Gå til innhold

blir utsatt for rasisme i utlandet . Hva bør jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er ikke sikker på om det er denne tråden jeg skal skrive om dette under. Men jeg har akkurat flyttet til polen, hvor jeg merker at folk blir veldig frekke mot meg. For eksempel i dag i butikken sto jeg foran i en kø, men det kom en ung jente som dytte meg bort med vilje og de som jobbet der sa ingenting. Så jeg måtte stele meg bak i køen.

Jeg blir så lei meg når slikt skjer. Personlig har jeg aldri opplevd rasisme i norge ( har bodd i norge hele livet mitt). . Hva bør jeg gjøre?

Har hørt at det finnes nynasister i landet som banker folk. Har dere noen tips? :)

Jeg bor i hovedstaten og jeg skal studere her om en måned.

Tusen takk på forhånd

Endret av Sunny95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er lett å skylde på rasisme. Neste gang du ender opp i en lignende situasjon så stiller du deg ikke bakerst i køen, men heller viser litt motstand.

 

Om TS ikke har kjennskap til disse personene er det jo godt mulig at det var rasisme personen ble utsatt for. TS sier jo kun at dette var ett engangstilfelle av flere tilfeller, som igjen forsterker misstanken om rasisme. 

Lenke til kommentar

Hei jeg er mørkhudet og jeg sa til jenta at hun er utrolig frekk. Men hun bare ignorerte meg, så jeg kalte henne bitch og stelte meg bakerst i køen :)

 

Jeg har lest på nettet om nynasistene og flere som har blitt slått. Jeg har en venn som for 7 år siden måtte til sykehuset fordi noen slo til han i krakow, uten noen grunn. Kan hende at jeg overdriver, siden jeg personlig aldri opplevd at folk ser veldig rart på meg og oppfører jeg frekke. Er litt redd på om hva jeg skal gjøre hvis jeg havner i en slik situasjon.

Men ja det er sant at kulturen er veldig annerledes i forhold til polen :)

Endret av Sunny95
Lenke til kommentar

Er du av en annen rase enn disse personene?  Hvis ja, så er det rasisme.  Hvis nei, lær deg hva rasisme betyr.

 

Tøv, det er du som må lære deg hva rasisme betyr. 

 

 

 

Det moderne rasismebegrepet, ofte kalt nyrasisme, inkluderer andre egenskaper ved mennesker enn rase, som kultur. Da kan rasisme forstås som at noen mennesker med en annen kultur er av mindre verdi enn andre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lett å skylde på rasisme. Neste gang du ender opp i en lignende situasjon så stiller du deg ikke bakerst i køen, men heller viser litt motstand.

 

Alle andre gjør det med en gang her hjemme med mindre grunn enn hva som kommer frem her. Bare man sier noe seminegativt om innvandrere eller flyktninger, uansett kontekst, så blir man stemplet. Kanskje ikke rasisme, kommer jo an på hva hu som dyttet mener om andre raser, men alikevel en kjip sak.

 

Det er heller ikke noen spesiellt god "løsning" å gjøre motstand da kjerringa plutselig henter noen skumle karer for å "hevne" seg. Det er ganske kjent at det går hard for seg i østeuropa. Vær forsiktig der nede TS, men ikke la det hindre deg fra å leve heller.

Lenke til kommentar

Av min erfaring så er ikke folk så hyggelig i Polen til å begynne med, så det er nok ikke bare rasisme det går utpå. Er ofte i Polen da jeg har familie der, og støtter borti slike folk ganske ofte. Sure folk, dårlig service i butikker/restauranger og folk som er stressa (er hvitt selv og prater polsk). Så du må ikke tro at det er DU som er problemet.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Tøv, det er du som må lære deg hva rasisme betyr. 

 

 

 

Det moderne rasismebegrepet, ofte kalt nyrasisme, inkluderer andre egenskaper ved mennesker enn rase, som kultur. Da kan rasisme forstås som at noen mennesker med en annen kultur er av mindre verdi enn andre

 

 

Det er bare multikulturalistenes forsøk på å kuppe begrepet for å bruke rasisme-kortet mot islam-motstandere, bare tull og ingenting å bry seg om.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Rasisme er ideen om at noen folk er bedre eller mer verdt på grunn av deres rasetilhørighet.

 

Det du har opplevd har ingen tegn til rasisme, bare generell uhyggelighet. At noen misliker deg på grunn av din tilhørighet til folket ditt er ikke rasisme, og heg kan ikke se noe tegn til det heller.

Lenke til kommentar

Rasisme er ideen om at noen folk er bedre eller mer verdt på grunn av deres rasetilhørighet.

 

Det du har opplevd har ingen tegn til rasisme, bare generell uhyggelighet. At noen misliker deg på grunn av din tilhørighet til folket ditt er ikke rasisme, og heg kan ikke se noe tegn til det heller.

Hva kaller du det når en mener du har negative egenskaper pga hudfarge uten å kjenne deg?

Rettferdig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...