Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, tepe2 said:

Hva egner seg best i denne kategorien av 1500R og 1800R? Og hva er egentlig forskjellen på disse gradene av bue?

Nå er ikke jeg en ekspert, så det er godt mulig mange andre her har bedre tips enn meg, men jeg har gjort meg noen tanker om dette temaet etter jeg fikk min.

R = Radius. Dette tallet kommer de fram til ved å danne en sirkel med skjermene. Dvs, at et lavere tall, vil gi en mindre ring og dermed en krappere bue.

En bue har to hovedoppgaver.
På en brei skjerm, så blir det lang avstand til ting helt ute på hjørnene, samt at disse får en skarp vinkel til øyet.
Man kan også få problemer med skjermer som har dårlig innsynsvinkel.
En bue vil hjelpe på dette.

Jeg har 1500 på min, og synes det er passende. Men jeg har heller ikke hatt noe annet.

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (På 27.11.2020 den 19.11):

MSI skjermen er god i forhold til prisen, men det er som regel alltid noen baksider.

- Høy refresh rate på slike skjermer (denne er VA uten varialbel overdrive) vil nok gi smearing på høy refresh rate.

- Du mister som sagt g-sync, men dette er kun viktig om man har nvidia GPU.

- Noen reviews har klaget på dårlig brightness uniformity, så det vil nok være noe backlight bleed.

På disse punktene tror jeg nok Predator skjermen er en bedre gaming skjerm, den er også IPS.

men alt er relativt, MSI skjermen er ikke dårlig, men når man først skal legge ut så mye er ikke veien opp til X34P så lang ;) 

 

Gode poenger. Jeg tror likevel Geforce fungerer på MSI-skjermen. Se denne testen, særlig 03:10.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...