Gå til innhold

10 kvinnelige spillfigurer har blitt kvitt spiseforstyrrelsene sine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å gjøre alle figurene smålubne virker litt som en patetisk redigeringsjobb av ei feit dame som helle vil klage på hvordan hun mener andre oppfatter hennes kropp enn å ta tak i et problem.

 

Sier ikke at alle ble riktig fremstilt, isåfall skulle nok noen av jentene kanskje skulle sett litt mer muskuløse ut, og muligens litt mindre pupper, men å legge fett på "actionfigurer" vil jeg si er ganske feil på mange måter.

Vil nå ikke si det er gjennomsnittelig at en kommandosoldat er smålubben.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har et fysisk aktivt fruemenneske hos meg, og hun har ingen spiseforstyrrelser, men hun forbrenner det hun spiser. Når jeg sammenligner henne med de fleste "før"-bildene her vil jeg påstå at disse spillfigurene ikke ser ut til å ha spiseforstyrrelser. Man trenger ikke engang være spesielt streng med hva man spiser. Man blir faktisk sånn av å være fysisk aktiv.

 

Jeg, som er like aktiv som en gravstein, spiser omtrent det samme som henne og ser mer ut som en fast deltaker på oktoberfestivalen.

 

Her skulle jeg sikkert oppfordret alle til å hoppe ut av stolen og tatt seg en spasertur i stedet for å være sykelig opphengt i spillbransjens skjønnhetsidealer, men... Screw that. Finn motivasjon selv ett eller annet sted.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes de ble penere uten spiseforstyrrelser?

 

Det er en spiseforstyrrelse å overspise også, mange feite folk er like spiseforstyrret som de med anoreksia.

 

En slank kropp betyr ikke nødvendigvis en sunn kropp.

 

Akkurat som at en tykk kropp ikke nødvendigvis betyr en usunn kropp.

 

Det artige i denne "artikkelen" er at mange atleter er minst like slanke som damene på førbildene, men jeg tror ikke jeg har sett noen som er så dvaskete som de på etterbildene :p

 

+1 til TEK for denne :)

 

Edit; Å skrive i overskriften at de har blitt kvitt spiseforstyrrelsene sine er ganske langt ute i tåka.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Kropper som 60 åringer er ikke naturlig på kvinner som angivelig er i 20 års alderen, og fint lite naturlig er det også.

Mange av de figurene skal ha bra merittlister og være eksperter på både kampsport, militær karriere etc og fremstilles heller ikke intellektuelt på nivå med 20-råinger. Mange av figurene skal nok forestille mer rundt 30-årsalderen (med noen få unntak).

 

Bare jeg som synes de ble penere uten spiseforstyrrelser?

De ser mer realistiske ut og kanskje mer oppnåelige ut. Det gir helt klart pluss i boka.

 

Tanken er kanskje god, men å ta gjennomsnittet fra et land midt i en overvektsepidemi er litt korttenkt.

Godt poeng. Det amerikanske gjennomsnittet er nok ikke helt representativt for Norge, selv om statistikken her stadig kryper nærmere det amerikanske. (Sier jeg og dytter i meg noen flak med potetgull)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ganske unaturlig med så store pupper på tynne og atletiske kvinnfolk.

Damer med guttehofter og smal midje er veldig sjeldent (aldri?) naturlig brystfager.

De man ser til IRL med sånne proporsjoner har veldig ofte (alltid?) implantater.

 

En ting de har fikset på som ikke er BMI-relatert er lengden på bena vs overkroppen. Se f.eks på Tifa Lockhart. Når bena (hæl-skritt) er over 50% lengre enn overkroppen (skritt-skulder) skjønner man at det ikke er særlig realistisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er latterlig. Dataspill (og annet medie) er fantasi. Det er meningen at ting skal være "perfekt". Når noen sutrete tjukkaser mener at normalt slanke personer har spiseforstyrrelser, er samfunnet på vei rett til helvete.

 

Ikke så rart at det skjer egentlig, når 2/3-3/4 av det amerikanske samfunnet er overvektige/sykelig overvektig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Dette ble litt for dumt. Greit at det er vanskelige skjønnhetsidealer der ute, men det virker som det er en økende trend at vi skal feire lubne eller overvektige kropper, istedenfor at folk går litt i seg selv og ser på hvordan livsstilen påvriker kropp og helse. Vi sitter for mye på ræva og spiser for mye mat. Ja, det er alltid et mindretall som har medisinske årsaker som unnskyldning, men folk flest er bare for late til å gjøre noe for å få bort flesket, og leter istedet etter måter å rettferdiggjøre manglende tiltak for å komme seg i form.

Lenke til kommentar

Akkurat som at en tykk kropp ikke nødvendigvis betyr en usunn kropp.

 

Det er akkurat det det betyr. Det er derfor grensen for normalvekt går på 25 BMI. Dette er ikke tall som er funnet på av folk som hater tykke mennesker, men som er bestemt på grunn av den økte risiko for sykdommer som diabetes, kreft,  leddsykdommer, infarkt, slag, gallestein osv man får når man er overvektig.

 

Dette er vel dokumentert, og fedme er enn av de største årsakene til helseproblemer og tidlig død i den vestlige verden. La meg sakse litt fra wikipedia:

 

 

Storskala amerikanske og europeiske studier har funnet at dødelighetsrisikoen er lavest ved en BMI fra 22,5 til 25 hos ikke-røykere og på 24-27 hos røykere. Risikoen øker sammen med endringer i begge retninger.[20][21] En BMI over 32 har vært forbundet med en doblet dødelighet blant kvinner over en 16-årsperiode.[22] I USA er fedme beregnet til å forårsake 111 909 til 365 000 dødsfall per år,[2][19] mens 1 million (7,7 %) av dødsfall i EU er tilskrevet overvekt.

Endret av likferd
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jaha.. Jeg synes nå de tjukkere kroppene ser mer usunne ut enn de tynne.

 

På samme måte som tynnhetsidealet før ble overdrevet, blir nå det nye "naturlig kropp"-idealet overdrevet

 

Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg. Men, det jeg synes er helt glemt, det er hvor forskjellige kvinnekroppene mellom individer er i et tilfeldig utvalg. Noen kvinner har enorme bakpartier, men ikke alle. Sånn sett så blir det overdrevent å presentere noe slikt:

 

Helena-Douglas-Dead-Or-Alive-5.563x458.p

 

 

Og man kan spørre seg hvorfor denne photoshoppingen har gitt henne større bryster. Brysttilpassingen ser ut å være hummer og kanari i sluttresultatene. Noen får mindre bryster andre før større:

 

Rikku-Final-Fantasy-X-2.563x457!.png

 

 

Denne GTA 5-dama har jo fått mindre bryster, men det er jo sexy nok det. Skal ikke være kresen på størrelsen, det har jeg ihvertfall gjort meg opp et eget mantra om:

 

top2.628x353.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

De man ser til IRL med sånne proporsjoner har veldig ofte (alltid?) implantater.

Uten å være helt bombastisk mener jeg å tro at implantater ikke regnes som spiseforstyrrelser. 

Hvem har påstått det? Forsøk å ta poenget i stedet for å dikte opp ting jeg ikke har skrevet.

Lenke til kommentar

Det som sier noe om hvor vrengt kroppsbilde vi har ,er at de veltrente kroppene blir omtalt som med "spiseforstyrrelser", og de overvektige nye blir omtalt som "normal". Tenk litt på det.

 

De blir vel ikke omtalt som noen med spiseforstyrrelser, da de som er veltrent med god muskelmasse sjeldent har spiseforstyrrelser. Problemet ligger i alle jenter som ikke oppnår samme effekt som disse redigerte modellene, og tyr til ekstreme handlinger for å oppnå kroppen de ønsker. 

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

 

Det som sier noe om hvor vrengt kroppsbilde vi har ,er at de veltrente kroppene blir omtalt som med "spiseforstyrrelser", og de overvektige nye blir omtalt som "normal". Tenk litt på det.

 

De blir vel ikke omtalt som noen med spiseforstyrrelser, da de som er veltrent med god muskelmasse sjeldent har spiseforstyrrelser. Problemet ligger i alle jenter som ikke oppnår samme effekt som disse redigerte modellene, og tyr til ekstreme handlinger for å oppnå kroppen de ønsker. 

 

Det er jo akkurat det denne artikkelen gjør? "10 kvinnelige spillfigurer har blitt kvitt spiseforstyrrelsene sine".

 

10 vakre, atletiske kvinnekropper blir omtalt som noen med spiseforstyrrelser, og som har blitt "reddet" av en BMI som ligger faretruende nært fedme, og som enhver lege hadde rådet en reduksjon av. Hvilket signal sender dette?

Endret av likferd
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

De man ser til IRL med sånne proporsjoner har veldig ofte (alltid?) implantater.

Uten å være helt bombastisk mener jeg å tro at implantater ikke regnes som spiseforstyrrelser. 

Hvem har påstått det? Forsøk å ta poenget i stedet for å dikte opp ting jeg ikke har skrevet.

 

 

Jeg har ikke diktet opp noe. La meg klippe inn det du svarer direkte på også, for kontekst: 

 

Hæ? Med unntak av armene til Lara Croft, ser jeg kun veltrente damemodeller? Er vel ikke noe som helst usunt over den fettprosenten de blir framstilt som? De har idealistiske proporsjoner ja i forhold til former, men spiseforstyrrelser
  • rep_up.png
#28 icon_share.pngSimen1

Moderator

Skrevet i går, 23:23

Det er ganske unaturlig med så store pupper på tynne og atletiske kvinnfolk.

Damer med guttehofter og smal midje er veldig sjeldent (aldri?) naturlig brystfager.

De man ser til IRL med sånne proporsjoner har veldig ofte (alltid?) implantater.

 

 

Forøvrig gikk du rett på en så-ikke-humoren-smell der. 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det denne artikkelen gjør? "10 kvinnelige spillfigurer har blitt kvitt spiseforstyrrelsene sine".

 

10 vakre, atletiske kvinnekropper blir omtalt som noen med spiseforstyrrelser, og som har blitt "reddet" av en BMI som ligger faretruende nært fedme, og som enhver lege hadde rådet en reduksjon av. Hvilket signal sender dette?

 

Så dette, men må tro det er mer for å lage tåpelige overskrifter ala VG enn skribentens oppfatning.

Lenke til kommentar

Vet bare én ting: mennesker er forskjellig. Selv er jeg 186cm, veier 65 og løfter min egen vekt uten problemer.

 

Men det er fortsatt mennesket som er i sentrum. Det er det som er viktig. Om man har en føflekk eller noen kilo for mye er mindre spennende enn hvordan man er som person...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...