Gå til innhold

E3 2015: Generell diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Jeg eier en konsoll pga. det er lettere å finne folk å spille med og samtidig lettere å spille med venner eller familien, enten online eller lokalt. I tillegg kan den stå i tv benken og dermed er det enklere å få med flere på spilling om man skulle ha behov for det. Så det at man eier en konsoll pga. eksklusive spill er en myte som neppe gjelder majoriteten av konsolleiere.

+1.

 

Spillutvalget har litt å si kontra de andre konsollene, men jeg bryr meg fint lite om at det er mulig å spille spillene på PC. Jeg foretrekker konsollgaming.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg eier en konsoll pga. det er lettere å finne folk å spille med og samtidig lettere å spille med venner eller familien, enten online eller lokalt. I tillegg kan den stå i tv benken og dermed er det enklere å få med flere på spilling om man skulle ha behov for det. Så det at man eier en konsoll pga. eksklusive spill er en myte som neppe gjelder majoriteten av konsolleiere.

 

Det er også en myte at det er vanskeligere å finne folk å spille med på PC. At det er vanskeligere å spille med venner eller familien enten det er lokalt eller online er også en myte. Det er også en myte at en PC er et stort beist som ikke får plass i en stue. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg eier en konsoll pga. det er lettere å finne folk å spille med og samtidig lettere å spille med venner eller familien, enten online eller lokalt. I tillegg kan den stå i tv benken og dermed er det enklere å få med flere på spilling om man skulle ha behov for det. Så det at man eier en konsoll pga. eksklusive spill er en myte som neppe gjelder majoriteten av konsolleiere.

Jeg eier PS4, XBone Wii U og PC fordi hver konsoll i seg selv ikke er spesielt dyr, og fordi jeg da kan velge og vrake i spill. I stedet for å klage over at en konsoll har lite spill, at et spill kun kommer til en konsoll, at et spill ser bedre ut på en konsoll en annen osv kan jeg velge det jeg vil ha. Uncharted 4 er kun på PS4? Ikke noe problem. Fallout 4 har mods på XBone? Da vurderer jeg den versjonen. Nintendo klarer å gi ut noe som faktisk interesserer meg litt? Da vurderer jeg det spillet. :)

Lenke til kommentar

Microsoft gjorde en stor bommert for min del på E3. Om jeg har lov til å si dette da.

Dem gjør at jeg faktisk kommer nok til å selge Xbox One i fordel for PC oppgradering.

 

Nå kommer jo Killer Instinct og Gears 1 Ultimate Edition til PC. Tomb Raider dukker på PC, Sea Of Thieves kommer på PC (ja jeg vet Windows 10 enabled PC), Fable Legends på PC, kansje Gears 4, who knows. Quantum Break kan kansje dukke opp på PC, og da forsvinner mine grunner til å eie en Xbox One.

 

Kjøpte den for disse ekte eksklusivene som kun dukker opp på en Xbox One. Nå er det 9 eller flere av disse "eksklusivene" til Xbox One på PC eller X360. Da er dem ikke eksklusiver til Only On Xbox One, min hovedgrunn for å eie en Xbox One.

Skal du selge alle Xbox One-ene dine da? Du har vel 3-4 så mye som du kjøper... Enkelt å selge 1 hvis du har 3 i backup. 

Uansett finner man ikke det beste hos Xbox One på PC, men av en eller annen grunn så nevnes ikke disse spillene som er virkelig kvalitet i ditt innlegg. Æh, de overser man. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen som tenker hvilken plattform For Honor blir best for? 

 

Med sitater som...:

 

http://www.ign.com/articles/2015/06/16/11-facts-about-for-honor-you-probably-didnt-know

  • Almost all of For Honor’s gameplay revolves around the left and right trigger, but if you manage to land a killing blow with a heavy attack, you can perform a flashy kill animation via the controller’s face button

lukter det console, men egentlig mest lyst til å spille det på pc hvis kontrollere blir bra der også.

Lenke til kommentar

Noen som tenker hvilken plattform For Honor blir best for? 

 

Med sitater som...:

 

http://www.ign.com/articles/2015/06/16/11-facts-about-for-honor-you-probably-didnt-know

  • Almost all of For Honor’s gameplay revolves around the left and right trigger, but if you manage to land a killing blow with a heavy attack, you can perform a flashy kill animation via the controller’s face button

lukter det console, men egentlig mest lyst til å spille det på pc hvis kontrollere blir bra der også.

Er du seriøst overrasket over at konsoll er prioriteten i 2015?  :huh: I våre dager er vi heldige om spill slippes på PC, og selv da er de sjelden bra.

Lenke til kommentar

Personlig synst jeg PC gaming har tatt en helomvending de siste årene, under årets E3 hadde vi jo og en dedikert PC konferanse som taler for seg selv igrunn. Hele myten om at konsoller ikke kan brukes i stue sammenheng starter å dø ut, ellers så er det somme spill som bare funker bedre med gamepad enn mus å tastatur, å vi som spiller på PC er jo så heldige at vi kan vrake å velge mellom gamepads akkurat slik vi vil. En kan bruke PS4, xbox one, PS3 og Xbox 360 gampader samt et flust av diverse 3. parts gampader, menst stakerenne på konsoll må nøye seg med den ene paden de har :hm: .

Lenke til kommentar

Personlig synst jeg PC gaming har tatt en helomvending de siste årene, under årets E3 hadde vi jo og en dedikert PC konferanse som taler for seg selv igrunn. Hele myten om at konsoller ikke kan brukes i stue sammenheng starter å dø ut, ellers så er det somme spill som bare funker bedre med gamepad enn mus å tastatur, å vi som spiller på PC er jo så heldige at vi kan vrake å velge mellom gamepads akkurat slik vi vil. En kan bruke PS4, xbox one, PS3 og Xbox 360 gampader samt et flust av diverse 3. parts gampader, menst stakerenne på konsoll må nøye seg med den ene paden de har :hm: .

Fungerer PS4 kontrollen på PC uten problemer? 

Lenke til kommentar

Det er på langt nær alle som legge inn støtte for PS4 kontrolleren i spill, men dersom de gjør det så fungerer den smertefritt ja. Men det er et flust med programmvare som f.eks InputMapper som får PCen til å kjenne igjen PS4 kontrolleren som en Xbox 360 gamepad som fungerer helt feilfritt for meg vertfall (da selvfølgelig uten at toutch platen fungerer som noe annet enn en knapp). Så ikke helt plug&play, men ikke langt ifra.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått sett hva ProJared har å si om denne konferansen enda, men jeg ser en del av videoenne han poster og sett de intrykkene han hadde fra Sony og MS sine konferanser, å kommer nok til å se denne og når jeg har en halvtime ledig. Jeg sier heller ikke at PC konferansen var spesielt bra, om du blar deg et par sider tilbake vil du se at jeg sier det totalt motsatte, men det faktum at den faktisk er en del av E3 mener jeg viser til en positiv utvikling innen PC gaming scenenen. Hva du mener med "skader ikke å la andre tale litt også" vet jeg ikke, det innlegget du quoter skriver jeg klart å tydlig at det er min personlige mening.

Lenke til kommentar

Det største problemet mitt er og vil alltid være at strategispill ikke finnes på konsoll. Bummer for meg som sikkert har brukt mer tid på dette enn alle de andre sjangerene tilsammen.

 

Når grafikken i tillegg er bedre og jeg har mulighet til å modde slik at spillene blir bortimot evig gjenspillbare så er saken biff! Dette med det forbehold at jeg har råd til å ha en oppgradert PC da, skulle jeg gå konk en dag så blir det nok sikkert en konsoll for å i det hele tatt kunne spille som jo tross alt er det viktigste :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått sett hva ProJared har å si om denne konferansen enda, men jeg ser en del av videoenne han poster og sett de intrykkene han hadde fra Sony og MS sine konferanser, å kommer nok til å se denne og når jeg har en halvtime ledig. Jeg sier heller ikke at PC konferansen var spesielt bra, om du blar deg et par sider tilbake vil du se at jeg sier det totalt motsatte, men det faktum at den faktisk er en del av E3 mener jeg viser til en positiv utvikling innen PC gaming scenenen. Hva du mener med "skader ikke å la andre tale litt også" vet jeg ikke, det innlegget du quoter skriver jeg klart å tydlig at det er min personlige mening.

Som jeg sa er jeg enig i det meste han sier. For å oppsummere det svært kort er det bra vi har en PC Gaming konferanse, og formatet (talk show?) var interessant. Problemet er at veldig mye kunne vært utelatt, eller sterkt redusert i lengde. Konferansen varer faktisk i to og en halv time. Veldig mye av dette er folk som bare sitter og snakker om et spill uten å vise noe særlig fra det, og de kommer ikke engang med noe nytt fra de spillene. Deus Ex, No Mans's Sky osv hadde vi jo på andre konferanser fra før. Når de i tillegg faktisk viser noe fra spill, er det som regel bare CGI-trailere osv uten noe faktisk gameplay. Selv de få gangene de faktisk viser gameplay (i samtlige konferanser) er det stort sett bare små klipp her og der av ting de vil vise frem, og de viser ikke nok sammenhengende gameplay til å vise oss hvordan spillet faktisk vll være i praksis.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...