Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Det vil koste Norge 20 milliarder å ta inn 10.000 flyktninger over 10 år. Er stortinget helt gale? Hvor i H** skal de få tak i pengene? Gjøre skatten høyere? Dyrere bomstasjoner? Oljefondet? 

 

http://www.nrk.no/norge/beregninger_-syria-flyktninger-koster-20-milliarder-kroner-over-ti-ar-1.12379363

 

Den regningen kan bare sendes til twfa siden han er en ivrig forkjemper for dette, vi får bare håpe han lever til han blir 100 000 år ++ så han får betalt for seg :D

 

Regningen kan også sendes til sosialistene i de rødgrønne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

 

Unnskyld meg, men når ble 20 milliarder bare et par milliarder? Det kan faktisk hende det blir mye mer en 20 milliarder.

20 millarder/10 år = 2 millarder/år.

 

Det ble jo mye bedre, så flott. Stortinget kan kjøre på ettersom det bare blir 2 milliarder årlig....

Lenke til kommentar

Ja det er utrolig hva vi har "råd" til sålenge det ikke er snakk om å bruke pengene her i norge.

 

20 milliarder fra eller på innvandring til er jo ingenting, men noen millioner fra eller til på sykehus, vei, skole osv, da skal det drøftes og utbedres i månedsvis før man tar et valg på om vi har råd til det.

 

Norske skattebetalere er virkelig ikke verdt mye i politikernes øyne.

Endret av Apox
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Ja det er utrolig hva vi har "råd" til sålenge det ikke er snakk om å bruke pengene her i norge.

 

20 milliarder fra eller på innvandring til er jo ingenting, men et par millioner fra eller til på sykehus, vei, skole osv, da skal det drøftes og utbedres i månedsvis før man tar et valg på om vi har råd til det.

 

Norske skattebetalere er virkelig ikke verdt mye i politikernes øyne.

Det var en del artikler i norsk media om at Norge har penger, Norge har plass. Men det de ikke tenker på er Norge selv.... 

Lenke til kommentar

Vi har både penger og plass, men betyr det at vi MÅ ta inn folk? 

Jeg har et gjesterom jeg også, det betyr ikke at jeg er villig til å betale for å ha folk der.

 

Ja det tenkes ikke så mye på fremtiden til oss som bor i norge, både etniske nordmenn og innvandrere. Det virker som noen bare ønsker å tøye grensene til velferden vår for å se hvor langt vi kan strekke oss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Vi har både penger og plass, men betyr det at vi MÅ ta inn folk? 

Jeg har et gjesterom jeg også, det betyr ikke at jeg er villig til å betale for å ha folk der.

 

Ja det tenkes ikke så mye på fremtiden til oss som bor i norge, både etniske nordmenn og innvandrere. Det virker som noen bare ønsker å tøye grensene til velferden vår for å se hvor langt vi kan strekke oss.

Vi må ikke noe som helst, men Norge er et sosial demokratisk land så dermed må vi ta inn så mange flyktninger vi klarer. Vi hadde kunne hjulpet 10 ganger mer personer hvis vi hadde støttet organisasjoner som faktisk gjør en forskjell for flyktningene, vi kan hjelpe til med flyktningsleire osv. 

Lenke til kommentar

du vet , tankegangen til en ekte sosialist  ( om det ikke også  er drømmen )  er at alle skal alle pengen de har til overs skal gå til å hjelpe hele verden

jeg tipper dette gjelder alt det man har resurser også

 

da skal man liksom ikke unne seg noe selv , eller ha noe til senere

og så er det nok også en hvis misoppfatning om hvor mye folke har til overs når stat og kommunene har tatt sitt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Jeg har lurt på hvorfor de andre arabiske landene ikke tar vare på sine egne. Hvorfor hører vi ikke noe om andre utviklede muslimske land som ønsker å ta i mot sine brødre og søstre? Er det vesten sin oppgave å ta inn flyktninger?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Du har ikke egentlig lurt på dette, har du? I så fall hadde du vel allerede sjekket hvor mange flyktninger f.eks. Jordan har tatt inn, både totalt og per capita. Jordan sin tredje største 'by' er en flyktningeleir.

Det vet jeg. Rundt 200 000 flyktninger på samme sted. Men det var Jordan, hvor mange andre land har gjort det samme?

Lenke til kommentar

Jeg har lurt på hvorfor de andre arabiske landene ikke tar vare på sine egne. Hvorfor hører vi ikke noe om andre utviklede muslimske land som ønsker å ta i mot sine brødre og søstre? Er det vesten sin oppgave å ta inn flyktninger?

 

De vil jo såklart dit det er mest penger. Jeg tviler på de ønsker seg til norge pga klimaet.

Når det er sagt så er det jo bare naturlig at nasjoner med like kulturer kan ta imot fler flyktninger.

Det hadde vært mye lettere for oss å ta imot 100.000 dansker enn 100.000 somaliere f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hvorfor høre man da så lite om andre land som tar i mot flyktninger ?

 

det er likesom hele tiden mas om at vi må ta i mot x+y antall fordi mindre land bare tar i mot x antall

 

skal man liksom  ikke ta hensyn til landes resurser og økonomi , samt struktur ?

 

altså

hvis f.eks Sverige har valgt å ta inn 50 tusen ( de er  dobbelt så mange som oss )  så skal likesom Norge ta i mot 25 tusen bare fordi det er halvparten

 

for det første så vet man jo ikke som Sverige makter å ta vare på alle

for det andre så vet man ikke om strukturen i Norge takler så mange som halvparten en gang

 

hvem poker er det som finner på slike ider ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

hvorfor høre man da så lite om andre land som tar i mot flyktninger ?

 

det er likesom hele tiden mas om at vi må ta i mot x+y antall fordi mindre land bare tar i mot x antall

 

skal man liksom  ikke ta hensyn til landes resurser og økonomi , samt struktur ?

 

altså

hvis f.eks Sverige har valgt å ta inn 50 tusen ( de er  dobbelt så mange som oss )  så skal likesom Norge ta i mot 25 tusen bare fordi det er halvparten

 

for det første så vet man jo ikke som Sverige makter å ta vare på alle

for det andre så vet man ikke om strukturen i Norge takler så mange som halvparten en gang

 

hvem poker er det som finner på slike ider ?

Ganske sikker på at Sverige tar i mot 62 000 året. Men må si meg enig med dette maset, jeg prøver så ofte jeg kan å unngå å lese artikler hvor de skriver om flyktninger fordi jeg vet at en eller annen plass i artikkelen så er det sitat hvor Norge må hjelpe ekstra....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Svenskene er så absolutt ikke noe eksempel å se opp til iallefall, det tror jeg de fleste med litt vett i behold kan være enige i.

Svenskene har jo allerede en by hvor 90% av dem er innvandrere... Ser jo egentlig ut som de ikke har noe i mot å ta inn flyktninger så hvorfor kan ikke Norge sende dem til Sverige? 

Lenke til kommentar

 

hvorfor høre man da så lite om andre land som tar i mot flyktninger ?

 

det er likesom hele tiden mas om at vi må ta i mot x+y antall fordi mindre land bare tar i mot x antall

 

skal man liksom  ikke ta hensyn til landes resurser og økonomi , samt struktur ?

 

altså

hvis f.eks Sverige har valgt å ta inn 50 tusen ( de er  dobbelt så mange som oss )  så skal likesom Norge ta i mot 25 tusen bare fordi det er halvparten

 

for det første så vet man jo ikke som Sverige makter å ta vare på alle

for det andre så vet man ikke om strukturen i Norge takler så mange som halvparten en gang

 

hvem poker er det som finner på slike ider ?

Ganske sikker på at Sverige tar i mot 62 000 året. Men må si meg enig med dette maset, jeg prøver så ofte jeg kan å unngå å lese artikler hvor de skriver om flyktninger fordi jeg vet at en eller annen plass i artikkelen så er det sitat hvor Norge må hjelpe ekstra....

 

Er det ikke positivt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...