5-Compact-Z5-Premium/Z5C-blurry-camera-images-more-blur-on-the-left-side/td-p/1043401. Sony nekter antakelig å innrømme dette siden det vil innebære en stor kostnad for dem å fikse alle telefonene som er rammet av feilen.

 

Jeg har nettopp reklamert på min egen telefon, siden den helt klart har "blur"-problemet som er omtalt i tråden jeg lenker til over. Verkstedet avviste imidlertid reklamasjonen og sier at det ikke er noe feil med kameraet... Jeg har tidligere henvendt meg til Sony Mobile i Norge også, men de svarer bare at det ikke er et problem de er kjent med, og anbefaler resetting til fabrikkinstillinger for å se om det hjelper...

 

Min eneste mulighet til å komme videre med denne saken er at jeg får tak i et Z5-eksemplar med feilfritt kamera. Da kan jeg forhåpentligvis få håndfaste "bevis" når jeg sammenligner ved å ta bilde av det samme motivet med identiske innstillinger. Jeg vet i hvert fall at hvis problemet ikke blir løst så blir dette min siste Sony-telefon.

Endret av medisterpus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sliter med at telefonen er veldig treig når jeg låser den opp og skal inn på f.eks. kameraet, Gmail eller Facebook. Tar vel en 30sek til et minutt før det gir seg. Så går det over. 

Kameraet her jeg ikke gått etter i sømmene, men det må jeg ta en kikk på tror jeg. Er ikke styggelig imponert.

 

Og hva f... mener Sony med å legge inn ikke-fullversjon utgave File Commander?! 

Lenke til kommentar

 

Men for z5 er det trolig fikset. Føler med z3 eiere om dette stemmer.

Det samme har nylig skjedd med min splitter nye Z5 Premium. En uforklarlig sprekk rett over skjermen. Oppdaget det på toget da jeg tok den ut av lomma. Er helt sikker på at den ikke har fått seg en smell fordi den var helt fin før jeg satt meg på toget. Telefonen er ganske stor så jeg lurer på om den har blitt litt bøyd når jeg satt meg ned.

Den er reparert nå for den nette sum av 2800,- Det er en firmatelefon så jeg orker ikke styre med mer det.

 

 

En bend test. Ser ut som glasset er like helt.

 

https://www.youtube.com/watch?v=gVPa8sNY1Xw

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...