Gå til innhold

Star Citizen-utvikleren gir skuffede fans pengene sine tilbake


Anbefalte innlegg

*snap*

Kan ha en sammenheng med at det trolig ikke er noen på laget til Gamer som kan så mye om romspill som dette *snip*

Kalles Journalistikk. Om de ikke kan noe om emnet, burde de lære seg om emnet eller gi beng i å dekke det i det store hele.

 

Som nevnt i innlegg lenger oppe av Zlinga er det kun negative artikler som er skrevet rundt emnet.

 

Negativitet og svada.

 

Om man ønsker mer informasjon rundt emnet så er det tonnevis av media på https://robertsspaceindustries.com/ og videoer på Youtube.

 

Forøvrig. Siste update på FPS modulen.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14911-Star-Marine-Status-Update

 

Tenker selv som nevnt ovenfor her at vi ser på nærmere jul. Men om det holder kvalitet oppmot Arena Commander, blir det meget bra. 

Endret av gnugfur
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

*snap*

Kan ha en sammenheng med at det trolig ikke er noen på laget til Gamer som kan så mye om romspill som dette *snip*

Kalles Journalistikk. Om de ikke kan noe om emnet, burde de lære seg om emnet eller gi beng i å dekke det i det store hele.

 

Som nevnt i innlegg lenger oppe av Zlinga er det kun negative artikler som er skrevet rundt emnet.

 

Negativitet og svada.

 

Om man ønsker mer informasjon rundt emnet så er det tonnevis av media på https://robertsspaceindustries.com/ og videoer på Youtube.

 

Forøvrig. Siste update på FPS modulen.

https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/14911-Star-Marine-Status-Update

 

Tenker selv som nevnt ovenfor her at vi ser på nærmere jul. Men om det holder kvalitet oppmot Arena Commander, blir det meget bra. 

ikke så mye om SC, men de har heller ikke skrevet en eneste artikkel om anno 2205, og veldig lite om xcom 2, 2 spill jeg gleder meg til ved siden av SC.

 

de skriver kun om det de vil, og dropper andre ting. hvis det ikke forandrer seg tror jeg jeg bare dropper å gå innom gamer.no....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

de skriver kun om det de vil, og dropper andre ting. hvis det ikke forandrer seg tror jeg jeg bare dropper å gå innom gamer.no....

 

 

i_support_this_post.jpg

 

League of legends, Dota og slikt er fint å lese om. Men jeg besøker en tidsskrift for å få med meg nyheter som jeg syntes er verdt å lese om. Ikke et utvalg andre mener jeg burde bry meg om. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror folk er litt for opptimistike med tanke på hva tid det tar å lage spill.

 

Vel, Elite Dangerous har vel gjort star citizen old news før det er sluppet.
Jeg tror du er inne paa noe vesentlig der. Elite vokser stoedig baade i spillerbase og innhold og tilbyr en spillbar galakse akkurat naa, og ikke om et uanslaatt antall maaneder/aar. Jeg ser baade Star Citizen backere og eks-Eve-spillere i Elite, inkludert meg selv. Naar landing paa planeter kommer til Jul blir det enda en grunn til aa velge bort Star Citizen. Jeg har alt reist til Krabbehodetaaken, Hestehodetaaken og Saggitarius A* (det sorte hullet i sentrum av Melkeveien) i Elite. Det er litt mer spennende enn aa tusle rundt i en hangar og fly en liten bane. (Beklager mangel paa norske bokstaver)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har støttet dette spillet med godt over en månedslønn til nå og gleder meg til neste lønning så jeg kan pledge mer.

 

Om det er en scam og spillet aldri kommer eller om det blir forsinket i mange år gjør ingening. For dette er drømmespillet og jeg har troa på at de kan sette det sammen. Ekte simulator (nei ikke alt er realistisk, fun > realisme, men ekte simulerte romskip som endrer oppførsel avhengig av delene som blir skadet) + Permadeath + quality over quantity i PU + teamwork > equipment. Så mange gode elementer samlet i et spill.

 

Trist at gamer.no bare pøser på med negative posts. Men det spiller ingen rolle. CIG lager drømmen min uansett hvor mye gørr dere hoster opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror folk er litt for opptimistike med tanke på hva tid det tar å lage spill.

Her er noen eksempler:

Dragon Age: Origins tok 5 år. (2004-09)

The Elder Scrolls III: Morrowind tok 6 år (1996-2002)

Fallout 3: tok 6 år (2002-2008)

Final Fantasy XII: tok 5 år (2001-06)

Half-Life 2: tok 5 år (1999-2004)

Resident Evil 4: tok 6 år (1999-2005)

StarCraft II: Wings of Liberty :tok 7 år (2003-10)

 

mange folk har ikke peiling hvor lang tid det tar å lage et spill... jeg leser på mange spill sider og youtube at folk klager på at de har brukt for lang tid, de begynte med å lage spillet i 2012 eller 2013 og det er bare 2-3 år siden.

 

elder scroll online tok 7 år:D

 

Bra at ikke jeg er den eneste som skjønner dette :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

(...) CIG lager drømmen min (...)

 

Ikke helt bra når ett spill kan få en person til å si noe som dette, selv om du har håp for Star Citizen må du da se at noen mennesker trenger å bli litt distansert fra dette spillet. Det er ikke bra å være så investert i noe som ikke eksisterer, man trenger ikke ha noen gud før en religion blir farlig.

 

Så når det kommer til de som nevner medias dekning av SC er det ikke mye å dekke om spillet da alt som slippes er så lite at det bare er av interesse for en veldig liten minoritet, jeg vil si selv en minoritet av de som har puttet penger i spillet har interesse av de småbitene som har blitt gitt så langt. Dermed er det naturlig at det ikke dekkes utenfor spesialiserte nettsider, men drama selger bra og skaffer lesere så det kan du forvente og finne mer av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

(...) CIG lager drømmen min (...)

 

Ikke helt bra når ett spill kan få en person til å si noe som dette, selv om du har håp for Star Citizen må du da se at noen mennesker trenger å bli litt distansert fra dette spillet. Det er ikke bra å være så investert i noe som ikke eksisterer, man trenger ikke ha noen gud før en religion blir farlig.

 

Så når det kommer til de som nevner medias dekning av SC er det ikke mye å dekke om spillet da alt som slippes er så lite at det bare er av interesse for en veldig liten minoritet, jeg vil si selv en minoritet av de som har puttet penger i spillet har interesse av de småbitene som har blitt gitt så langt. Dermed er det naturlig at det ikke dekkes utenfor spesialiserte nettsider, men drama selger bra og skaffer lesere så det kan du forvente og finne mer av.

 

 

Jeg er stor tilhenger av at folk kan si og synes hva de vil. Du kan like eller hate Star Citizen så mye du orker, men hvordan i all verden kan du finne på å kommentere hva som er bra og ikke bra for meg ? Du har da ingen informasjon om min situasjon.

 

Drømmer må en da få lov å ha ?! Om det er å reise til Nepal, kolonisere mars, bli statsminister i Norge, spille i et annerkjent symfoniorkester eller leke i et digitalt univers med andre spiller da ingen rolle?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morer meg alltid å se hvordan godt voksne mennesker degenerer til utålmodige treåringer.

 

Det tar årevis å lage store spill som dette. Jeg kunne gravd frem en lang rekke spill og vist hvor lang tid det tok å utvikle dem, men ser noen allerede har gjort det i kommentarfeltet.

 

Dette er nettopp grunnen til at utviklere som har pengene fra før ikke sier noe før spillet nesten er ferdig. Fordi folk begynner å syte og klage veldig fort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er stor tilhenger av at folk kan si og synes hva de vil. Du kan like eller hate Star Citizen så mye du orker, men hvordan i all verden kan du finne på å kommentere hva som er bra og ikke bra for meg ? Du har da ingen informasjon om min situasjon.

 

Drømmer må en da få lov å ha ?! Om det er å reise til Nepal, kolonisere mars, bli statsminister i Norge, spille i et annerkjent symfoniorkester eller leke i et digitalt univers med andre spiller da ingen rolle?

 

Jeg trenger ikke kjenne deg eller din situasjon for å snakke om mange ting som ikke er bra for deg bare på bakgrunn av at du er ett menneske, det har ingenting med å like eller hate ett produkt.

 

Ingen kan ta fra deg dine drømmer, slapp av. Men jeg ville anbefale å kanskje nevne å reise til nepal eller bli statsminister som "drømmen" da dette er ting som du aktivt kan jobbe mot og vil gi deg noe tilbake uansett hva som skjer i tiden framover.

 

Religion, med eller uten en gud, hvor du gir bort din tid og dine penger for en belønning som kommer langt fram i tid stjeler ressurser fra deg du kunne brukt så langt bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Religion, med eller uten en gud, hvor du gir bort din tid og dine penger for en belønning som kommer langt fram i tid stjeler ressurser fra deg du kunne brukt så langt bedre.

 

Så all form for nyskapning burde avsluttes. Det er dumt å satse pengene og tiden sin på noe som bare kanskje kommer lengre fremme ?

 

Du forteller meg at jeg kunne brukt pengene min bedre. Jeg mener at det er få ting som er så givende som å drømme og se frem til noe sammen med venner.

 

Chris Roberts og CIG gjør noe veldig kult her. Jeg står bare ved siden av og heier dem frem og gleder meg over at noen har ambisjoner om å lage noe mer enn det vi ser fra resten av bransjen.

Endret av Gahrian
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Religion, med eller uten en gud, hvor du gir bort din tid og dine penger for en belønning som kommer langt fram i tid stjeler ressurser fra deg du kunne brukt så langt bedre.

Gidder du ta deg bryet med å fortelle meg sammenhengen mellom en religion og et spill under utvikling i dette tilfellet? Jeg sliter med å se den selv.

Lenke til kommentar

Gidder du ta deg bryet med å fortelle meg sammenhengen mellom en religion og et spill under utvikling i dette tilfellet? Jeg sliter med å se den selv.

 

Selvfølgelig.

 

 

 

Religion, med eller uten en gud, hvor du gir bort din tid og dine penger for en belønning som kommer langt fram i tid stjeler ressurser fra deg du kunne brukt så langt bedre.

Gidder du ta deg bryet med å fortelle meg sammenhengen mellom en religion og et spill under utvikling i dette tilfellet? Jeg sliter med å se den selv.

 

Selvfølgelig, men først la meg spesifisere at jeg ikke sammenligner en gud og ett spill.

 

Likheten ligger i deres følgere, de har blind tro, de angriper rasjonell kritikk, de senker uforholdsmessig mye penger i det de følger, de bruker uforholdsmessig mye tid på å konvertere folk, de henger seg opp i en belønning fram i tid som de kanskje aldri vil se.

 

Hvis vi ser på siste posten over deg her, dette er kult lignende oppførsel jeg selv bare ser religion som en analogi til.

Du forteller meg at jeg kunne brukt pengene min bedre. Jeg mener at det er få ting som er så givende som å drømme og se frem til noe sammen med venner.

Hva får denne personen til å tro at han ikke kan 'drømme og se fram til noe sammen med venner' hvis han ikke kaster pengene sine etter det? Svaret er nok dessverre at for å være en del av inn gruppen må han følge "religionen", det er ikke aksept for å utfordre det som sies.

 

Hvis du ser på post #50 i denne tråden av samme brukeren vil du se alt det jeg snakker om over her, det er ikke meningen å henge ut denne personen men han er så godt eksempel på at dette er hvordan de tenker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

*snap*

Kan ha en sammenheng med at det trolig ikke er noen på laget til Gamer som kan så mye om romspill som dette *snip*

Kalles Journalistikk. Om de ikke kan noe om emnet, burde de lære seg om emnet eller gi beng i å dekke det i det store hele.

 

Som nevnt i innlegg lenger oppe av Zlinga er det kun negative artikler som er skrevet rundt emnet.

 

Negativitet og svada.

 

For over to år siden, i begynnelsen av august 2013, hadde jeg en meningsutveksling med en journalist i Gamer.no om Star Citizen, etter at jeg tipset dem om spillets fenomenale pengesuksess og ikke fikk svar. Jeg syntes det var rart at de ikke skrev om en slik historisk hendelse (da var det kommet inn ca. $15M) og mistenkte at de ikke likte Star Citizen av en eller annen grunn.

 

Journalisten som svarte meg til slutt benektet at de hadde noe imot Star Citizen. Han sa at de sjelden skrev om pengeinnsamlinger eller spill som ikke hadde noe annet å vise frem enn spilldemoer, samt at de hadde mangel på tid og at dette sannsynligvis var årsaken til at redaksjonen ikke hadde tatt tak i det da jeg tipset om det.

 

Nå har det gått to år til og Gamer.no har skrevet noen flere artikler, også om pengeinnsamlingen. Men, som du sier, er ofte artiklene negativt vinklet og antallet artikler om Star Citizen er jo sørgelig lavt i forhold til interessen om spillet. Jeg kan bare tolke det dithen at Gamer.no ikke er så interessert i å skrive om Star Citizen. Når historien om norske spillnettsteder skrives en gang i fremtiden vil utvilsomt forskerne trekke frem Gamer.no og andres forsømmelse av Star Citizen. Det er allerede elefanten i rommet og kan ikke oversees.

 

SCNORWAY-Logo.png

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...