Gå til innhold

Star Citizen-utvikleren gir skuffede fans pengene sine tilbake


Anbefalte innlegg

 

 

1200 special derp snowflakes ut av 1.000.000 høres ikke urimelig ut og det finns fortsatt håp for menneskeheten :)

 

Med en gang jeg leste omfanget av persistent Universe og hvor over the top komplisert damage systemet skulle bli forstod jeg at dette ville ta minst 5 år før produktet har den kvaliteten de etterstreber. Spillet er difficult to learn og very hard to master, men det blir mer eller mindre RUST in Space med safe zones.

 

Ler så jeg rister. Tror nok du og resten av sekten din har misforstått hvem som har "skjønt det" av backerne og de som har trukket seg ut fra vaporware-prosjektet.

Hadde vært lettere å være enig med deg om de ikke hadde levert noe som helst enda, og om de var et år på etterskudd. Som nevnt har de enda ikke gått over den opprinnelige tidsrammen, og de har levert to moduler med to til rett rundt hjørnet. Det som er levert både fungerer og ser bra ut, med et detaljnivå som hinter om alt annet enn vaporware.

Cult of Star Citizen indeed. Jaja, finnes jo dem som synes at både EVE og fallout 3 er gode spill, tross alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud mye rart en skal sutre over også, krever refund forde de ligger litt etter på modulene, oh what a shocker. De modulene er jo dritt kjedelige og spille også, Finn på noe annet og spill det når det er ferdig.

Jeg vurderer refund selv men er pga at spillet ser ut til og catere til casuals for mye for min del, med egne slidere så folk ikke har samme spilleregler,mangel på penaltys når du mister skip og div.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det dem prøver på er så ufattelig nyskapende at man aldri skulle tro dem får det til. Men bare av det dem har fått til sålangt blows my mind. Det at man kan gå rundt i en ekstremt detaljert romstasjon, så gå ombord i flyet ditt og fly rett ut i verdensrommet uten noe form for instansering og loading.....det var helt nytt for min del og skikkelig imponerende. Det gjør opplevelsen utrolig troverdig.

 

Hvis dem faktisk får til en fps del oppi dette på samme måte så gjør dem noe helt unikt aldri sett før. Uten tvil at utviklerne her har talent så håper dem får det til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror folk er litt for opptimistike med tanke på hva tid det tar å lage spill.

Her er noen eksempler:

Dragon Age: Origins tok 5 år. (2004-09)

The Elder Scrolls III: Morrowind tok 6 år (1996-2002)

Fallout 3: tok 6 år (2002-2008)

Final Fantasy XII: tok 5 år (2001-06)

Half-Life 2: tok 5 år (1999-2004)

Resident Evil 4: tok 6 år (1999-2005)

StarCraft II: Wings of Liberty :tok 7 år (2003-10)

 

Dragon Age Origins tok 6 år, 3 år med lore og 3 år med dev.

 

Square enix var i krise når de startet med FF 13, og det var da de started og tulle så mye med forskjellige studio at spillene tok så lang tid, (som enda kan merkes til dags dato)

 

Starcraft 2 kunne blitt laget mye raskere, men Blizzard er rett og slett bare full av penger og latskap.

Rockestjernene av gaming industrien.

 

Vil si at de rett og slett har problemer med fansen og ikke spillet, visst ikke fansen klarer og vente så blir de og ødelegge spillet via feedback på internett eller med og presse de til og gi et uferdig spill.

 

Helt latterlig at vi endelig får alle disse spillene vi ønsket som liten fra Japan og vestlige land, men at vi som fans skal klare og fucke det opp.

 

Tips til Early acsess haters, slutt og se på Youtube og tenk for deg selv, alt for mange skal følge denne trenden med og bli sint på hva en halvfeit nerd i 30 årene på youtube ikke liker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det som er skrevet om SC siden april i år:

 

"Star Citizen-utvikleren gir skuffede fans pengene sine tilbake

Har refundert støtte til over 1200 backere."

 

"– Star Citizens «FPS-modul» er noen uker unna lansering

Er om lag tre måneder på overtid nå."

 

"Star Citizen-topp forlater prosjektet

– Påvirker ikke utviklingen, forsikrer Cloud Imperium Games."

 

 

Fokus er altså at 0,12% av brukermassen har fått pengene sine tilbake, FPS modulen er 3 måneder "forsinket" og en profilert produsent forlot CIG.

 

Folk må selvsagt få mene det de vil om SC, men inntrykket mitt er at sakene den siste tiden har fokusert veldig på det negative og også "ikke-saker". Det at personer skifter jobb eller gir seg av personlige årsaker er ikke uvanlig i en bedrift med over 300(?) ansatte. Hva med de 99,88% som ikke har bedt om å få pengene sine tilbake? Og vet man at de som har fått penger refundert er skuffede fans, selv om man har hørt om noen få? 

 

Og så var det FPS-modulen. Det fokuseres på at det skulle komme ut i april og at det har blitt forsinket gang på gang. Datoene de setter er interne datoer for når de tror og håper de kan ha en modul klar til å dele med "backerne". Hadde utviklingen skjedd bak lukkede dører, så hadde vi neppe hørt noe om de utfordringene som de har i det hele tatt. Hva med å heller skrive noe om hvorfor det er forsinket? I andre FPS spill, så jukser man for det meste med animasjoner, bevegelser ol. Det man ser på sin egen skjerm er ikke alltid det samme som det en annen spiller som står og ser på deg ser. I SC skal ikke dette være tilfellet. De vil at alt det en figur gjør skal være det samme enten du ser på det selv eller om en annen ser på deg. Det å få dette til tar tid. Mye mer tid enn de først hadde trodd. Og i og med at ingen andre har gjort dette før, så må alt lages fra scratch.

De kunne selvsagt ha gjort som andre spill og jukset med animasjonene osv. for å få ut en FPS-modul tidligere. Det var også tilfellet med romskipkampsimulatoren (Arena Commander 1.0) i sin tid. De hadde da en spørreundersøkelse for å høre om folk ville at de skulle gi ut noe man kunne spille tidligere, eller om de skulle gjøre det skikkelig med en gang, men at man måtte vente en stund lenger. Et stort flertall stemte på det siste. Problemet med om de gir ut noe "midlertidig" bare for å ha noe, er at det blir mye mer og unødvendig arbeid. De bruker først tid og ressurser på å lage noe som siden skal kastes ut når den endelige versjonen kommer. Så filosofien har jo selvsagt blitt at skal man først gjøre noe, så gjør det skikkelig, selv om det tar litt lenger tid.

 

Hvor er ellers artikkelen om Gamescom demoene de viste? Tenker da spesielt på multi-crew demoen. Eller det at man snart kan traske rundt på det første av de mange landingsstedene i universet?

 

https://youtu.be/1qLcXt9Hxxo

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Folk må selvsagt få mene det de vil om SC, men inntrykket mitt er at sakene den siste tiden har fokusert veldig på det negative og også "ikke-saker".

 

 

Ja, du har rett i det. Men det er ikke bare i det siste. Gamer.no har vært kjølig i forhold til Star Citizen fra første stund. Det er synd at de ikke ser hvor spesielt dette prosjektet er og hvor innovativt og unikt spillet blir.

 

 

Nytt norsk Star Citizen-samfunn:

 

http://www.star-citizen.no

http://www.star-citizen.no/forum/

https://robertsspaceindustries.com/orgs/SCNORWAY

Endret av Prognatus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frontier skal ha cred for å ha et spill ute for en brøkdel av budsjettet. Riktignok mangler det kanskje litt dybde her og der men i det store og det hele er Elite Dangerous VELDIG imponerende.

 

En brøkdel av budsjettet er en sanhet med modifikasjoner. De var ikke folkefinansiert. de hadde bare en kampanje for å vise at det fantes interesse for prosjektet, og dro inn mye penger fra utgiver og profesjonelle investorer... I tillegg har de en betalingsmodell som drar inn penger, og et mye enklere spill designmessig.

 

Men for all del, cred til dem for å få ut spillet, og for å fortsette utviklingen. Håper de kommer dit de opprinnelig hadde planlagt, og ikke gir opp.

 

-ED-

Lenke til kommentar

Tja, dette advarte jeg om umiddelbart når prosjektet ble lansert, og jeg tror fremdeles at dette kommer til å bli en flopp som nesten kan kalle svindel.

 

Wooow, folk har brukt 5 dollar, såå myeeee.

Svindel, la oss alle samles i oslo med fakler og ta disse jævlene, de skulle lage et spill, slikt går ikke ann, nei her må vi ta fra venstre og høyre, nei , la oss bombe hele studioet, hva foreslår du mr expert på hva som skal gjøres siden du har magiske evner og kan se hva som feiler og ikke feiler . fortell og mektige sight seer, fortell oss hvor den hellige gral er !

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tja, dette advarte jeg om umiddelbart når prosjektet ble lansert, og jeg tror fremdeles at dette kommer til å bli en flopp som nesten kan kalle svindel.

Wooow, folk har brukt 5 dollar, såå myeeee.

Svindel, la oss alle samles i oslo med fakler og ta disse jævlene, de skulle lage et spill, slikt går ikke ann, nei her må vi ta fra venstre og høyre, nei , la oss bombe hele studioet, hva foreslår du mr expert på hva som skal gjøres siden du har magiske evner og kan se hva som feiler og ikke feiler . fortell og mektige sight seer, fortell oss hvor den hellige gral er !

 

:rofl: Tydelig at jeg traff en nerve her...  :nei:  Trenger ingen magiske evner for å forutsee hva som kom til å skje, og sannsynligvis kommer til å skje i fremtiden når det kommer til Star Citizen. Spillet blir et lappeteppe som aldri vil fungere slik folk har forespeilet seg, det vil ikke overraske meg om hele prosjektet blir forlatt uferdig heller.

 

Uansett, ditt forsøk på humor (?) feiler totalt, folk har brukt mer enn 5$, folk er frustrerte og sjef(er) forlater selskapet. For meg er spørsmålet NÅR det rakner, ikke om det rakner. Ønsker såklart at jeg tar feil slik at tusenvis av folk ikke har gått på limpinnen, men tror ei dette blir tilfellet. Men det er lov å tro på julenissen.  :xmas:

 

Den hellige gral har jeg funnet for lengst, hu sitter i sofaen her og er bare min :ninja:

Lenke til kommentar

Har selv støttet prosjektet med ca 150 dollar, og angrer ikke. Nå er det ikke sånn at jeg synes arena commander er kjempegøy i lengden, men det er heller ikke det jeg venter på. Jeg elsket wing commander serien, starlancer og freelancer så det er squadron 42 jeg gleder meg mest til. 

 

Det jeg ikke skjønner er at personer som Lilac1 over her virker og hate spillet og alt det står for.. Om jeg ikke bryr meg om ett spill så går jeg bare fint forbi uten og bruke energi på det. Hvorfor noen føler trangen til og klage på ting de ikke vil ha noe med og gjøre skjønner jeg ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har selv støttet prosjektet med ca 150 dollar, og angrer ikke. Nå er det ikke sånn at jeg synes arena commander er kjempegøy i lengden, men det er heller ikke det jeg venter på. Jeg elsket wing commander serien, starlancer og freelancer så det er squadron 42 jeg gleder meg mest til. 

 

Det jeg ikke skjønner er at personer som Lilac1 over her virker og hate spillet og alt det står for.. Om jeg ikke bryr meg om ett spill så går jeg bare fint forbi uten og bruke energi på det. Hvorfor noen føler trangen til og klage på ting de ikke vil ha noe med og gjøre skjønner jeg ikke.

Samme grunn som man har for å kritisere pyramide lureri. Eller religiøse ledere somn lurer penger ut av "ffloflokken"sin. Eller folk som selger jukse medisin til kreftsyke mennesker. Bare fordi man selv ikke taper penger betyr ikke at man skal ignore bedrag og fanteri.

 

Noen mennesker har investert titusener av kroner i dette tullet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har selv støttet prosjektet med ca 150 dollar, og angrer ikke. Nå er det ikke sånn at jeg synes arena commander er kjempegøy i lengden, men det er heller ikke det jeg venter på. Jeg elsket wing commander serien, starlancer og freelancer så det er squadron 42 jeg gleder meg mest til. 

 

Det jeg ikke skjønner er at personer som Lilac1 over her virker og hate spillet og alt det står for.. Om jeg ikke bryr meg om ett spill så går jeg bare fint forbi uten og bruke energi på det. Hvorfor noen føler trangen til og klage på ting de ikke vil ha noe med og gjøre skjønner jeg ikke.

Samme grunn som man har for å kritisere pyramide lureri. Eller religiøse ledere somn lurer penger ut av "ffloflokken"sin. Eller folk som selger jukse medisin til kreftsyke mennesker. Bare fordi man selv ikke taper penger betyr ikke at man skal ignore bedrag og fanteri.

 

Noen mennesker har investert titusener av kroner i dette tullet.

 

De at du har bestemt deg for at dette er "tull" betyr ikke at det er det. At noen fortsatt kan si at dette bare er lureri skjønner jeg ikke. At spillet ikke lever opp til forventningene kan godt hende, men at de kommer til og slippe ett massivt spill er det liten tvil om.

 

Det at du sammenligner dette prosjektet med og selge jukse medisin til kreftpasienter sier meg nok til at det neppe er vits og fortsette denne diskusjonen.

Endret av DagErlend
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg spilte Eve i 9 år,

Jeg har spilt alle X spillene. Og jeg har vært igjennom freelancer, wing commander osv. Jeg liker romspill.

 

Men det har alltid vært noe som har manglet.

 

Star citizen later til å gi meg det jeg vil ha. Så jeg har følgelig backet spillet og har pr dags dato 3 multicrew skip i hangaren min og et par jagere jeg kan hekse rundt i. Dette er fint og flott, Arena Commander føles mer autentisk enn noe annet jeg har flydd til nå og jeg elsker hvert sekund jeg tilbringer der.

 

Jeg er igrunn mer en FPS/STRATEG enn dogfighter. Og her kan jeg få utfylle mine roller i en kaotisk ballett hvor alle har sitt hull å fylle.

 

Til nå har Chris Roberts klart å skape et helt univers både innen lore og blandt fans. Selv om spillet ikke er kommet engang. Dette er noe som er verdt mye mer enn bare ett skip man gjerne har betalt 1500kr for. Her støtter man oppunder en ide, en verden, et community!

 

Gamer.no sin manglende dekning ovenfor det største prosjektet innenfor spill som noensinne har blitt påbegynt er for meg ingen overraskelse. Det later til å være veldig selektiv dekning innpå siden, noe som gjør meg litt trist. Det er mange nyheter jeg har meldt fra om via epost som har gått forbi uten å engang ha blitt utprøvd. (nøklene jeg har sendt har ikke blitt aktivert).

 

Trollene som mener dette er en flopp orker jeg ikke prøve å mate engang. Arena commander alene kunne de klasket på en historie, lagt inn en brukbar AI og noen cutscenes og det hadde vært bedre enn samtlige rom"simulatorer" på markedet til dags dato.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg spilte Eve i 9 år,

Jeg har spilt alle X spillene. Og jeg har vært igjennom freelancer, wing commander osv. Jeg liker romspill.

 

Men det har alltid vært noe som har manglet.

 

Star citizen later til å gi meg det jeg vil ha. Så jeg har følgelig backet spillet og har pr dags dato 3 multicrew skip i hangaren min og et par jagere jeg kan hekse rundt i. Dette er fint og flott, Arena Commander føles mer autentisk enn noe annet jeg har flydd til nå og jeg elsker hvert sekund jeg tilbringer der.

 

Jeg er igrunn mer en FPS/STRATEG enn dogfighter. Og her kan jeg få utfylle mine roller i en kaotisk ballett hvor alle har sitt hull å fylle.

 

Til nå har Chris Roberts klart å skape et helt univers både innen lore og blandt fans. Selv om spillet ikke er kommet engang. Dette er noe som er verdt mye mer enn bare ett skip man gjerne har betalt 1500kr for. Her støtter man oppunder en ide, en verden, et community!

 

Gamer.no sin manglende dekning ovenfor det største prosjektet innenfor spill som noensinne har blitt påbegynt er for meg ingen overraskelse. Det later til å være veldig selektiv dekning innpå siden, noe som gjør meg litt trist. Det er mange nyheter jeg har meldt fra om via epost som har gått forbi uten å engang ha blitt utprøvd. (nøklene jeg har sendt har ikke blitt aktivert).

 

Trollene som mener dette er en flopp orker jeg ikke prøve å mate engang. Arena commander alene kunne de klasket på en historie, lagt inn en brukbar AI og noen cutscenes og det hadde vært bedre enn samtlige rom"simulatorer" på markedet til dags dato.

 

Kan ha en sammenheng med at det trolig ikke er noen på laget til Gamer som kan så mye om romspill som dette , hvorfor ikke lage en god og informativ tråd om det heller og gi oppdateringer på hva som skjer? Jeg har ikke kastet meg rundt og bidratt med noen kroner til dette spillet , men jeg kommer sikkert til å spille det en gang i fremtiden siden det ser ut som et prosjekt som kommer til å vare mange år :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...