Gå til innhold

Den nye Forumkaféen v2


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener du mot narkolepsi?

 

Nei.

 

Hadde tre drømmer i natt. Husker bare en. Og den var ganske teit. Jeg spiller basketball av en eller annen grunn, dribler forbi en og kommer meg til under kurven. Ser opp på den,

 

Men klarer ikke å skyte. :D Selv om jeg har målet rett foran meg. 

 

#Symbolsk #Godhet?

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Hadde heller gått for noe sånt som Modafinil fremfor Ritalin. Får så mye tics av Ritalin. Skjærer tenner osv. Modafinil er visstnok ikke like sentralstimulerende.

Ritalin var faktisk det første rusmiddelet jeg noen gang prøvde. Før både alkohol og rev og sånn I ettertid fant jeg ut at sentralstimulerende egentlig ikke er min greie. Jeg foretrekker generelt mer downers.

Tror jeg var 13 eller 14 da jeg først prøvde Ritalin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hadde heller gått for noe sånt som Modafinil fremfor Ritalin. Får så mye tics av Ritalin. Skjærer tenner osv. Modafinil er visstnok ikke like sentralstimulerende.

Ritalin var faktisk det første rusmiddelet jeg noen gang prøvde. Før både alkohol og rev og sånn I ettertid fant jeg ut at sentralstimulerende egentlig ikke er min greie. Jeg foretrekker generelt mer downers.

Tror jeg var 13 eller 14 da jeg først prøvde Ritalin.

 

Er det greit å spørre om du går på noen piller? Selv går jeg på Escitalopram. Har fungert ganske bra for meg, men har veldig varierende tider.. Ene uken kan jeg være himla høyt også dagen derpå er jeg så nede i kjelleren at jeg får lyst til å skyte meg selv.. Skulle ønske det fantes en kur for depresjon. 

Lenke til kommentar

Er det greit å spørre om du går på noen piller? Selv går jeg på Escitalopram. Har fungert ganske bra for meg, men har veldig varierende tider.. Ene uken kan jeg være himla høyt også dagen derpå er jeg så nede i kjelleren at jeg får lyst til å skyte meg selv.. Skulle ønske det fantes en kur for depresjon. 

Akkurat nå går jeg bare på Lamictal 100mg morgen og kveld. Jeg skal egentlig gå på Seroquel 300mg depot hver kveld også, men fuck that shit. Det er skikkelig zombiedop fra helvete og så får jeg en sykt ekkel følelse i beina og rykninger og skit som gjør at jeg ikke får sove. Gjør nesten vondt å komme innat huden på beina når jeg skal sove. Så jeg går bare og henter ut resepten og nikker fint til psykologen om at jeg tar de.

 

Har noen andre medisiner for somatiske plager, men det er ikke så relevant her.

 

Edit: Pluss Valium 5mg og Imovane 7,5mg ved behov, men det er ikke noe jeg bruker så ofte.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Akkurat nå går jeg bare på Lamictal 100mg morgen og kveld. Jeg skal egentlig gå på Seroquel 300mg depot hver kveld også, men fuck that shit. Det er skikkelig zombiedop fra helvete og så får jeg en sykt ekkel følelse i beina og rykninger og skit som gjør at jeg ikke får sove. Gjør nesten vondt å komme innat huden på beina når jeg skal sove. Så jeg går bare og henter ut resepten og nikker fint til psykologen om at jeg tar de.

 

Har noen andre medisiner for somatiske plager, men det er ikke så relevant her.

 

Edit: Pluss Valium 5mg og Imovane 7,5mg ved behov, men det er ikke noe jeg bruker så ofte.

 

Mye heavy shit altså :(

 

Jeg er glad jeg ikke er bipolar men lurer noen ganger på om jeg er det da jeg har så sinnsyke oppsvinget.. Psykologen min mener det ikke stemmer at jeg har det da jeg ikke har sånne maniske episoder men vet ikke helt.. 

 

Håper de hjelper deg!

Lenke til kommentar

Hvilken effekt får man av metformin?

Det blir brukt til å kontrollere blodsukkeret ditt.

 

Implisitt fører dette da til at flere organer lever lenger. F.eks. er det vanlig at man får nyresvikt ved diabetes fordi sukkeret ikke går inn i cellene og blir brukt som brensel for dem. Istedenfor flyter de med blodet ned til nyrene blant annet og forårsaker nyresvikt etter en stund.

 

Dette argumentet kan vel på en måte brukes til hjertet. Rundt 80 prosent av dødsfall for folk med diabetes skyldes hjerteanfall på grunn av tette blodårer. Hyperglykjemi er relatert.

 

Det forresten slik det ble oppdaget at jeg hadde diabetes. Var i Trondheim, slet veldig i nanolab på grunn av lite oksygen, spurte om hjelp, ble latterliggjort etc. kom til Oslo og gikk til legen, fant ut at jeg hadde diabetes.

 

Metformin hjelper altså mot både nyresvikt og høyst trolig mot hjertesvikt. Men i sistnevnte må flere undersøkelser gjøres for å bekrefte dette helt. 

Lenke til kommentar

Mye heavy shit altså :(

 

Jeg er glad jeg ikke er bipolar men lurer noen ganger på om jeg er det da jeg har så sinnsyke oppsvinget.. Psykologen min mener det ikke stemmer at jeg har det da jeg ikke har sånne maniske episoder men vet ikke helt.. 

 

Håper de hjelper deg!

Lamictal har vært en livredder. Jeg veit faktisk ikke om jeg hadde vært i live uten de. Jeg har bipolar lidelse 2, så jeg får ikke de ekstreme toppene. Jeg blir hypoman, ikke manisk. Men jeg får fortsatt de dype depressive episodene. Lamictal fjerner de ikke helt, men det gjør dem mindre ekstreme. Akkurat nå er jeg heldigvis ganske stabil.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Lamictal har vært en livredder. Jeg veit faktisk ikke om jeg hadde vært i live uten de. Jeg har bipolar lidelse 2, så jeg får ikke de ekstreme toppene. Jeg blir hypoman, ikke manisk. Men jeg får fortsatt de dype depressive episodene. Lamictal fjerner de ikke helt, men det gjør dem mindre ekstreme. Akkurat nå er jeg heldigvis ganske stabil.

 

Godt å høre. <3

 

Det er leit å høre at det ikke tar knekken på alt, men at det hjelper litt er ihvertfall bedre enn ingenting. 

 

Forresten. Er det noen her som bor i Bergen? Om så kunne dere tenke dere å ta en tur på byen eller noe slikt? Ønsker gjerne å møte nye folk. Da forskjellige interesser her er gjengangeren så passer det jo ypperlig. 

 

Om enkelte har veldig angst for store folkemengder er det også mulig å møtes to og to eller noe slikt. Jeg er ikke verdens mest sosiale vesen men ønsker å må bli mer sosial. 

 

Kommer ganske mange gode filmer på kino og nå, så det er bare å gi en lyd om noen føler for å lufte huet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bergen her også. Skulle gjerne tatt en tur på byen eller noe, men akkurat nå står det 148 kroner på kontoen så det får nok bli en annen gang.

 

Da får du gi en lyd når det passer eventuelt. Jeg er som regel alltid åpen for det. Men i dag er jeg uansett veldig trøtt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...