Gå til innhold

E3 2015: Generell diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Synes det er utrolig gøy å se konferansene på e3, men pc gaming konferansen orket jeg ikke å se på direkten. Så kjapt over på YouTube dagen etter. Lite spennende fordi det meste var allerede vist fram tidligere som noen nevnte tidligere. Bør ha endringer til neste år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå som alle konferansene er over kan jeg oppsummere mine tanker om hvordan hver av dem gjorde det.

 

Personlig vil jeg nok rangere det slik:

 

Square-Enix, A+ (god flyt, gjennomgående fokus på spill og mange spill, den beste spillannonseringen for meg personlig)

 

Sony, A (for det meste god flyt med enkelte punkter av lav interesse, annonsering av 3 gigabomber av noen spill, mest interessante nye IP)

 

Bethesda, B+ (god flyt, gode presentasjoner, et par veldig gode spill av personlig interesse, en del ikke fullt like interessant)

 

Microsoft, B (ca samme flyt som Sony, masse spennende spill, men få av stor personlig interesse, annonsering av bakoverkompatibilitet)

 

Nintendo, C (morsomste presentasjon, middels flyt, en del ganske interessante spill, en del lite interessante spill)

 

Ubisoft, D+ (kleint som alltid, laber flyt, et par veldig interessante spill, mye tull og ting av liten interesse)

 

EA, D (laber flyt, mye snikk-snakk, veldig mye uinteressant, et par skikkelig kanon spillvideoer, sjarmerende Unraveled)

 

PC Gaming Show, E- (vedig mye tullsnakk, kjedelige presentasjoner, giddet ikke en gang å se hele)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen andre som gleder seg til det nye hitman? Jeg er bokstavelig talt blodfan av serien, selv om siste spill ikke var helt innenfor hitman universet for mange. Jeg har spilt denne serien i mange år, og har store forhåpninger til det nye etter jeg så traileren. Og håper det blir likt blood money, som var helt ekstremt bra.

Lenke til kommentar

Ble positivt overrasket selv over E3 i år. Selvsagt var det mye drit jeg ikke er interessert i, og en del ting jeg gjerne skulle ha hørt noe om som ikke var der. Men alt i alt fikk jeg rimelig mye rart dyttet inn på kalenderen nå. Høsten i år kan bli rimelig heftig, med alt fra Animal Crossing til Fallout 4 til Tomb Raider. Noen av konferansene *host* PC *host* var dørgende kjedelige, og noen "godbiter" bryr jeg meg ikke om. Er totalt uinteressert i en Final Fantasy VII remake, og Shenmue har jeg knapt hørt om. Blir jo å prøve Shenmue 3, men har ikke store forhåpninger. Men alt i alt, en rimelig bra E3, og godt mulig den beste på flere år. :)

 

Neste år kan bli interessant. Det skal en del til for å toppe denne, men Nintendo vil jo snakke mer om NX, så kanskje vi til og med får noen launchtitler derfra? Super Mario NX? Metroid NX? F-Zero NX? Eller til og med et Animal Crossin med crossplay på NX og 3DS? Kanskje vi kan spille på NX, og så "dra på ferie" til byen på 3DS? Hadde jo vært tøft. Legg til online multiplayer med hver sin småby og en felles storby, så kan det bli rimelig kjekt. Men det skjer vel neppe.

Lenke til kommentar

Som jeg sa er jeg enig i det meste han sier. For å oppsummere det svært kort er det bra vi har en PC Gaming konferanse, og formatet (talk show?) var interessant. Problemet er at veldig mye kunne vært utelatt, eller sterkt redusert i lengde. Konferansen varer faktisk i to og en halv time. Veldig mye av dette er folk som bare sitter og snakker om et spill uten å vise noe særlig fra det, og de kommer ikke engang med noe nytt fra de spillene. Deus Ex, No Mans's Sky osv hadde vi jo på andre konferanser fra før. Når de i tillegg faktisk viser noe fra spill, er det som regel bare CGI-trailere osv uten noe faktisk gameplay. Selv de få gangene de faktisk viser gameplay (i samtlige konferanser) er det stort sett bare små klipp her og der av ting de vil vise frem, og de viser ikke nok sammenhengende gameplay til å vise oss hvordan spillet faktisk vll være i praksis.

 

 

Ja, vi er jo enige? Hva vil du frem til? Det jeg i utgangspunkte skrev var at jeg synst PC gaming scenen har hatt en positiv utvikling de siste årene, noe jeg mener at den dedikerte PC konferansen som for første gang er med på E3 understreker, jeg har alltid ment at konferansen ikke var spesielt god, noe du kan se i inlegget jeg skrev i tråden her rett etter konferansen var ferdig. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener var feil med det jeg i utgangspunktet skrev.

Lenke til kommentar

 

Som jeg sa er jeg enig i det meste han sier. For å oppsummere det svært kort er det bra vi har en PC Gaming konferanse, og formatet (talk show?) var interessant. Problemet er at veldig mye kunne vært utelatt, eller sterkt redusert i lengde. Konferansen varer faktisk i to og en halv time. Veldig mye av dette er folk som bare sitter og snakker om et spill uten å vise noe særlig fra det, og de kommer ikke engang med noe nytt fra de spillene. Deus Ex, No Mans's Sky osv hadde vi jo på andre konferanser fra før. Når de i tillegg faktisk viser noe fra spill, er det som regel bare CGI-trailere osv uten noe faktisk gameplay. Selv de få gangene de faktisk viser gameplay (i samtlige konferanser) er det stort sett bare små klipp her og der av ting de vil vise frem, og de viser ikke nok sammenhengende gameplay til å vise oss hvordan spillet faktisk vll være i praksis.

 

 

Ja, vi er jo enige? Hva vil du frem til? Det jeg i utgangspunkte skrev var at jeg synst PC gaming scenen har hatt en positiv utvikling de siste årene, noe jeg mener at den dedikerte PC konferansen som for første gang er med på E3 understreker, jeg har alltid ment at konferansen ikke var spesielt god, noe du kan se i inlegget jeg skrev i tråden her rett etter konferansen var ferdig. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener var feil med det jeg i utgangspunktet skrev.

Ser ikke helt hva du snakker om  heller, så tror vi dropper dette. :)

Lenke til kommentar

 

Noen som tenker hvilken plattform For Honor blir best for? 

 

Med sitater som...:

 

http://www.ign.com/articles/2015/06/16/11-facts-about-for-honor-you-probably-didnt-know

  • Almost all of For Honor’s gameplay revolves around the left and right trigger, but if you manage to land a killing blow with a heavy attack, you can perform a flashy kill animation via the controller’s face button

lukter det console, men egentlig mest lyst til å spille det på pc hvis kontrollere blir bra der også.

Er du seriøst overrasket over at konsoll er prioriteten i 2015?  :huh: I våre dager er vi heldige om spill slippes på PC, og selv da er de sjelden bra.

 

 

Hehe, jeg tror du quotet feil sitat. Jeg sa ingenting om jeg er overasket over noen av de 3 platformene. Jeg vil helst spille det på PC hvis de får til kontrollerene på en god pc måte (noe som har vært litt ymse med de siste årenes cross-paltform releasesene ja). Men ikke krise om en "må" spille det på PS4. bare greit å hvite før man kjøper hvilken plaform som fungerer best (bortsett fra Xbox1 for min del)

Lenke til kommentar

Rainbox 6 Siege:

Noen som vet om man er bare 1 person i singleplayer campaign eller om man kan planlegge angrep på forhånd til characterer man ikke selv spiller, og evt. endre ordre underveis (i god gammel Rainbow 6 stil)?  Det taktiske elementet er noe av det mest spennende med Rainbow 6.

Lenke til kommentar

Rainbow 6 Siege er IKKE sånn som dem viste på E3, der alle sammen snakker og planlegger rolig i voice. I betaen var runder over på under 1 minutt. Ingen planlegging. Ekstremt småe kart, terroristene bare lagde barrikader var treplanker overalt. Deretter ble det vill skyting i blinde gjennom veggene. 

Får håpe dem har fikset på MYE siden tanken bak Siege er veldig nice, taktisk Counter-Strike type spill. Men jeg har mine store tvil.

Lenke til kommentar

Ubisoft hadde utrolig mye irriterende Multiplayer øyeblikk på E3. Sånn som The Division, ingen prater slik til hverandre når de spiller Online sammen. Ikke som jeg har hørt ihvertfall. Alt føltes så falskt. Vi ser på for å se spill og hvordan de faktisk skal være når de kommer ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tror jeg du ikke har kontroll på hvem du responderer til lenger Schreiber, dette ble veldi forvirrende.

Strengt tatt gir jeg blaffen i hvem som sier hva i denne tråden. Er stort sett bare bullshit her uansett. Vi har hatt den beste E3en på mange år, og likevel er det nesten bare klaging. Alle vil ha noe nytt, men når vi får det er det bare klaging over at det ikke er samme gamle vi har hatt i årevis. Får vi det samme gamle vi har hatt i årevis klager folk fordi det ikke er noe nytt. Lager utviklere en helt ny serie, klager folk fordi det ikke er samme, gamle serie i reprise. Når vi faktisk får StarFox (ser får dårlig ut! Buuhuu!), nytt Zelda (multiplayer! buhuu!) OG et nytt Metroid Prime (ikke Samus! Buuhuu!), og folk likevel sitter og klager er det fint lite håp for fremtiden. Hva faen er det folk egentlig vil ha for å bli fornøyd? Et Call of Duty som er identisk med alle andre, men samtidig gjør veldig mye nytt? Et bilspill der vi sitter i en ekte bil? (Open i standardversjon, Ferrari i Collector's Edition?) Et fotorealistisk Zelda som kan kjøre på en Commodore 64? Jeg er rimelig nær ved å gi opp internett fullstendig, og bare nyte spillene alene offline.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Strengt tatt gir jeg blaffen i hvem som sier hva i denne tråden. Er stort sett bare bullshit her uansett. Vi har hatt den beste E3en på mange år, og likevel er det nesten bare klaging. Alle vil ha noe nytt, men når vi får det er det bare klaging over at det ikke er samme gamle vi har hatt i årevis. Får vi det samme gamle vi har hatt i årevis klager folk fordi det ikke er noe nytt. Lager utviklere en helt ny serie, klager folk fordi det ikke er samme, gamle serie i reprise. Når vi faktisk får StarFox (ser får dårlig ut! Buuhuu!), nytt Zelda (multiplayer! buhuu!) OG et nytt Metroid Prime (ikke Samus! Buuhuu!), og folk likevel sitter og klager er det fint lite håp for fremtiden. Hva faen er det folk egentlig vil ha for å bli fornøyd? Et Call of Duty som er identisk med alle andre, men samtidig gjør veldig mye nytt? Et bilspill der vi sitter i en ekte bil? (Open i standardversjon, Ferrari i Collector's Edition?) Et fotorealistisk Zelda som kan kjøre på en Commodore 64? Jeg er rimelig nær ved å gi opp internett fullstendig, og bare nyte spillene alene offline.

 

 

500px-Anchorman-well-that-escalated-quic

 

Først og fremst, slapp av mann, pust og tell langsomt bakover fra 10. Derret kan du gå tilbake et par sider å lese over hva du faktisk quoter og svarer, for det henger ikke sammen i det heletatt.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...