Gå til innhold

Den store syklister-i-trafikken-tråden


SeaLion

Anbefalte innlegg

Han er en kødd. Men fordi han er en kødd, så betyr det ikke at du automatisk kan oppføre deg som en kødd. Nyt turen og slutt med å irritere deg over at du kommer 1 minutt senere hjem. 

 

Flere burde lære seg å chille litt, så blir man automatisk litt mer happy med livet sitt. 

 

https://www.facebook.com/MeirKay/videos/827278564077447/?pnref=story

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har man ikke mulighet til å kjøre forbi, bør man slutte å kjøre aggressivt. 1.5 sekund avstand er alt for lite.

Noen tanker om syklisten på veien?

 

 

Han burde ved en tidligere anledning flyttet seg ut til siden. 

 

Ellers litt på siden må jeg innrømme jeg lo litt av "men våre bussjåfører har dette med å ta hensyn i trafikken som en viktig del av opplæringen - spesielt mot myke trafikanter - og vi opplever nok at de myke trafikantene ikke alltid er så veldig flinke til å vise hensyn. "

 

Det harmonerer i svært liten grad med min erfaring med bussjåfører.

 

AtW

Lenke til kommentar

Han er en kødd. Men fordi han er en kødd, så betyr det ikke at du automatisk kan oppføre deg som en kødd. Nyt turen og slutt med å irritere deg over at du kommer 1 minutt senere hjem. 

 

Flere burde lære seg å chille litt, så blir man automatisk litt mer happy med livet sitt. 

 

https://www.facebook.com/MeirKay/videos/827278564077447/?pnref=story

Jeg synes ærlig talt ikke at bussjåføren "oppførte seg som en kødd". Det er syklisten her som velger å sykle i 30 kmt på trafikkerte mosseveien og forårsaker laaaaang kø. Sykler rett forbi flere muligheter til å stoppe og slippe forbi trafikk.

Det som er horribelt at denne syklisten antageligvis mener det er greit å oppføre seg på denne måten i trafikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Han er en kødd. Men fordi han er en kødd, så betyr det ikke at du automatisk kan oppføre deg som en kødd. Nyt turen og slutt med å irritere deg over at du kommer 1 minutt senere hjem. 

 

Flere burde lære seg å chille litt, så blir man automatisk litt mer happy med livet sitt. 

 

https://www.facebook.com/MeirKay/videos/827278564077447/?pnref=story

Jeg synes ærlig talt ikke at bussjåføren "oppførte seg som en kødd". Det er syklisten her som velger å sykle i 30 kmt på trafikkerte mosseveien og forårsaker laaaaang kø. Sykler rett forbi flere muligheter til å stoppe og slippe forbi trafikk.

Det som er horribelt at denne syklisten antageligvis mener det er greit å oppføre seg på denne måten i trafikken.

 

 

Ja, horribelt at bussen tapte to minutter. Det står i det minste ganske bra til med syklister her i landet når det kvalifiserer til horribelt. Ingen ble skadd, ingen ble satt i fare. Han oppførte seg bare litt teit.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han er en kødd. Men fordi han er en kødd, så betyr det ikke at du automatisk kan oppføre deg som en kødd. Nyt turen og slutt med å irritere deg over at du kommer 1 minutt senere hjem. 

 

Flere burde lære seg å chille litt, så blir man automatisk litt mer happy med livet sitt. 

 

https://www.facebook.com/MeirKay/videos/827278564077447/?pnref=story

 

Og selv om én person oppfører seg som en kødd så betyr det ikke at alle gjør det. Alle er enig om at han karen der er en kødd men ikke kjør ned neste syklist pga. det :)

Lenke til kommentar

Legg også merke til holdningen til syklisten, langt ut mot midtstripen og drar demonstrativt frem sykkelflasken med beskjeden her sykler JEG med retten på min side!

Ikke rart det blir konflikter med slike syklister i trafikken.

Det er også slike syklister, jeg som aktiv syklist, reagerer på :) 

 

Men akkurat som med billister som oppfører seg som om de aldri burde klart å bestå førerkortet bruker jeg ikke det som unnskyldning for å skape konflikt med andre.

Lenke til kommentar

 

Legg også merke til holdningen til syklisten, langt ut mot midtstripen og drar demonstrativt frem sykkelflasken med beskjeden her sykler JEG med retten på min side!

Ikke rart det blir konflikter med slike syklister i trafikken.

 

Det er også slike syklister, jeg som aktiv syklist, reagerer på :) 

 

Men akkurat som med billister som oppfører seg som om de aldri burde klart å bestå førerkortet bruker jeg ikke det som unnskyldning for å skape konflikt med andre.

Helt enig, og jeg har heller ikke noe konflikt med syklistene. De aller fleste oppfører seg greit men det er noen svarte får slik som syklisten i videoen.

Lenke til kommentar

Siden syklister regnes som trafikanter når de bruker vegbanen med samme rettigheter som kjørende, hvordan er det med forsikring dersom ett uhell inntreffer?

 

Er det sånn i ytterste konsekvens at alle sykler rundt uforsikret og risikerer regress fra forsikringsselskap hvis noe skulle skje?

Lenke til kommentar

Jeg synes ærlig talt ikke at bussjåføren "oppførte seg som en kødd". Det er syklisten her som velger å sykle i 30 kmt på trafikkerte mosseveien og forårsaker laaaaang kø. Sykler rett forbi flere muligheter til å stoppe og slippe forbi trafikk.

Det som er horribelt at denne syklisten antageligvis mener det er greit å oppføre seg på denne måten i trafikken.

 

Jeg tror at når du legger deg for nærme bak, og du er kjent på strekningen(derav vet du har du ikke har forbikjøringsmuligheter), har du ingenting på veien å gjøre.

Dog, jeg tror heller ikke tolkningen av "Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig" betyr at man skal prøve å ta uforsvarlige forbikjøringer uten klart motgående felt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...