Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aj7hPT

 

Ja, jeg ville likt å sett bevis på den evige takknemligheten. Det har ikke vært mitt generelle inntrykk av innvandrere så langt.

 

Det kommer, men tar tid. Enkelte viser i form av å bidra til samfunnet ;)

 

Beklager om jeg tar feil nå men er det ikke slik at de som ikke drar hit som flyktninger men som en innvandrer er mer ivrig etter å arbeide enn en flyktning? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ja, jeg ville likt å sett bevis på den evige takknemligheten. Det har ikke vært mitt generelle inntrykk av innvandrere så langt.

 

Det kommer, men tar tid. Enkelte viser i form av å bidra til samfunnet ;)

 

Beklager om jeg tar feil nå men er det ikke slik at de som ikke drar hit som flyktninger men som en innvandrer er mer ivrig etter å arbeide enn en flyktning? 

 

Kan tenkes. Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar

 

 

Importerte radikale imamer fikk lett spillerom blant ungdom som ikke følte tilhørighet til det engelske samfunnet.

 

Geir :)

 

 

Imam er Shia muslim leder. Sunni muslimer følger monark/kalif. Den rettmessige kalifen over alle sunni muslimer er kongen av Jordan. Kongen av Jordan er Profet Muhammads ettefølger. Kong Abdullah er etter tradisjonen direkte nedstammet fra profeten Muhammed, som 41. generasjon. https://snl.no/Abdullah_2

 

IMAM = Shia muslim leder

Kalif/Monark = Sunni muslim leder

Islamske Stat = Sunni muslim

Yemen Houthi terrorist = Shia muslim

 

Profet Muhammad var en Sunni muslim. Sunni muslim er original islam, mens Shia muslimer er falsk islam.

Imaner er falske ledere og Shia muslim er en falsk religion.

 

Norge er dum som støtter falske muslimer. Nå har Norge fått mange sunni muslimske fiender ved å støtte shia muslimer i Irak. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/norske-soldater-paa-plass-i-irak/a/23459620/

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Beklager om jeg tar feil nå men er det ikke slik at de som ikke drar hit som flyktninger men som en innvandrer er mer ivrig etter å arbeide enn en flyktning? 

 

Åpenbart, men det dreier seg ikke alltid om iver. Flyktninger og asylsøkere får nemlig ikke lov å jobbe før de har fått oppholdstillatelse. (De kan dog gis midlertidig arbeidstillatelse etter utlendingsforskriften, om det er godtgjort at det ikke er aktuelt å utvise dem, og om de var så heldige å få med seg passet når de flyktet.)

 

Vi plasserer dem i mottak på landsbygda der det ikke finnes jobber, og nekter dem å jobbe. Det gjør vi åpenbart fordi det skal være lettere å forsvare å hive dem ut igjen om de får avslag. Slik venner vi dem til et liv som bistandsmottagere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

En tredje merknad; Etter utlendingsloven er stikkordet beskyttelse. Cluet er bare at de færreste har behov for beskyttelse livet ut. Norge har absolutt ingen forpliktelser til å la flyktninger bli værende i Norge etter konflikten i hjemlandet har opphørt.

 

Men det er vel heller ikke noe nytt at folk som deg kun tenker på seg selv. Men jeg tipper pipa hadde vært en helt annen hvis du og din familie hadde vært i samme situasjon som mange av de der kommer til Norge på flukt fra krig og elendighet

 

Det eneste jeg er enig, er din første setning. Og den er grei. Men vi tar da imot nok utlendinger fra fjerne himmelstrøk, som har langt andre tradisjoner enn oss.

 

Tviler på om noen stater i Afrika og Mittøsten, hadde tatt i mot tusenvis av nordmenn og "fødd" på dem, hvis det ble en ny krig her. Undrer på "herkomsten" når folk kommer med slike utsagn! Og så har vi ti-tusener av familier her i landet, som lever under EUs  fattigdomsgrense, samt at gamle og syke må bo på bøttekott! Det de de som har bygg landet og dette er nordmenn som bør ivaretaes først, før vi bruker ti-tallas av milliarder på utlendinger, fra en annen del av verden. 

 

Noen synes kanskje det er urimelig å sette slikt opp mot hverandre. Men kan ikke Norge øke budsjettet med x-antall milliarder til våre vanskeligstillte, så har de ikke råd til å redde resten av verden! Og vi "pøser" vel allerede ut nok penger, mer enn noen andre.

 

Håper aldri du og dine, må leve på ca 5 700,-  kr./ mnd, som tusener av andre nordmenn gjør. Kanskje "pipa di" hadde fått annen låt da. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi plasserer dem i mottak på landsbygda der det ikke finnes jobber, og nekter dem å jobbe.

 

Vi nekter dem ikke å jobbe! De fleste av dem har ikke skolering og kompetanse til et teknologisk samfunn som det norske.

 

Og det blir nok også kamp om jobbene. Det er nå offisielt (statens manipulerte oppsett) ca. 130 000 arbeidsledige her i landet og så kommer alle andre som fiktivet ikke er med i statestikken, som bl.a. alle som har vært på et "mini tilltak", de siste to år og alle som kun har en liten stillings prosent, som gjerne hadde jobbet mer. Så kan en kanskje føye til ca 35 - 50 % flere ledige. Men, dette skjuler staten.

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvordan det blir man , det er noe underlig at man skal ta i mot mange , også bare klare plassere noen får .

da vil jo gapet  av de som venter på en plass stadig bli større

 

Poenget er vel at vi må ta oss råd til å tilrette legge for flere, slik at dette gapet blir borte. Ingenting kommer gratis, ei heller å hjelpe folk i nød. 

Lenke til kommentar

 

Beklager om jeg tar feil nå men er det ikke slik at de som ikke drar hit som flyktninger men som en innvandrer er mer ivrig etter å arbeide enn en flyktning? 

 

Åpenbart, men det dreier seg ikke alltid om iver. Flyktninger og asylsøkere får nemlig ikke lov å jobbe før de har fått oppholdstillatelse. (De kan dog gis midlertidig arbeidstillatelse etter utlendingsforskriften, om det er godtgjort at det ikke er aktuelt å utvise dem, og om de var så heldige å få med seg passet når de flyktet.)

 

Vi plasserer dem i mottak på landsbygda der det ikke finnes jobber, og nekter dem å jobbe. Det gjør vi åpenbart fordi det skal være lettere å forsvare å hive dem ut igjen om de får avslag. Slik venner vi dem til et liv som bistandsmottagere.

 

Geir :)

 

 

Mulig du har litt dårlig hukommelse, men jeg har dokumentert for deg at flyktninger systematisk og praktisk talt uten unntak kaster alt av pass og ID for at norske og andre myndigheter ikke skal finne ut hvem de er, og at en del til og med filer av fingeravtrykkene sine. Med andre ord ren sabotasje. Og så presterer du å lire av deg det tullet der som du inderlig godt vet er løgn? Vi har fått med oss at du av en eller annen grunn er desperat etter å få inn flere flyktninger, men det burde ikke være nødvendig å synke så dypt som du gjør for å argumentere for det. «Få med seg passet» .... skjerp deg, mann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Poenget er vel at vi må ta oss råd til å tilrette legge for flere, slik at dette gapet blir borte. Ingenting kommer gratis, ei heller å hjelpe folk i nød. 

 

Hvorfor hjelper du ikke de, som har byggd landet først? Tror du at alle i Norge har det bra?

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

 

 

Beklager om jeg tar feil nå men er det ikke slik at de som ikke drar hit som flyktninger men som en innvandrer er mer ivrig etter å arbeide enn en flyktning? 

 

Åpenbart, men det dreier seg ikke alltid om iver. Flyktninger og asylsøkere får nemlig ikke lov å jobbe før de har fått oppholdstillatelse. (De kan dog gis midlertidig arbeidstillatelse etter utlendingsforskriften, om det er godtgjort at det ikke er aktuelt å utvise dem, og om de var så heldige å få med seg passet når de flyktet.)

 

Vi plasserer dem i mottak på landsbygda der det ikke finnes jobber, og nekter dem å jobbe. Det gjør vi åpenbart fordi det skal være lettere å forsvare å hive dem ut igjen om de får avslag. Slik venner vi dem til et liv som bistandsmottagere.

 

Geir :)

 

 

Mulig du har litt dårlig hukommelse, men jeg har dokumentert for deg at flyktninger systematisk og praktisk talt uten unntak kaster alt av pass og ID for at norske og andre myndigheter ikke skal finne ut hvem de er, og at en del til og med filer av fingeravtrykkene sine. Med andre ord ren sabotasje. Og så presterer du å lire av deg det tullet der som du inderlig godt vet er løgn? Vi har fått med oss at du av en eller annen grunn er desperat etter å få inn flere flyktninger, men det burde ikke være nødvendig å synke så dypt som du gjør for å argumentere for det. «Få med seg passet» .... skjerp deg, mann.

 

 

Så du tror ikke flyktninger ifra de krigsherjede områdene i Syria hadde hatt lyst til å bevise at de kom nettopp derifra?

Lenke til kommentar

Mulig du har litt dårlig hukommelse, ...

 

Ja. Det følger med alderen desverre...

 

..., men jeg har dokumentert for deg at flyktninger systematisk og praktisk talt uten unntak kaster alt av pass og ID for at norske og andre myndigheter ikke skal finne ut hvem de er, og at en del til og med filer av fingeravtrykkene sine. Med andre ord ren sabotasje.

 

 

Nei. Nå snakker du om asylsøkere fra land der asylbehovet er omstridt. Og de gjør det fordi de har fått høre - blant annet av menneskesmuglerne - at det er smart å gjøre. Og jeg har sagt hva jeg mener om det problemet: At de som kommer med fly og annet skal avkreves pass før reisen starter, og få det utlevert igjen etter ankomst. Ingen papirer, ingen reise, ingen adgang.

 

Men som Thoto sier: Her snakker vi om syriske flyktninger, og de har definitivt et incitament til å kunne legitimere seg, siden det skiller dem fra alle de andre. Men det fordrer at de har pass i utgangspunktet. Det ligger i sakens natur at de ikke kan ta med familien og gå på passkontoret og si at "Jeg skal flykte fra landet, jeg må ha pass..." Og vi har sett rapporter fra båtflyktningene hvor de forteller at de blir fratatt både bagasje og papirer av smuglerne. Hva skal de da gjøre?

 

Det var nå uansett en bisetning i en parantes i mitt innlegg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vi nekter dem ikke å jobbe!

 

Ikke? Reglene ble innstrammet i 2009. Det er nå et krav for å få midlertidig arbeidstillatelse at asylintervjuet er gjennomført, at det ikke er tvil om identiteten, og at det ikke er aktuelt å bortvise vedkommende. I tillegg er UDI gitt mulighet til å avslå etter skjønn. Og dette gjelder altså etter søknad. Utgangspunktet er at de ikke får jobbe, men de kan søke om å få lov. Edit: Asylintervjuet har vel 10 måneders ventetid nå, og i mens sitter de på mottak på Vang og andre bygdekommuner. Hvor skulle de få tilbud om jobb hen?

 

De fleste av dem har ikke skolering og kompetanse til et teknologisk samfunn som det norske.

 

Det er selvsagt et problem. Men vi har jo mange jobber som ikke trenger så voldsomt med skolering. Alle de som fyller hyllene på min lokale Rema-butikk, for eksempel. 

 

Edit: Siden jeg fikk kjeft for den formuleringen: Jada, de gjør andre ting også. Som heller ikke trenger mye skolering.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

jeg vet ikke hvordan det blir man , det er noe underlig at man skal ta i mot mange , også bare klare plassere noen får .

da vil jo gapet  av de som venter på en plass stadig bli større

 

Poenget er vel at vi må ta oss råd til å tilrette legge for flere, slik at dette gapet blir borte. Ingenting kommer gratis, ei heller å hjelpe folk i nød. 

 

Men det er jo det som ikke skjer.

 

Det som skjer er  at noe synes synd på andre mennesker og nærmest ber om at de får komme hit 

om det er plass , om vi har råd eller kan ta dem i mot  betyr ingen ting akkurat da

men så dukker problemene opp og da er det for sein

 

nå har altså dett gjentatt seg noen ganger

 

Da burde staten orden plass på forhand ved f.eks å spørre landes kommuner om de kan ta i mot en del av 100 000 flyktninger ( fordelt over noen år )

så når forespørselen kommer så  har man allerede plassen klare

 

slik det er nå så tipper jeg at om det kommer 5 tusen i år så går det 5 år før alle er plassert , men da venter det nye 5 tusen i køen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Utgangspunktet er at de ikke får jobbe, men de kan søke om å få lov. Edit: Asylintervjuet har vel 10 måneders ventetid nå, og i mens sitter de på mottak på Vang og andre bygdekommuner. Hvor skulle de få tilbud om jobb hen?

 

 

 

Det er selvsagt et problem. Men vi har jo mange jobber som ikke trenger så voldsomt med skolering. Alle de som fyller hyllene på min lokale Rema-butikk, for eksempel. 

 

Geir :)

 

Du vet ikke hva du "prater" om, bare "viss vas". Men, det er jo ikke noe nytt fra deg.  :) Undrer på både din etniske herkomst og din naive alder?

 

Du nevner som eks. "fylle hyller", men de fyller ikke bare hyller! Slik jobb går på rundgang, så de ikke får for ensidig jobb og får belastingsskader. Vet du ikke det engang? Er du 10 år?

Endret av Friluftskar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...