Gå til innhold

blir utsatt for rasisme i utlandet . Hva bør jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Mange nasjonene i Øst-Europa har dessverre hatt en retardert utvikling som en følge av deres perioder som kolonier for russerne. Rasisme, anti-semittisme og andre primitive politiske ideologier er ganske utbredte.

 

Mitt råd til deg er å oppføre deg som innvandrerne i Norge. Finn deg venner, gå i flokk og vær hard. Hvis dere er en gjeng vil disse lokale "tøffingene" tenke seg om før de angriper deg. Det er egentlig det eneste språket bøller forstår, nemlig en større bølle som truer dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar. Jeg er mørkhudet og de som har vært i polen, vet kanskje at det er nesten ingen "mennesker som er mørke" i polen. Det er nesten bare polske og ukrainske folk som bor der, og det er utrolig mange som ikke kan engelsk. Så det kan hende at på grunn av språket og det at jeg er mørkhudet i forhold til alle andre, at jeg føler at det er rasisme. Det er bare det at folk ser veldig rart på meg, at jeg selv kjenner folk som har blir banket i polen, lærere som behandler elever urettferdig, kulturen er veldig annerledes osv, at jeg blir redd for hva som kan skje.

Men ja som Bjørn-Ove nevnte så har landet vært gjennom en stor utvikling, landet sliter fortsatt med å bygge seg opp etter krigen. Så det er stor sannsynlighet at "tankegangen" de hadde under krigen, fortsatt er der om jøder, nazisme osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva hadde du gjort hvis du hadde opplevd en lignende situasjon her? Du kalte henne en bitch også steller du deg bakerst i køen? 

 

Heisann, jeg er ikke sikker på om det er denne tråden jeg skal skrive om dette under. Men jeg har akkurat flyttet til polen, hvor jeg merker at folk blir veldig frekke mot meg. For eksempel i dag i butikken sto jeg foran i en kø, men det kom en ung jente som dytte meg bort med vilje og de som jobbet der sa ingenting. Så jeg måtte stele meg bak i køen.
Jeg blir så lei meg når slikt skjer. Personlig har jeg aldri opplevd rasisme i norge ( har bodd i norge hele livet mitt). . Hva bør jeg gjøre?
Har hørt at det finnes nynasister i landet som banker folk. Har dere noen tips? :)
Jeg bor i hovedstaten og jeg skal studere her om en måned.
Tusen takk på forhånd

Hvorfor måtte du stele deg bak i køen? Hun dama dytter deg ut av køen og stelte seg foran? 

 

Hva hadde du gjort hvis samme situasjon hadde skjedd her i Norge?

 

Du flytter ditt pga studie?

Lenke til kommentar

Jeg flyttet på grunn av studiet :)

Jeg måtte stelle meg bak i køen fordi hun dyttet meg og jeg stod først i køen. Så kassedama tok klærne hennes og hun betalte......

 

Hvis det hadde skjedd i norge, så ville kanskje de som jobbet i kassa sagt noe eller ville den personen sagt unnskyld.

Det er ikke det at hun jenta bare stelte seg foran meg, men måten hun smilte og ga meg stygge blikk.

Jeg følte det var rasisme, men det kan hende jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk opplevd å stått som nummer to i kø på 7-11 og akkurat idet det blir min tur, bli presset unna av en hijab-kledd ikke-så-norsk-utseende jente, som tydeligvis syntes hun var hevet over norsk kø-kultur.  Da syntes jeg det var på sin plass å reagere, og ba høflig personen stille seg bak i køen.  Personen bak kassen reagerte også på hennes oppførsel.

 

Det virker som om enkelte tror at å være av en annen hudfarge er frikort i alle mulige samme sammenhenger.  Det er det altså ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk opplevd å stått som nummer to i kø på 7-11 og akkurat idet det blir min tur, bli presset unna av en hijab-kledd ikke-så-norsk-utseende jente, som tydeligvis syntes hun var hevet over norsk kø-kultur.  Da syntes jeg det var på sin plass å reagere, og ba høflig personen stille seg bak i køen.  Personen bak kassen reagerte også på hennes oppførsel.

 

Det virker som om enkelte tror at å være av en annen hudfarge er frikort i alle mulige samme sammenhenger.  Det er det altså ikke.

??????? :huh:  :huh:  :huh:

 

Forresten: er stelle og stele nye ord i det norske ordforrådet? Eller mener dere da stille seg bakerst i køen? Slangspråk kanskje? Dialekt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...