Jump to content
TuxRacer

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer

Recommended Posts

On 10/21/2020 at 11:38 AM, priopra said:

Jeg har et Nvidia GeForce GTX 1070 (+ 7700K  og 16 GB RAM). Spiller ikke. Vil jeg klare å kjøre en 3440x1440 skjerm (til tekstbehandling, filmtitting) tilfredstillende? Jeg er ikke oppdatert på pc-fronten, så unnskyld om spørsmålet kan være dumt.

Ingen problemer med det. Du kan til og med bruke igpu til det formålet.

• Like 1

Prusk skrev (19 minutter siden):

ffs.. Er den bedre? 

Har ikke klart å finne noe reviews av svive modellen. Blar du en side tilbake så er det review av Xiaomi der.

Vil tro at at Xiamomi er litt bedre når det kommer til gaming pga 144Hz vs Svive sine 100Hz

Edited by TheKims

Prusk skrev (2 timer siden):

ffs.. Er den bedre? 

LG er bedre, Svive skjermen så får man det man betaler for. Dårlig backlight, kalibrering, manglende overdrive. Er billig for en grunn.

Om det er verdt 12K, vel det er subjektivt. Selv bruker jeg et titalls timer i uken foran skjermen, og mener absolutt det er verdt det. Personlig er skjerm det siste jeg ville cheapet ut på. Til vanlig kontorbruk funker det nok, til proff bruk eller gaming ville jeg definitivt lagt mer penger i skjerm.

Noen som har klart å få bilde uten ramme hos Viaplay? Tror jeg må streame via deres hjemmeside, men det teite bildet er jo tilpasset 16:9, med svart ramme over og under bildet. Hadde sikkert gått an å hacke i html-koden i "inspect", men jeg slet med å få det til, rusten.  RXGAYRx.jpg

Edited by Aiven

OlaHaldor skrev (På 26.10.2020 den 0.16):

Videofilene har «innbrent» letterbox. Lite å gjøre med dessverre. 😒

Kan bruke zoomutvidelse, men helt ideelt er det vel ikke.

Og om man har rundt 5000kr, ca 30% gaming på det meste. Hvilke ultrawide skjerm går man for da?

Grunnen til at jeg vil ha ultrawide er at jeg mister laptop-skjermen med ny stasjonær pc, vil gjerne fylle dette tomrommet med en ultrawide med for eks 2-3 vindu med diverse.

Xiaomi sin skjerm er et populært valg. https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5453192

Hvis du ikke trenger høy bildefrekvens, så vill jeg tatt en titt på IPS-paneler med lavere frekvens. Disse har bedre bilde for typisk nettsurfing og kontorarbeid. 

I denne prisklassen så er det vanskelig å finne noe bra med høy bildefrekvens.

Jeg har denne i bestilling. https://classic.prisjakt.no/product.php?p=5254514
Jeg er litt skeptisk, men Netonnet har åpent kjøp, så jeg er sikra mtp dårlig bilde-kvalitet og tilbud på Black Friday.

Ja Xiaomi har jeg kikka og grubla en god del på. Tror at om den ikke er perfekt sendes den tilbake. Men jeg vil prøve denne og se hvordan den funker. Om det ikke dukker opp noe nytt/bedre alternativ i denne prisklassen da, blir kanskje litt tilbud fremover.

kizzykazz skrev (3 minutter siden):

Ja Xiaomi har jeg kikka og grubla en god del på. Tror at om den ikke er perfekt sendes den tilbake. Men jeg vil prøve denne og se hvordan den funker. Om det ikke dukker opp noe nytt/bedre alternativ i denne prisklassen da, blir kanskje litt tilbud fremover.

Har du Power eller Elkjøp i nærheten så kan du jo spørre om å få teste den i butikk før kjøp. 

27 minutes ago, kizzykazz said:

Hardware Unboxed har en test av den:

• Like 1

Sett den et par ganger. :)

Men utrolig vanskelig å bli klok siden det er så mange alternativ. Men det fine er at jeg nå kan utelukke at 1 stk 27" skjerm er nok, jeg må opp i 32-34". Så Xiaomi er interessant det.

Vil en 2-3 år gammel gaming laptop klare å drive Xiaomi-skjermen til vanlig bruk? Vil gaming være uaktuelt?

Edited by kizzykazz