Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har og keratoconus. Fikk aldri beskjed om at det var et alternativ før for et halvt-ish år siden. Men så har jeg vært heldig og mer eller mindre ikke hatt noe utvikling på det siden det ble oppdaget. Phew.

 

God bedring!

Tusen takk!

 

Jeg ble så lei optikeren jeg hadde på specsavers at til slutt så gikk jeg over til en mindre konkurent av dem og fikk skikkelig god behabdling og forståelse for at cross-linking var veien å gå.

 

Jeg viste at det var behandlingsmetoder mot dette og vil på det sterkeste anbefale denne operasjonen dersom du merker utvikling. I verste fall så kan du bli blind om det får utvikle seg videre. Da er det bedre med en operasjon som kun fjerner og lager ny ytterdel av hornhinnen. Dette var kanskje en av de beste opplevelsene jeg har hatt hos noen leger forresten. Haukelands spesialist på keratakonus er helt fantastiske til å føle deg velkommen og gir deg en god opplevelse under hele operasjonen.

 

Operasjonen var også overhode ikke smertefull. De var også utrolig kjappe, og brukte ca. 40 minutter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har utført samme operasjon.

Vær glad, de har fått en ny prosedyre. Før var operasjonen langt mer smertefull og tidskrevende. Og man måtte til Tromsø for å gjøre den om du bodde i Trondheim.

 

Tom veldig lang tid før de fjernet et epitaliale laget over hornhinnen. Vondt som bare det.

 

Ikke gni dere i øynene mer. Det forsterker keratoconusen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det vanlig å gi vitnemål før jeg er aktuell for en jobb?

Adecco ønsker at jeg skal laste opp det, men jeg er ikke så komfortabel med å bare laste opp noe personlig uten at jeg vet om jobb. Greit med CV og slikt men ikke vitnemål før arbeidsgiver spør meg.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Please, ikke jobb for et bemanningsbyrå.

Han har ikke hatt arbeid på en god stund. Han har søkt på alle jobber i Norge virker det som, uten å få noe tilbud.

 

Da passer det bra med bemanningsbyrå for han, slik at han kan i hvert fall komme i gang med livet sitt. Tjene litt penger og få seg eget sted. 

Lenke til kommentar

Er det vanlig å gi vitnemål før jeg er aktuell for en jobb?

Adecco ønsker at jeg skal laste opp det, men jeg er ikke så komfortabel med å bare laste opp noe personlig uten at jeg vet om jobb. Greit med CV og slikt men ikke vitnemål før arbeidsgiver spør meg.

Adecco blir din arbeidsgiver.
Lenke til kommentar

Er det vanlig å gi vitnemål før jeg er aktuell for en jobb?

Adecco ønsker at jeg skal laste opp det, men jeg er ikke så komfortabel med å bare laste opp noe personlig uten at jeg vet om jobb. Greit med CV og slikt men ikke vitnemål før arbeidsgiver spør meg.

Det er helt innenfor, de blir din fremtidige arbeidsgiver. Lønnen skal visstnok være ganske god også. :-)
Lenke til kommentar

Adecco er din arbeidsgiver, ikke oppdragene du får. Det er de som er "sjefen" din. Så send alt de vil ha dit. Poenget med Adecco er at du slipper å søke selv og i mange tilfeller ikke intervju med arbeidsplass. intervjuet har du med Adecco første gang, og forholder er kun til kontaktperson der videre. De betaler lønnen din. Du søker ikke jobber selv gjennom Adecco, altså shipper du ikke CV og papirer selv. Nekter du å sende basic papirer om deg selv vil du nok for evig være arbeidsløs. Du har kasta vekk utallige jobber de siste månedene fordi du overtenker alt, hele tiden. Skjerp deg. det er 100 ganger bedre å gjøre NOE en å bare daffe rundt hjemme hele tiden og sove til kl 14. De sørget for oppdraget som ga meg jobben jeg har hatt de siste 15 årene.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Også hatt positive erfaringer med Adecco. Både oppdrag som var av kort varighet og fikk og min nåværende jobb via dem.

 

(Selv om jeg i utgangspunktet er i mot bemanningsfirma, spesielt slik en del av de er og blir brukt i dag, er det klart at om de og de som bruker dem gjør det på rett måte kan de være et positivt bidrag til samfunnet og enkeltpersoner).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Please, ikke jobb for et bemanningsbyrå.

 

Hadde vedkommende vært i en situasjon hvor det ikke var nødvendig med bemanningsbyrå så skulle man heller sett seg foruten, men når man faktisk ikke har et valg så må man gripe sjangsen der og da. Folk har ikke anledning til å vrake hver jobb som kommer foran dem og da må de ta til takke med f.eks Adecco. Jeg er dog helt på samme bane med deg og mener bemanningsbyrå bør forsvinne, men det kommer de muligens til å gjøre om få år. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bemanningsbyrå kan fort være inngangsportalen til en fast stilling i en bedrift. Det var billetten som fikk fattern inn i en jobb der han etterhvert tjente over millionen. De er ikke bare ondskap.

 

Helt enig. Problemet er bare selskaper som NextGenTel og lignende som driver å tar inn og inn fra bemanningsbyrå istedenfor å ansette.. Så har du da ansatte som i praksis bare jobber på kontrakt med bemanningsbyråene framfor fast ansettelse. Dette er overhode ikke positivt. 

 

Jeg er dog for å fjerne bemaningsbyrå helt fra Norge å gjøre det ulovlig da jeg mener de gjør det for enkelt som sagt å bedrive sosial dumping. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Helt enig. Problemet er bare selskaper som NextGenTel og lignende som driver å tar inn og inn fra bemanningsbyrå istedenfor å ansette.. Så har du da ansatte som i praksis bare jobber på kontrakt med bemanningsbyråene framfor fast ansettelse. Dette er overhode ikke positivt. 

 

Jeg er dog for å fjerne bemaningsbyrå helt fra Norge å gjøre det ulovlig da jeg mener de gjør det for enkelt som sagt å bedrive sosial dumping.

Helt enig.

Lenke til kommentar

Helt enig. Dagens bemanningsbyrå som er med å begrense faste ansettelser i selskap som egentlig trenger det men ikke vil påta seg kostnadene og ansvaret med det er tullball og bidrar til sosial dumping.

 

Men det trenger ikke være slik. Tidligere kalte man det for vikarbyråer. Det finnes mange helt legitime grunner for en arbeidsgiver å ville ønske/ha behov for å kunne hente noen på kort tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men det trenger ikke være slik. Tidligere kalte man det for vikarbyråer. Det finnes mange helt legitime grunner for en arbeidsgiver å ville ønske/ha behov for å kunne hente noen på kort tid.

 

Helt enig, og det den blåblå regjeringen i prinsippet har gjort er å åpne for mer midlertididhet. Dette skader arbeidsmarkedet på sikt og gjør at det blir enda vanskeligere å finne seg jobb... De påstår jo at det blir enklere men det er motsatt av det som faktisk skjer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...