Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-aj7hPT

 

 

hvorfor høre man da så lite om andre land som tar i mot flyktninger ?

 

det er likesom hele tiden mas om at vi må ta i mot x+y antall fordi mindre land bare tar i mot x antall

 

skal man liksom  ikke ta hensyn til landes resurser og økonomi , samt struktur ?

 

altså

hvis f.eks Sverige har valgt å ta inn 50 tusen ( de er  dobbelt så mange som oss )  så skal likesom Norge ta i mot 25 tusen bare fordi det er halvparten

 

for det første så vet man jo ikke som Sverige makter å ta vare på alle

for det andre så vet man ikke om strukturen i Norge takler så mange som halvparten en gang

 

hvem poker er det som finner på slike ider ?

Ganske sikker på at Sverige tar i mot 62 000 året. Men må si meg enig med dette maset, jeg prøver så ofte jeg kan å unngå å lese artikler hvor de skriver om flyktninger fordi jeg vet at en eller annen plass i artikkelen så er det sitat hvor Norge må hjelpe ekstra....

 

Er det ikke positivt?

 

Altså hjelpe ekstra i det å ta inn flere flyktninger en det vi allerede tar inn. Så nei, ikke positivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke glemme H som styrer det hele , som blir presset av KRF og V , samt flere partier i opposisjon

du må hjeller ikke glemme at flere kommuner enten har latt være å svare , eller sagt nei.

skal de presses til å ta i mot person som de ikke vil klare å plassere ?

hvem skal betale alle kostnadene etter at staten har betalt sitt ?

 

Nei, systemet er lagt opp slik at det er frivillig for kommunene. De som ikke vil eller kan gir en desto høyere belastning på de som vil og kan. Så kanskje Utsira må ta en hel flyktning eller to...

 

Unnskyld meg, men når ble 20 milliarder bare et par milliarder? Det kan faktisk hende det blir mye mer en 20 milliarder. 

 

 

Du sier det selv, og din egen kilde sier det:

 

"NRK har på bakgrunn av grunnlagstall fra Statistisk sentralbyrå fått beregnet at 10.000 ekstra FN-flyktninger fra Syria vil koste den norske stat og norske kommuner minst 20 milliarder kroner over en tiårsperiode."

 

Min utheving. 20 milliarder over 10 år, blir 2 milliarder i året. Med mindre noen har endret matematikken siden jeg gikk i grunnskolen for 40-50 år siden. Avkastningen på oljefondet er altså til sammenligning så høy at dagens regjering bruker rundt 60 milliarder mindre enn handlingsregelen tilsier hvert år.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har lurt på hvorfor de andre arabiske landene ikke tar vare på sine egne. Hvorfor hører vi ikke noe om andre utviklede muslimske land som ønsker å ta i mot sine brødre og søstre? Er det vesten sin oppgave å ta inn flyktninger?

 

JIHAD/MUJAHIDEEN! Fordi disse muslimene tilhører Bangladeshere som prøver å erobre andre nasjoner.

Historien går slik.

 

1. Pakistan tilhørte India.

2. Bangladesh tilhørte Pakistan

3. Det er konflikter mellom forskjellige muslimske folkegrupper i Asia. Derfor hjelper ikke muslimske land disse Rohingya muslimene. Muslimer vet kun 3 ord. Jihad, erobring, sharia.

 

Their initial ambition during Mujahideen movements (1947-1961) was to separate the Rohingya-populated Mayu frontier region of Arakan from western Burma and annex that region into newly formed neighbouring East Pakistan (present-day Bangladesh).

 

Jeg vil heller ikke ha Rohingya befolkningen i Norge. De prøver å erobre andre land og opprette sin egen islamske stat kalt Islamic Republic of Rahmanland. Det er ikke noe rart andre muslimske nasjoner ikke ønsker å ta imot disse Rohingya folket. Journalister i Norge leser tydeligvis ikke historie.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rohingya_rebellion_in_Western_Burma

 

Jeg forstår godt hvorfor Asiatiske land ikke tar imot muslimer. Rett og slett fordi de kriger mot muslimer som prøver å opprette islamske stater i Asia. I Filippin så har Asiaterne kriget mot Arabiske Islamister som har prøvd å opprette sitt eget stat siden år 1969. Krigen er fortsatt pågående i år 2015. Filippin sliter med Islamsk krig og har derfor ingen grunn til å ta imot flere muslimer. 

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Moro_insurgency_in_the_Philippines

 

Her er en video som viser hvordan Araberne prøver å opprette sitt eget islamske stat i Filippin.

https://www.youtube.com/watch?v=XodC5Pv49Kc

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Det er ikke bare vesten som sliter med muslimer som ønsker å opprette sin egen nasjon. Hele Asia sliter med dette.

I Kina prøver muslimske Arabere å opprette et muslimsk stat i Kina. Heldigvis så gjør Kina det rette og henretter alle muslimer.http://www.independent.co.uk/news/world/asia/china-executes-terroristsin-muslim-xinjiang-province-9541569.html

 

Det var ikke lenge siden muslimer utførte angrep mot kineserne.

http://www.theguardian.com/world/2013/nov/25/islamist-china-tiananmen-beijing-attack

 

Hele Asia sliter med muslimer som ønsker å opprette islamske stat. Også skal moral politiet fra vesten fortelle asiaterne at de må ta inn muslimer. Drit og dra sier jeg bare. Asia sliter med muslimsk terrorisme i 2015, men dere hører aldri noe om dette i vestlig media. I Norsk media framstilles muslimer som ofre hele tiden. Det blir aldri snakk om muslimer som prøver å opprette islamske stat i Asia og derfor blir de jaget av buddhister.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

Men fikk du ikke med deg grunnen for at Oslo`s befolkning vokser?

 

  • Oslo-kvinner fødte flere barn enn i 2013.
  • Levealderen fortsetter å stige. Antall døde falt kraftig.
  • Flere velger å bli boende i Oslo. For første gang siden 2007 flytter flere til Oslo fra andre deler av landet enn omvendt.

Det siste betyr at nettoutflyttingen av etnisk norske barnefamilier fra Oslo til særlig Akershus og Østfold har bremset opp.

 

Altså så drukner vi ikke i en flyktningestrøm av Jihadister riktig enda...

Lenke til kommentar

Det er ikke bare vesten som sliter med muslimer som ønsker å opprette sin egen nasjon. Hele Asia sliter med dette.

I Kina prøver muslimske Arabere å opprette et muslimsk stat i Kina. Heldigvis så gjør Kina det rette og henretter alle muslimer.http://www.independent.co.uk/news/world/asia/china-executes-terroristsin-muslim-xinjiang-province-9541569.html

 

 

Der gikk du altså over ifra å være en fremmedfryktig bondeknøl til en reinspikka rasehatender fascist som applauderer henrettelser.... Gratulerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er ikke bare vesten som sliter med muslimer som ønsker å opprette sin egen nasjon. Hele Asia sliter med dette.

I Kina prøver muslimske Arabere å opprette et muslimsk stat i Kina. Heldigvis så gjør Kina det rette og henretter alle muslimer.http://www.independent.co.uk/news/world/asia/china-executes-terroristsin-muslim-xinjiang-province-9541569.html

 

 

Der gikk du altså over ifra å være en fremmedfryktig bondeknøl til en reinspikka rasehatender fascist som applauderer henrettelser.... Gratulerer.

 

 

Det er ingenting rasistisk å ytre sine meninger. USA dreper kriminelle mennesker hver eneste dag og jeg synes at dødsstraff er veldig rimelig og positivt. Spesielt når folk prøver å opprette islamske stater og feiler. Så fortjener de dødsstraff fordi dette er et rent statskupp. Islamistene prøvde seg på et statskupp i Kina. Utførte voldelige handlinger mot sivile og drepte mange kinesiske siviler mennesker. Jeg vil si at dødsstraff er rimelig for denne kriminaliteten.

Jeg vil også si at dødsstraff er også rimelig for dem som prøver å opprette et islamsk kalifat i Filippin også.

 

Dødstraff er også rimelig for Rohingya folket fordi de prøvde å opprette et islamsk stat i et buddhist nasjon og feilet.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

 

"NRK har på bakgrunn av grunnlagstall fra Statistisk sentralbyrå fått beregnet at 10.000 ekstra FN-flyktninger fra Syria vil koste den norske stat og norske kommuner minst 20 milliarder kroner over en tiårsperiode."

 

Min utheving. 20 milliarder over 10 år, blir 2 milliarder i året. Med mindre noen har endret matematikken siden jeg gikk i grunnskolen for 40-50 år siden. Avkastningen på oljefondet er altså til sammenligning så høy at dagens regjering bruker rundt 60 milliarder mindre enn handlingsregelen tilsier hvert år.

 

Geir  :)

 

 

Er vel svært mye som tyder på at også dette tallet er svært konservativt.  Norge er et av de dyreste landene i verden, følgelig blir det også det dyreste landet å bosette flyktninger.  En svensk innvandrer-økonom har sett litt på kostnadene med innvandring.

 

Det er selvsagt umulig å komme frem til et eksakt regnestykke for kostnadene med å ta inn 10.000 flyktninger, da dette varierer voldsomt fra hvilken kultur disse kommer fra (brutalt, men et faktum).   De syriske flyktningene kommer fra et område med et relativt lavt utdannelses nivå. Kvinner er så og si fraværende i arbeidslivet og har sjelden høyere utdannelse.   Sjansen for at en 40 år gammel syrisk kvinne skal integreres og skaffe seg jobb i Norge er tilnærmet lik null.  

 

Om man sammenligner med Somaliere  (se Finansavisen ) koster det i snitt den norske stat netto 9 millioner livet ut å importere en somalisk kvinne.  Det forutsetter imidlertid at hennes barn blir perfekt integrert i det norske samfunnet; jobber og betaler skatt.  Dette vet vi at neppe vil være tilfelle for de syriske flyktningene.  Arbeidsledigheten blant 2. generasjons flyktninger er over 20% .

 

Om regner med at omtrent halvparten av de 10000 flyktningene er kvinner, blir regningen bare for disse på 45 milliarder.   Når det gjelder de mannlige flyktningene er vel prognosene noe bedre, men for minst 30% av dem vil regnestykket se tilsvarende ut. 

 

Om man så tar høyde for erfaringen fra Sverige, hvor etterkommerne til flyktningen fra tilsvarende kulturer er overrepresentert på alle statistikker når det gjelder manglende utdannelse, arbeidsledighet, kriminalitet og trygdemottak, vil regnestykket se ganske så brutalt ut.  Den regningen blir gjerne glemt, men er noe vi glatt overlater til våre barn.   

 

Slike regnestykker er selvsagt svært kyniske, da det tross alt er snakk om mennesker i nød vi snakker om - mange mennesker!.  Det er åpenbart at mange millioner mennesker desperat trenger bistand for å overleve og skape seg et liv.   Det å ta noen få personer (10 -20.000) inn til Norge for å leve et liv i "luksus",  og hvor de vil få sine liv satt på vent i åresvis med inaktivitet og ydmykelse på flyktningmottak er reneste galskapen.  

 

Det er vel åpenbart en bedre løsning å hjelpe disse i nærområdene.   Jeg har tidligere skrevet om et forslag med å opprette permanente områder i midtøsten og Afrika (i FN regi) hvor flyktninger (frivillig) kan bosette seg.   Disse skal bygges opp fra grunnen av flyktningene selv.  Selve samfunnstrukturen skal være fastlagt av FN og basert på menneskerettighetene og demokrati.   Disse nye "landene" deles inn i mindre enklaver/områder/kantoner basert på etniske og religiøse kulturer.   "Multikulturelle" samfunn har historien vist oss at ikke er bærekraftig på lang sikt.  

 

Flyktningene vil da bli sysselsatt fra dag EN, ha sin kulturelle tilhørighet og stolthet i behold.  Lediggang er som kjent roten til alt ondt, så dette vil samtidig redusere radikalisering og etniske/religiøse motsetninger.   Områdene må selvsagt ha en knallhard overordnet justis,  frikoblet fra religion. 

 

Målet for hvert av disse områdene skal være at de på sikt vil være selvbærende.  Så i stedet for at Norge tar i mot 10.000 flyktninger kunne man heller brukt de 100 milliarder kronene på å støtte dette prosjektet og trolig kunne bosette 1 million flyktninger.   

Lenke til kommentar

altså

hvis f.eks Sverige har valgt å ta inn 50 tusen ( de er  dobbelt så mange som oss )  så skal likesom Norge ta i mot 25 tusen bare fordi det er halvparten

 

for det første så vet man jo ikke som Sverige makter å ta vare på alle

for det andre så vet man ikke om strukturen i Norge takler så mange som halvparten en gang

 

hvem poker er det som finner på slike ider ?

 

Var vel deg sjøl?  :D

 

Eller er det noe parti der ute som har foreslått akkurat dette?

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

 

altså

hvis f.eks Sverige har valgt å ta inn 50 tusen ( de er  dobbelt så mange som oss )  så skal likesom Norge ta i mot 25 tusen bare fordi det er halvparten

 

for det første så vet man jo ikke som Sverige makter å ta vare på alle

for det andre så vet man ikke om strukturen i Norge takler så mange som halvparten en gang

 

hvem poker er det som finner på slike ider ?

 

Var vel deg sjøl?  :D

 

Eller er det noe parti der ute som har foreslått akkurat dette?

 

det finne snoen få  som kunne finne på noe slik

Lenke til kommentar

- Det er selvsagt rasistisk å ytre egne meninger hvis egne meninger er rasistiske.

- USA henretter ikke kriminelle hver eneste dag.

- Å stole på den kinesiske stat er mildt sagt optimistisk, men hey, if it confirms your priors...

 

For et klusterfuck av et innlegg. I call Poe's.

 

Så du mener det er bedre at Rohingya muslimene lyktes med å utrydde alle buddhister I Asia. Slik at de skal få lov til å opprette sin egen muslimske stat i fred? Disse muslimene framstilles som ofrer i norsk media, men det nevnes ingenting om hvordan de kriget mot buddhister for å opprette sin egen islamske stat.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/thailand/norsk-hjelpearbeider-rohingya-folket-utsettes-for-folkemord/a/23458373/

 

Forøvrig når det gjelder Syria flyktninger fra midtøsten så kan Norge ta imot 10000 barn og kvinner. Alle menn som flykter fra krigen er feiginger og burde ikke få norsk statsborgerskap. Hva skal Norge med feige menn som ikke tør å krige for sitt eget nasjon engang?

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Denne Rohingya befolkningen har vel endt opp som kasteballer mellom ulike land opp gjennom tiden, og har ikke engang statsborgerskap noe sted. Å fremstile dem som erobrere er vel drøyt, det eneste de har prøvd er å få en plass å leve på. Er vel opptil flere naboland i regionen som har ansvar kanskje til å finne løsning.

Lenke til kommentar

 

- Det er selvsagt rasistisk å ytre egne meninger hvis egne meninger er rasistiske.

- USA henretter ikke kriminelle hver eneste dag.

- Å stole på den kinesiske stat er mildt sagt optimistisk, men hey, if it confirms your priors...

 

For et klusterfuck av et innlegg. I call Poe's.

 

Så du mener det er bedre at Rohingya muslimene lyktes med å utrydde alle buddhister I Asia. Slik at de skal få lov til å opprette sin egen muslimske stat i fred? Disse muslimene framstilles som ofrer i norsk media, men det nevnes ingenting om hvordan de kriget mot buddhister for å opprette sin egen islamske stat.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/thailand/norsk-hjelpearbeider-rohingya-folket-utsettes-for-folkemord/a/23458373/

 

Forøvrig når det gjelder Syria flyktninger fra midtøsten så kan Norge ta imot 10000 barn og kvinner. Alle menn som flykter fra krigen er feiginger og burde ikke få norsk statsborgerskap. Hva skal Norge med feige menn som ikke tør å krige for sitt eget nasjon engang?

 

Svaret ditt henger ikke sammen med det jeg skrev. Jeg opplyste eventuelle andre lesere om feil/løgn i innlegget ditt, og skrev ingenting om mine personlige meninger. Deretter følger du opp med mer vas.

 

Jeg er ikke interessert i dine Gish Gallops, løgner, konspirasjonsteorier og idioti. Du kaster bort min og andres tid, og om du mot formodning skulle være seriøs kaster du bort din egen tid også. Jeg kommer ikke til å adressere innlegg til deg, så et svar fra din side vil være enda mer bortkastet tid.

Lenke til kommentar

 

Svaret ditt henger ikke sammen med det jeg skrev. Jeg opplyste eventuelle andre lesere om feil/løgn i innlegget ditt, og skrev ingenting om mine personlige meninger. Deretter følger du opp med mer vas.

 

Jeg er ikke interessert i dine Gish Gallops, løgner, konspirasjonsteorier og idioti. Du kaster bort min og andres tid, og om du mot formodning skulle være seriøs kaster du bort din egen tid også. Jeg kommer ikke til å adressere innlegg til deg, så et svar fra din side vil være enda mer bortkastet tid.

 

 

Det er ikke konspirasjons teorier. Det er historie som du ignorere. Rohyngya folket prøvde å opprette islamsk stat og feilet.http://en.wikipedia.org/wiki/Rohingya_rebellion_in_Western_Burma

 

Buddhister kaster ikke ut folk uten grunn. Du ser ikke buddhister gå rundt i Asia og drepe kristne mennesker.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...