Gå til innhold

Sony Z5 Samletråd


fflex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er da hvis du bruker mobilen omtrent som en datamaskin? Konstant spilling og surfing dagen lang? 
Det gjør ikke jeg. Men det er vel heller en håndfull økter med intensiv bruk i løpet av en dag.

 

De som har gått fra iPhone til denne, hvor mye har dere vunnet i levetid? Lader dere mindre?  Og har den bedre eller dårligere levetid enn Z3 compact? Lanserte Sony nettopp en ny Z3, eller er det den samme som alltid har vært? 

Lenke til kommentar

Spiller ikke, har korte runder med sjekking av nett, sende snap, insta og face. Se gjerne dette bildet jeg tok, det eneste som var aktivt over perioder var soundcloud med skjermen av : 

 

På min telefon så har jeg batteri i ca 1 og en halv dag.

Da spiller jeg litt, hører litt på musikk, Tar noen bilder, Svarer på mail, Er litt på Facebook. osv..

Alt i alt er jeg veldig fornøyd med min telefon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som har gått fra iPhone til denne, hvor mye har dere vunnet i levetid? Lader dere mindre?  Og har den bedre eller dårligere levetid enn Z3 compact? Lanserte Sony nettopp en ny Z3, eller er det den samme som alltid har vært? 

 

Jeg har gått fra iPhone 5S til Z5 Compact. I starten opplevde jeg batterilevetiden som markant dårligere, men etter oppdateringer av Facebook-appen og operativsystemet føler jeg nå at den er på omtrent samme nivå som min gamle telefon, kanskje til og med bittelitt bedre. Standby-tid (f.eks. prosentvis nedgang fra jeg legger meg til jeg står opp) opplever jeg fortsatt som bedre på iPhone.

 

Et annet ankepunkt for min del er at kameraet oppleves som begredelig. Jeg er rammet av problemet beskrevet i denne tråden: https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z5-Z5-Compact-Z5-Premium/Z5C-blurry-camera-images-more-blur-on-the-left-side/td-p/1043401

Lenke til kommentar

 

De som har gått fra iPhone til denne, hvor mye har dere vunnet i levetid? Lader dere mindre?  Og har den bedre eller dårligere levetid enn Z3 compact? Lanserte Sony nettopp en ny Z3, eller er det den samme som alltid har vært? 

 

Jeg har gått fra iPhone 5S til Z5 Compact. I starten opplevde jeg batterilevetiden som markant dårligere, men etter oppdateringer av Facebook-appen og operativsystemet føler jeg nå at den er på omtrent samme nivå som min gamle telefon, kanskje til og med bittelitt bedre. Standby-tid (f.eks. prosentvis nedgang fra jeg legger meg til jeg står opp) opplever jeg fortsatt som bedre på iPhone.

 

Et annet ankepunkt for min del er at kameraet oppleves som begredelig. Jeg er rammet av problemet beskrevet i denne tråden: https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z5-Z5-Compact-Z5-Premium/Z5C-blurry-camera-images-more-blur-on-the-left-side/td-p/1043401

 

Hmm, høres ikke ut som gevinsten er så stor at det er noe poeng i å bytte umiddelbart. Går nok heller mot at jeg går over til Sony når min iPhone 5 er merkbart utslitt.

 

Jeg er dritt lei å lade den hver dag. Men tviler på at jeg ved min bruk ville fått 2+ dagers levetid. Noe som hadde vært herlig. 

 

Har fulgt lanseringen av Z5 tett, og før den kom var ryktene at Sony skulle utstyre den med et batteri på 4500mha. Noe som gjorde meg ekstra spent. Da den faktisk kom ut med et betraktelig svakere batteri ble jeg skuffet. Håpet Sony skulle overgå seg selv med en oppføling til Z3 som doblet kapasiteten. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Sony Z5C har jo betydelig bedre batterikapasitet enn iPhone 5/s. Høres veldig merkelig ut det som skrives at den er "bittelitt" bedre

Bedre kapasitet på papiret. Det har ikke så mye å si i praksis. Et stort batteri kan vare kortere tid enn et lite batteri dersom enheten som bruker batteriet bruker mer strøm. 

 

Z5C har fått en del klager på at den sluker batteri.

Lenke til kommentar

 

Sony Z5C har jo betydelig bedre batterikapasitet enn iPhone 5/s. Høres veldig merkelig ut det som skrives at den er "bittelitt" bedre

Bedre kapasitet på papiret. Det har ikke så mye å si i praksis. Et stort batteri kan vare kortere tid enn et lite batteri dersom enheten som bruker batteriet bruker mer strøm. 

 

Z5C har fått en del klager på at den sluker batteri.

 

Rasket med meg en Z5c på fredag til en grei penge, og er sålangt veldig fornøyd med batteritiden. Den virker langt bedre enn på min gamle Z1c... 

Lenke til kommentar

Etter noen oppladninger av min Sony Xperia Z5 synes jeg batteritiden kunne vært bedre, var bedre før synes jeg.

Når mobilen er oppladet står det at batteritiden er på ca 1 dag og 4-6 timer og det i Stamina Modus.

 

Hadde en Sony Xperia Z5 før denne, men fikk byttet denne pga pixelfeil. Den hadde også omtrent samme batteritid.

Skal ikke mobilen være opptil 2 dager ?

Lenke til kommentar

Har hatt Z5'en i en uke nå, og må si jeg er rimelig skuffet over kameraet. Den gamle iPhone 5C'en min tar betydelig bedre bilder, til tross for at den er over 2 år gammel... Nesten alle bildene blir kornete og utvasket/ser ut som et vannmaleri hvis man zoomer litt inn (se f.eks dette bildet). Dette er med "Superior Auto" modus (både med 8MP og 20/23MP). Mulig jeg gjør noe feil?

 

Er også ganske misfornøyd med batteritiden, men ser ut som det er Spotify Connect som er synderen her (se kilde). Noen andre som opplever dette og evt har en fix?

 

Ellers er jeg storfornøyd med telefonen! Litt uvant med Android etter 2+ år med iOS...  :p

Lenke til kommentar

Det er ikke bare deg, bildene blir regelrett ubrukelige på grunn av utvasking av alt som heter detaljer....

Netcom nektet å ta i mot telefonen min, da den er kjøpt via bedrift. Så da er jeg stuck med z5 i to år, om jeg ikke kjøper meg en ny telefon privat. 

 

Vi får se hva det blir til. Det at kameraet er så dårlig som det har vist seg å være, er for min egen del en deal-breaker!

Lenke til kommentar

Det er ikke bare deg, bildene blir regelrett ubrukelige på grunn av utvasking av alt som heter detaljer....

 

Netcom nektet å ta i mot telefonen min, da den er kjøpt via bedrift. Så da er jeg stuck med z5 i to år, om jeg ikke kjøper meg en ny telefon privat. 

 

Vi får se hva det blir til. Det at kameraet er så dårlig som det har vist seg å være, er for min egen del en deal-breaker!

 

Vurderer nesten å returnere telefonen selv, men vet ikke om noen bedre telefoner som er vanntett og like sexy som Z5en.

 

Er fornøyd med bildene z5c tar, med bilder av pus som et eksempel : 

 

Er dette i auto-modus? Hvor mange MP? Bildene dine var betydelig bedre og skarpere enn alle bildene jeg har tatt! Kan det muligens ha noe med at alle bildene jeg har tatt til nå kun er innendørs?

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med bildene min Z5p tar og. Kjører full oppløsning og med automodus med mindre det er litt mørkt. Da bruker jeg HDR-funksjonen og dette funker meget bra :) 

Batteritiden er ikke noe å utsette på heller synes jeg, har 4-5t skjerm på med mye lys på skjermen. Har som oftest 40% igjen når jeg legger meg kl 23. Kobler den fra kl 05.00 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...