Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-aabLQt

Da må vist min 34GK950F sendes tilbake.. Trodde jeg var heldig etter at den grønne streken forsvant, men nå i kveld kom den tilbake.

Har koblet til raspberry pien og den viser den samme streken, så da er det bekreftet at det er en skjermfeil og ikke gpuen som er i ferd med å ta kveld.

 

Det var hyggelig så lenge det varte  :hm:

post-107011-0-71370600-1562950076_thumb.jpg

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Prisen på PG35VQ er jo helt på trynet. Hadde gått med på 20K, men til og med da strekker jeg meg ganske langt... Det blir vel å gå for LG 34GK950F-B for min del også!

 

satt også å ventet på PG35VQ eller X35, men tok litt til fornuften og gikk for LG skjermen du nevner.

 

har ikke fått spilt noe særlig enda, men det lille jeg testet var mye bedre enn 60Hz skjermen jeg byttet med. Ikke veldig mye kraft i HDR på den, men gir litt.

 

Eneste minuset er at jeg skulle gjerne sett at den var R1800, og ikke R1900. har 2 side skjermer som er R1800, men vanlig 16:9, og jeg liker krommingen bedre på de. R1900 sett rett for ifra, så er det ikke så veldig stor forskjell fra den flate Ultrawide jeg byttet den med.

Lenke til kommentar

Hva tenker dere om den nye Samsung-skjermen på 32" til 5000?

Tenker at det er et fornuftig valg, men usikker på hvor bra Freesync 2 funker med NVIDIA GTX 1080 skjermkort?

https://www.tek.no/artikler/test-samsung-c32hg/470520

 

En FreeSync 2 skjerm kan fortelle PC'er (med AMD skjermkort som støtter FS2) mer om sin egen kapabilitet enn vanlige skjermer som bare forteller hvilke oppløsninger og frekvenser de støtter. FS2 skjermer vil i tillegg fortelle om sin egen brightness, hvor høy contrast panelet har, og hvor stort farge-rom den har. I tillegg kan man utføre tone mapping i GPU'en i stedet for at skjermen må konvertere informasjonen som sendes til den som et standard HDR signal. Dette gjør at spill som støtter FS2 har kortere input latency når de spilles med FS2 skjerm med AMD skjermkort, enn med Nvidia skjermkort.

 

Nvidia skjermkort vil uansett kunne sende HDR til skjermen, men de sender det mer "blindt". Kanskje man må kalibrere litt mer manuelt, og fra spill til spill med Nvidia skjermkort. Og dette med kortere input lag, det gjelder altså kun spill som støtter FS2 spesifikt. Utvikler må altså legge det til. Men det er jo en del forbausende store titler som har nettopp denne støtten også da; FC5, AC:Oddyssey, The Division 2, og Borderlands 3 kommer sikkert også til å ha det, i tillegg til de nye skarphets filtrene til AMD: CAS.

 

I motsetning til Freesync som Nvidia nå altså støtter, så er ikke FS2 en åpen standard, så dette vil enten måtte åpnes for Nvidia. Eller det må lages en ny åpen standard...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Hmm...

 

Ser jo ut som om *alt* av nytt og heftig blir relativt dyrt... ikke helt 1440p - og nesten garantert verdt prisen, men 38GL950G koster nok til at jeg er usikker på om den har "alt" som må til for at jeg skal oppgradere.

 

Jeg kommer igjen tilbake til... tanken om å prøve en 27" 165hz (eller mer) ved siden av, til de spillene som kan dra mye nytte av mer enn 100hz.

 

Noen som har erfaringer med å bytte til/fra ulike gsync-skjermer som primærskjerm til forskjellig bruk på samme pc?

 

En ting er sikkert - alt av IPS-skjermer som ikke har nano-ips og 1ms responstid er uaktuelt i min neste skjerm...

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Ser jo ut som om *alt* av nytt og heftig blir relativt dyrt... ikke helt 1440p - og nesten garantert verdt prisen, men 38GL950G koster nok til at jeg er usikker på om den har "alt" som må til for at jeg skal oppgradere.

 

Jeg kommer igjen tilbake til... tanken om å prøve en 27" 165hz (eller mer) ved siden av, til de spillene som kan dra mye nytte av mer enn 100hz.

 

Noen som har erfaringer med å bytte til/fra ulike gsync-skjermer som primærskjerm til forskjellig bruk på samme pc?

 

En ting er sikkert - alt av IPS-skjermer som ikke har nano-ips og 1ms responstid er uaktuelt i min neste skjerm...

 

Det skal vel ikke ha noe å si for skjermkortet om du bytter primer skjerm frem og tilbake, så lenge du har stilt inn hver skjerm riktig i Nvidia driveren tror jeg.

Lenke til kommentar

Kan du ikke bare gå DP-HDMI fra dockingstasjonen? Da har du fremdeles DP-inngangen fri til gamingpc-en. 

 

Den klarer ikke full refreshrate på HDMI-inngangen, og selv om det ikke er like krise som eldre ultrawide med 1.4, der man bare fikk 50hz, så er det fremdeles såpass mye at du virkelig bør unngå det om det er mulig.

 

Er vel også slik at gsync på freesync-skjermer ikke fungerer på hdmi-innganger, kun på DP - så vidt jeg husker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ang lg950f - om jeg går for den så ser jeg at for å benytte setup med multiskjerm er nødt til å benytte HDMI fra gaming pcen. ( har også jobb-PC på dockingstasjon som kun har VGA og DP)

 

Vil jeg få dårligere opplevelse over HDMI?

 

Du får maks 85Hz på den skjermen med HDMI. Vil da i verstefall hvis ikke HDMI ut av dokking er ett alternativ for jobb PCen, finne en DP til HDMI overgang. VGA støttet nok ikke høy nok oppløsning så vidt jeg husker.

 

Freesynk funker heller ikke så vidt jeg vet, men har ikke testet det selv på min med HDMI

Endret av AndersT2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Da ble det en LG 38WK95C-W siden komplett brukte så lang tid på å få inn GK950F.

Litt nedtur å gå fra 144 til 75Hz men er ikke noe "pro gamer" så det er ikke noe problem.

 

De 4 tommene ekstra kommer godt med, men er vel ute av gjengen siden jeg er oppe i 3840x1600 nå  ;)

post-107011-0-03564100-1565867360_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...