Gå til innhold

Premier League, Arsenal - West Ham United, søndag 9. august 14:30


Anbefalte innlegg

2015/2016 - Premier League - Serierunde 1

 

Arsenal-FC-icon.png west-ham-united.png

 

 

Emirates Stadium, London.

09.08 Kl 14:30

TV2Sport Premium/Sky Sports 1

Dommer: Martin Atkinson

 

I den første serierunden i 15/16 Premier League-sesongen møter Arsenal et godt West Ham United. Arsenal, de regjerende FA-cup og Community Shield mestrerne, møter Fair Play-vinnerne West Ham. Arsenal endte forrige sesong på 3.plass, bak Chelsea og Manchester City, mens West Ham endte på 12.plass. Begge lag hadde sterke perioder forrige sesong, med en knallspurt av Arsenal med fantastiske resultater etter jul, mens West Ham spilte sin beste fotball før jul og så ut til å kunne komme topp 6-7, men dabbet av etter jul. Arsenal - West Ham har spilt 131 kamper i mellom seg fra helt tilbake i 1907, med 62 Arsenal-seire, 37 uavgjortkamper og 32 West Ham-seire. 

I moderne tid har Arsenal hatt god kontroll på West Ham og har 9 strake ligaseire mot West Ham, og er ubeseiret på de siste fjorten. 

 

 


 

Arsenal: 

Etter en oppløftende 1-0 seier i Community Shield tok Arsenal sitt 3. preseason trofé og må nok si seg fornøyd med hvordan pre season har gått. Mange Arsenal-fans har både ønsket seg en ny DM og en ny spiss, men for øyeblikket og mest sannsynlig vil ingen ting skje. Welbeck og Alexis Sánchez er tilbake i trening, men begge(Welbeck i alle fall) er nok neppe klar allerede nå mot West Ham. Men kjenner vi Alexis rett springer han ut på matta allikevel... Rosický er skadet, mens Wilshere står over på grunn av ankelproblemer. 

 

Er flere posisjonskamper på gang hos Arsenal, og det blir interessant å se hvem av Walcott og Giroud starter på topp. Giroud har alltid spilt bra mot West Ham, og angrepsspillet til Arsenal er mye bedre når han starter på topp. Walcott starter muligens over Oxlade-Chamberlain, men tror Oxlade-Chamberlain får fornyet tillit etter Community Shield på søndag. 

Startoppstilling:

Čech

Debuchy-Mertesacker-Koscielny-Monreal

Le Coq-Cazorla

Ramsey-Özil-Oxlade-Chamberlain

Giroud

Benk: Ospina, Chambers, Gabriel, Gibbs, Arteta, Walcott, Alexis

 

keane1.gif

 

West Ham:

West Ham går inn i sesongen med en ny manager, etter at kontrakten til Big Sam gikk ut. Inn har Slaven Bilić kommet. Den tidligere West Ham og Everton-spilleren har hatt varierende suksess med forskjellige landslag og klubblag kan man beskrive han som en hissigpropp. Lar ofte dommeren gjennomgå om han er uenig, og kommer garantert til å bli sendt til tribunen flere kamper ut over sesongen. Bilić var for øvrig manager for Beşiktaş Arsenal slo i kvalifiseringsrunden til CL i fjor. (1-0 sammenlagt, Sánchez med målet).

 

Etter managerbyttet vil West Ham oppleve en helt annen defensiv struktur enn hva de gjorde under Big Sam. Som West Ham har visst i pre season har de sluppet inn en del mål, og rotet nylig bort en 2-0 ledelse hjemme i EL-kvalifiseringen mot Astra Girugiu, laget som endte på 4. plass i den rumenske ligaen i 14/15-sesongen. Returkampen spilles på torsdag, men Bilić har uttalt at han gambler, og vil la hele førsteelleveren hvile. Corporal Jenkinson spiller ikke på grunn av at han er på utlån fra Arsenal. Enner Valencia ble skadet mot Astra og er ute i 3.måneder. Winston Reid og Obiang er vel begge ikke helt 100 % enda og står nok over denne. 

 

West Ham har gjort sine saker meget bra i dette overgangsvinduet og har bl.a. hentet inn Ogbonna, Payet og Lanzini som nok alle kommer til å spille på søndag. Stewart Downing har forlatt klubben, til fordlel for Middlesborough. Payet og Ogbonna er begge velkjente navn i Europa, mens Lanzini er hentet fra Al Jazira. Har selv sett han spille en del for River Plate når han spilte i Argentina og kan si han er en meget teknisk begavet spiller. Han er en David Silva-light, men kan fort bli en José Antonio Reyes v2 om han ikke takler det fysiske spillet i ligaen. Ellers blir det spennende å se duoen Payet - Sakho som har blitt hypet opp en del i sommer. Leverte til tider glitrende spill i siste pre season kamp mot Wolfsburg og linken mellom de to kan bli vanskelig for Arsenal å stoppe. Det er viktig at Le Coq klarer å ta Payet helt ut av kampen, da han er regissøren i West Ham-laget. 

 

 

Startoppstilling:

 


 

 

Benk:

 


 

 

Reece Oxford er kun 16 år og 237 dager gammel! Martin Samuelsen ikke en gang i troppen. 

 

 

 


 

 

Endret av Corporal Jenkinson
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å spå utfall her. Første kampen i PL er ofte preget av nærver hos begge lag og er ofte tette.

 

Vi pleier å ha grei kontroll på West Ham hjemme, men laget ser på papiret farligere ut enn på lenge. Payet og Sakho kan fort skade oss skikkelig. Blir ikke overrasket om vi ryker på en aldri så liten smell her, men håper Arsenal trekker det lengste strået.

 

2-1

Lenke til kommentar

Forventet XI:

 
Adrián,
 O'Brien, Tomkins, Ogbonna/Reid, Cresswell,
  Kouyaté, Noble,
   Zaraté, Payet, Lanzini,
    Sakho
 
Benk: Randolph, Reece-Oxford/Reid, Collins, Jarvis, Poyet/Samuelsen, Nolan, Lee
 
(Maefteda vet vel bedre enn meg hvordan både laget og benken kommer til å se ut, så bare gi lyd så endrer jeg det!) 

Synes det laget ser ganske riktig ut jeg. Jeg tror på at Reid blir klar til å spille og at han da danner et par med Ogbonna. Ellers ser det ganske sannsynlig ut. Lanzini er vel eneste som jeg ikke er helt sikker på framover på banen, uten at Jarvis virker mer sannsynlig. Ville vært veldig morsomt med Samuelsen, men jeg tror han kan komme innpå istedenfor.

 

Veldig fin førstepost!

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

 

Forventet XI:

 
Adrián,
 O'Brien, Tomkins, Ogbonna/Reid, Cresswell,
  Kouyaté, Noble,
   Zaraté, Payet, Lanzini,
    Sakho
 
Benk: Randolph, Reece-Oxford/Reid, Collins, Jarvis, Poyet/Samuelsen, Nolan, Lee
 
(Maefteda vet vel bedre enn meg hvordan både laget og benken kommer til å se ut, så bare gi lyd så endrer jeg det!) 

Synes det laget ser ganske riktig ut jeg. Jeg tror på at Reid blir klar til å spille og at han da danner et par med Ogbonna. Ellers ser det ganske sannsynlig ut. Lanzini er vel eneste som jeg ikke er helt sikker på framover på banen, uten at Jarvis virker mer sannsynlig. Ville vært veldig morsomt med Samuelsen, men jeg tror han kan komme innpå istedenfor.

 

Veldig fin førstepost!

 

Flott. Jepp, Lanzini spiller vel neppe sidne han spilte 90 mot Astra i Romania på torsdag. Endrer til Jarvis foreløpig. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...