Gå til innhold

Jehovas vitner og endetiden


Anbefalte innlegg

En del av det store tegn som Jesus sa skulle avmerke den tid han skulle begynne å herske i sitt rike ( 1914 )var at det skulle bli krig. Det måtte nødvendigvis være noe spesielt med denne krigen for at den skulle kunne utgjøre en del av et tydelig tegn. Den forutsagte krigen blir det framstilt som en symbolsk rytter på en rød hest som har et stort sverd og tok freden bort, ikke bare fra noen nasjoner, men  fra jorden med den følge at menneskene slakter hverandre. Jesu tidligere uttalelse om at folk skulle reise mot folk og rike mot rike. ( Matt 24:6-7 )

 

Det hele begynte for bare litt over 50 år siden med det historikerne kalte den store krigen eller den første verdenskrig som ble utkjempet i årene fra 1914-1918. Det var den første totale krig - krig i verdensomfattende målestokk.

Endret av sony77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første verdenskrig begynte med 1914

Hva så? Det var ikke det som var spådommen fra orakelet. Spådommen var ""total forkastelse av jordens nåværende regjerninger".

 

Og det vet både du og jeg er feil.

 

Dersom spådommen hadde vært "krig som involverer mange land over hele verden", så ja, da ville spådommen gått i oppfyllelse.

 

Spådommen om "forkastelse av regjeringer" gikk ikke i oppfyllelse i 1914 eller noen gang senere.

 

Hadde du snakket til meg i virkeligheten på samme måte som du gjør her på nett?

Lenke til kommentar

Før 1914 var det virkelig fred , ro og trygghet på jorden

Du lyver så det renner av deg. Før 1914 var det konstant krig mange steder på jorden. Blodige kriger, kriger som varte i både 30 og 100 år.

 

Eier du ikke skam? Hvordan kan du åpent og høylytt lyve opp i ansiktet til andre mennesker du snakker med?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Hvorfor er Abigor så opptatt av å ære et av De ti bud?

 

1914 var rett nok den første verdenskrigen, men det var jo ikke direkte paradisiske tilstander i verden før det.

 

Til trådstarters spørsmål; Flere melder seg inn i JV fordi de savner en trygghet, fordi de regner med at organisasjonen har kommet seg siden siste feiltrinn, eller fordi de kanskje er født inn i JV og har hele familien sin der.

 

Noe av det samme er forøvrig tilfelle med SDA -syvendedagsadventistene, som helt i begynnelsen kom fra JV og de hadde tidlig en stor skuffelse med en profetert dommedag (er vel unødvendig å påpeke at den ikke fant sted). Men deres profetinne Ellen White fant løsninger på dette, hun hadde visjoner som sa at en dør ble åpnet i himmelen på akkurat det tidspunktet og at det startet en sakte domfellelse av de troende. (the investigative judgement).

Hverken SDA eller JV er spesielt mange, men til sammen blir det jo noen personer.

Lenke til kommentar

Hvorfor er de kristne så opptatt av å lyve for jesus?

Jehovas vitne er en dommedagssekt, det er ubegripelig for meg hvorfor noen skulle ønske å søke inn. Det er derimot fullt forståelig at folk melder seg ut.

De siste dagene har sony77 kommet med påstander som sender han i en kategori av enten små barn eller tilbakestående hva intelligens anngår.

For eksempel:

  • Før 1914 var det virkelig fred , ro og trygghet på jorden
  • Flaggermus er fugl
  • Fugler flagger
  • Hare er drøvtygger

Men nå er jo Jehovas vitner imot kunnskap, så det har kanskje noe med det å gjøre. Hvis man faktisk vet hva som er sant, så er det vanskeligere å la seg lure av løgnene deres.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jehovas vitner er vel den eneste dommedagskulten med noe større medlenskare i Norge. I usa er det flaust av de.

 

Om fred på jorda før 1914...

 

Bare de siste 500 årene har vi hatt flere store kriger og menneske utryddelser.

 

50 millioner infødte i sør og nord amerika etter spanjolene kom dit.

 

Japanske invasjonen av korea på 1500 tallet 1 mill daue.

30 års krigen 3 til 11 mill daue

7 års krigen 800k til 1.2 mill daue

Napoleons krigene 6+ millioner daue.

Quin dynasitets invasjon av ing dynastiet 25 mill daue

Taiping opprøret 20 mil daue

Dugan opprøret 8 til 10 milø daue

Franske religions kriger 2 til 4 mill daue.

Mexikanske revolusjonen 1 til 2 mill daue.

 

Alle disse er mellom 1500 og 1880 tallet.

 

Og det er bare de jeg gadd å ta med og med over 1 mill daue.

Endret av Gunfreak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Før 1914 var det virkelig fred , ro og trygghet på jorden

Fy hvor du lyver!!! Gå og vask munnen din som min bestemor alltid sa, for her juger du så det renner av deg...

 

Men du bryr deg ikke om sannhet og da gjør det deg vel heller ingenting å juge tenker jeg.. For alt vi andre trenger er et google søk (for de som ikke visste at du farer med løgn allerede altså...) så kan enhver se at du juger... Og JV er en skikkelig løgnaktig gjeng... Har hatt den ulykke at jeg har lest vakttårnet noen ganger og du verden hvordan redaksjonen der vrir og vrenger på vitenskap for å få vranglæren sin til å lyde som sannhet... Så jehovas vitner er i sannhet ikke annet enn de verste løgnerne, de verste juger nemlig til seg selv i tillegg til å juge til andre...

 

Hvorfor må du juge så fælt Sonny77? Ville det ikke vært mye lettere å forhold seg til sannheten?

Si meg, arrangerer JV kurs i hvordan man best skal juge til folk? Og hvordan man best kan huske nettverket av løgner man strør om seg med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For dumt til å bare være en løgn?

 

1. Han har blitt opplært til dette og vet bare ikke bedre, han oppriktig tror at alle levde i perfekt harmoni frem til 1914.

2. Han er en kristen/muslim/ateist som utgir seg for å være JW bare for å sverte denne kulten.

3. Han er et uærlig menneske som lyver ovenfor seg selv og andre for at verden skal tilpasses JW's ideologi. 

Lenke til kommentar

 

Men når det er sagt så tror jeg også han er opplært til dette, og kilden til opplysning er Bibelen og ikke minst Vakttårnet. Jeg tror personlig at Vaktårnet er rangert høyest for dem, deretter Bibelen. Leksikon, historiebøker og Internett er muligens tabu områder å søke informasjon i?

 

 

Til og med mulig at han tror at dette er sant selv og at alle historie bøkene juger om det... Religiøse med vrangforestillinger lager sine egne "sannheter" i så måte, er jo ikke for ingenting at kristendommen er revet opp i noe slikt som hundre tusen grener vel?

 

Tror det er viktig å huske på at slike løgnhalser ikke har brukt kunnskap, viten, kritiske og logiske sans for å komme dit de nå befinner seg og at det derfor er ganske så fånyttes å prøve å bruke den nevnte verktøyene til å få de ut av vrangforestillingene de lider av også.... Dette er uansett en prosess de med vrangforestillinger selv må igjennom... Og det er sikkert ikke lett å hoppe av disse vrangforestillingene heller og dermed miste alle man har fått lov til å bli glad i...

 

Vi, min eks kone og jeg, "reddet" ei ut av sekten livets ord for en del år siden. Hun hadde ingen, men hadde fått lov til å reise på det samme seminaret min eks kone og jeg var på over en helg og etter å ha pratet litt frem og tilbake kom sannheten frem, at hun var medlem i livets ord sekten og at hun kunne tenke seg å komme vekk fra en brutal mann som slo både henne og ungene, men at hun ikke visste hvordan, da alle hun kjente, inklusiv hennes foreldre (som visste at mannen slo, men så på det som hans rett til å "oppdra" dattera deres), var i sekten... Så vi bestemte oss og tilbød henne om å komme å bo med oss sammen med ungene for en tid. Det gjorde hun, og hun bodde hos oss i nesten fem uker til hun hadde fått seg jobb og klarte å få lån til å kjøpe en leilighet. Omtrent midtveis i disse ukene ble hun kontaktet av sine foreldre og sin mann og etter litt om og men bestemte hun seg for å snakke med dem og vi møtte faren hennes og mannen hennes på en bensin stasjon litt unna der vi bodde. Hun gikk for å snakke med dem alene, men da mannen hannes gjorde tydelige tegn på at han, og faren, ikke bare hadde tenkt å "oppdra" henne igjen, men også tvinge henne inn i bilen for å ta henne med seg tilbake til sekten, hoppet jeg ut av bilen og "overtalte" dem til å la det være. Mannen hennes  trodde han kunne "oppdra" meg også, så jeg ga han en liten utenomSEKTEskapelig lekson i hvordan folk på utsiden av sekten reagerer når de blir truet og slått etter og han satte seg inn i bilen med en velfortjent knekt og blodig nese og et knekt ribben på måten han peste og stønnet og holdt armen... og de kjørte vekk og siden har hun aldri sett dem... Hun er nå gift med en ordentlig mann som vet å ta vare på henne og ungene hennes og lever i beste velgående i Oslo området et sted...

 

Så det går an å rive seg vekk fra slike brutale sekter om man først vil det... Dessverre må man ofte kjenne noen på utsiden som kan hjelpe... og det er jo grunnen til at det er så strengt i slike sekter for IKKE å kjenne andre på utsiden... For det er jo farlig...

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...