Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

Alle med litt vett i behold og historisk kunnskap vet dette: Gjennom konflikter har folkeslag og kulturer kjempet mot hverandre. Etter konflikten er over sitter man igjen med et mer homogent samfunn. Sannsynligvis fordi seierherrene har fordrevet eller drept "de andre". Og når tiden går blir det mer ulikhet og konflikt igjen. Så er man igang igjen. Det oppsiktsvekkende er at politikere heller vann på mølla i denne runddansen. De burde visst bedre nå når man har noen tusen år empiri på området.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ikke hørt om regnbuer og sånn, blinc? Alt blir fint og flott når barn av ulike farger holder hverandre i hendene og danser rundt i ring. Ingen konflikt på gang her, nei.

Joda, utopier er fine og veien til helvete er brolagt med gode intensjoner

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Alle med litt vett i behold og historisk kunnskap vet dette: Gjennom konflikter har folkeslag og kulturer kjempet mot hverandre. Etter konflikten er over sitter man igjen med et mer homogent samfunn. Sannsynligvis fordi seierherrene har fordrevet eller drept "de andre". Og når tiden går blir det mer ulikhet og konflikt igjen. Så er man igang igjen. Det oppsiktsvekkende er at politikere heller vann på mølla i denne runddansen. De burde visst bedre nå når man har noen tusen år empiri på området.

 

Bare at denne gangen prøver vi å samles rundt ett sekulært verdisett noe som ikke har blitt prøvd opp igjennom historien og som derfor har resultert i kriger basert på de forskjellige religiøse doktrinene de forskjellige folkegruppene har hatt i sekken. Religionen skaper splid, ikke menneskene i seg selv.

 

Jeg mener hva er egentlig forskjellen på meg som etnisk norsk og en ifra midtøsten om vi fjerner religionen? Forskjellig klesstil og matvaner? Det skal vi da kunne leve godt med og vel så det tenker jeg, vi må bare klare å luke ut alt av radikale religiøse og deres ledere på dørstokken. Med det vil vi oppnå denne homogene harmonien i samfunnet som selvfølgelig da kommer uavhengig av etnisk opprinnelse og utseende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle med litt vett i behold og historisk kunnskap vet dette: Gjennom konflikter har folkeslag og kulturer kjempet mot hverandre. Etter konflikten er over sitter man igjen med et mer homogent samfunn. Sannsynligvis fordi seierherrene har fordrevet eller drept "de andre". Og når tiden går blir det mer ulikhet og konflikt igjen. Så er man igang igjen. Det oppsiktsvekkende er at politikere heller vann på mølla i denne runddansen. De burde visst bedre nå når man har noen tusen år empiri på området.

 

Det er ikke kulturer og forskjellige folkeslag som fører til at mennesker utrydder hverandre. Det er ideologier som fører til dette. Liberalisme, sosialisme, imperialisme osv er ideologier som fører til at mennesker sloss mot hverandre.

Kommunisme er en ideologi innenfor sosialismen. Hvis forskjellige kulturer og folkeslag er årsaken til at folk dreper hverandre. Hvordan forklarer du borgerkrigen i Vietnam, Korea og USA??

 

I Vietnam var det kommunistene i Nord VS Republikken i Sør.

I Korea var det kommunistene i Nord VS Republikken i Sør.

I USA var det de frie stater fra Nord VS Slavestater fra Sør.

 

Det er ideologier og forskjellige tankesett som fører til krig. Ikke forskjellige kulturer og mennesker. I USA ville Nord-Statene befri slavene, mens Sør-Statene ville beholde slaver for å berike seg selv. Dette hadde ingenting med kultur og mennesker å gjøre, men forskjellige ideologier i mennesker.

 

Islam er en ideologi

Buddhismen er en ideologi

Kristendommen er en ideologi

 

Forskjellige kulturer og mennesker kan sameksistere sammen.

Forskjellige ideologier kan ikke sameksistere sammen og dette fører til krig.

 

Har dere merket krangelen mellom FRP og Høyre? FRP vil fjerne NRK lisens, mens Høyre vil øke NRK lisens. Denne fiendtligheten oppstår fordi disse partiene har forskjellige ideologi og tankesett. Politikken i Norge er en krigsone hvor.

- Sosialisme VS Liberalisme

- Liberalisme [FRP] VS Liberalisme [Høyre]

- Sosialisme VS Sosialisme

 

Det er 4 partier per regjering. Lederen i partiet som får mest stemmer blir statsminister. Det er en ren krigssone med bare unigheter, forskjellige ideologi, tankesett og meninger. FRP lover å fjerne NRK lisensen, men Høyre og andre partier kjemper mot FRP. De samarbeider ikke i det hele tatt.

 

Les denne: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/solberg-regjeringen/naa-skal-de-borgerlige-moetes-til-stort-krisemoete/a/23402869/

 

For min del kunne Norge ta imot 1 million flyktninger fra midtøsten, men da må det være et krav at de forlater ideologien Islam. Fordi Islamsk ideologi er farlig for norsk samfunn og Europa.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar

Det er ikke kulturer og forskjellige folkeslag som fører til at mennesker utrydder hverandre. Det er ideologier som fører til dette

 

Religion og styresett er ideologier ja, og ideologier er med på å forme kulturen der de er gjeldene.

Kulturen skaper en type norm over hva som er "politisk korrekt", kommer det folk med en annen kulturell bakgrunn så har de ofte en annen "politisk korrekt norm" som de gjerne vil følge. Når disse normene kolliderer så blir det konflikter. 

 

Hvis forskjellige kulturer og folkeslag er årsaken til at folk dreper hverandre. Hvordan forklarer du borgerkrigen i Vietnam, Korea og USA??

 

Du vet at det er mulig at folk har forskjellig kultur selv om de er fra samme land? Ta vårt eget land og se kultur forskjeller fra landsbygda til byen, fra Oslo til Lofoten, fra Oslo vest mot Oslo øst eller Samer mot ja ..resten.

Lenke til kommentar

 

 

 

For min del kunne Norge ta imot 1 million flyktninger fra midtøsten, men da må det være et krav at de forlater ideologien Islam. Fordi Islamsk ideologi er farlig for norsk samfunn og Europa.

 

Er det greit at vi tar inn 10.000 flyktninger som ikke er muslimer, men som er kristne, buddhist, jøder og hinduisk ? Hvis jeg har forstått deg riktig?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

For min del kunne Norge ta imot 1 million flyktninger fra midtøsten, men da må det være et krav at de forlater ideologien Islam. Fordi Islamsk ideologi er farlig for norsk samfunn og Europa.

 

Er det greit at vi tar inn 10.000 flyktninger som ikke er muslimer, men som er kristne, buddhist, jøder og hinduisk ? Hvis jeg har forstått deg riktig?

 

 

Kristne mennesker krever ikke at Norge må bli kristent stat.

Budhhister krever ikke at Norge må bli en buddhist stat.

Jøder krever ikke at Norge må bli en jødestat.

Hinduer krever ikke at Norge må bli en Hindustat.

 

Islam derimot krever at Norge må følge islamske leveregler. Respekter Islam ellers blir det bråk. Her må det stilles krav. Islam må følge norske regler og ikke omvendt. Buddhister, jøder, kristne og hinduer følger norske spilleregler. Det gjør ikke Islam.

Endret av Rioter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

For min del kunne Norge ta imot 1 million flyktninger fra midtøsten, men da må det være et krav at de forlater ideologien Islam. Fordi Islamsk ideologi er farlig for norsk samfunn og Europa.

 

Er det greit at vi tar inn 10.000 flyktninger som ikke er muslimer, men som er kristne, buddhist, jøder og hinduisk ? Hvis jeg har forstått deg riktig?

 

 

Kristne mennesker krever ikke at Norge må bli kristent stat.

Budhhister krever ikke at Norge må bli en buddhist stat.

Jøder krever ikke at Norge må bli en jødestat.

Hinduer krever ikke at Norge må bli en Hindustat.

 

Islam derimot krever at Norge må følge islamske leveregler. Respekter Islam ellers blir det bråk. Her må det stilles krav. Islam må følge norske regler og ikke omvendt. Buddhister, jøder, kristne og hinduer følger norske spilleregler. Det gjør ikke Islam.

 

Altså så er det greit at de nevnte religiøse folkgrupper kan komme til Norge som flyktninger for deg. Det er flott.

Lenke til kommentar

 

Alle med litt vett i behold og historisk kunnskap vet dette: Gjennom konflikter har folkeslag og kulturer kjempet mot hverandre. Etter konflikten er over sitter man igjen med et mer homogent samfunn. Sannsynligvis fordi seierherrene har fordrevet eller drept "de andre". Og når tiden går blir det mer ulikhet og konflikt igjen. Så er man igang igjen. Det oppsiktsvekkende er at politikere heller vann på mølla i denne runddansen. De burde visst bedre nå når man har noen tusen år empiri på området.

 

Bare at denne gangen prøver vi å samles rundt ett sekulært verdisett noe som ikke har blitt prøvd opp igjennom historien og som derfor har resultert i kriger basert på de forskjellige religiøse doktrinene de forskjellige folkegruppene har hatt i sekken. Religionen skaper splid, ikke menneskene i seg selv.

 

Jeg mener hva er egentlig forskjellen på meg som etnisk norsk og en ifra midtøsten om vi fjerner religionen? Forskjellig klesstil og matvaner? Det skal vi da kunne leve godt med og vel så det tenker jeg, vi må bare klare å luke ut alt av radikale religiøse og deres ledere på dørstokken. Med det vil vi oppnå denne homogene harmonien i samfunnet som selvfølgelig da kommer uavhengig av etnisk opprinnelse og utseende.

 

Synd for teoriene dine at forskerne ikke er enig: http://www.nibr.no/no/aktuelt/innvandrere-blir-ikke-mindre-religi%C3%B8se-av-%C3%A5-bo-i-norge.aspx

Lenke til kommentar

 

 

Alle med litt vett i behold og historisk kunnskap vet dette: Gjennom konflikter har folkeslag og kulturer kjempet mot hverandre. Etter konflikten er over sitter man igjen med et mer homogent samfunn. Sannsynligvis fordi seierherrene har fordrevet eller drept "de andre". Og når tiden går blir det mer ulikhet og konflikt igjen. Så er man igang igjen. Det oppsiktsvekkende er at politikere heller vann på mølla i denne runddansen. De burde visst bedre nå når man har noen tusen år empiri på området.

 

Bare at denne gangen prøver vi å samles rundt ett sekulært verdisett noe som ikke har blitt prøvd opp igjennom historien og som derfor har resultert i kriger basert på de forskjellige religiøse doktrinene de forskjellige folkegruppene har hatt i sekken. Religionen skaper splid, ikke menneskene i seg selv.

 

Jeg mener hva er egentlig forskjellen på meg som etnisk norsk og en ifra midtøsten om vi fjerner religionen? Forskjellig klesstil og matvaner? Det skal vi da kunne leve godt med og vel så det tenker jeg, vi må bare klare å luke ut alt av radikale religiøse og deres ledere på dørstokken. Med det vil vi oppnå denne homogene harmonien i samfunnet som selvfølgelig da kommer uavhengig av etnisk opprinnelse og utseende.

 

Synd for teoriene dine at forskerne ikke er enig: http://www.nibr.no/no/aktuelt/innvandrere-blir-ikke-mindre-religi%C3%B8se-av-%C3%A5-bo-i-norge.aspx

 

 

Nuvel:

 

 "Innvandrere med relativt sekulær bakgrunn fortsetter å være sekulære, mens innvandrere med relativt religiøs bakgrunn fortsetter å være religiøse"

 

Så om vi hindrer religiøs fanatisme inn i landet så vil det ikke spire og spre seg her heller. Og med tanke på disse flyktningene som tross alt flykter ifra religiøs fundamentalisme så vil nok så godt som samtlige av disse være moderate/sekulære og derfor ikke skape de motsetningene i samfunnet vårt du og mange er redde for. De vil derimot være evig takknemlige ovenfor Norge og være på "vårt lag" i denne konflikten.

 

Så utover de pengene dette i første omgang koster, så ser jeg på det som udelt positivt for begge parter at vi tar disse imot og behandler dem med den respekten de fortjener.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Naiv innstilling. Sterkt religiøse menneskers stoppes ikke ved grensen idag. Tror du de vil bli stoppet i fremtiden?

 

Og hva med 2. generasjons innvandrere?  http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1540895/Young-British-Muslims-getting-more-radical.html

 

Om man skal tro linken du selv la ut over så står det jo der:

 

"Elgvin og Tronstad understreker imidlertid at det er mulig at assimileringen vil øke over tid, og at en 3. generasjon senere kan vise seg å være mindre religiøse enn 2. generasjon."

 

Vi kan vel trygt bytte ut "mulig" med "sannsynlig" her så lenge vi har hindret radikale Imamer å indoktrinere dem i noe annet enn hva de naturlig vil opparbeide seg av norske sekulære verdier.

Lenke til kommentar

 

Naiv innstilling. Sterkt religiøse menneskers stoppes ikke ved grensen idag. Tror du de vil bli stoppet i fremtiden?

 

Og hva med 2. generasjons innvandrere?  http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1540895/Young-British-Muslims-getting-more-radical.html

 

Om man skal tro linken du selv la ut over så står det jo der:

 

"Elgvin og Tronstad understreker imidlertid at det er mulig at assimileringen vil øke over tid, og at en 3. generasjon senere kan vise seg å være mindre religiøse enn 2. generasjon."

 

Vi kan vel trygt bytte ut "mulig" med "sannsynlig" her så lenge vi har hindret radikale Imamer å indoktrinere dem i noe annet enn hva de naturlig vil opparbeide seg av norske sekulære verdier.

 

Ok. Da satser jeg på du tar ansvaret for å hindre radikale imamer.

Lenke til kommentar

 

Andre generasjons muslimer i England er ikke flyktningers barn, men barn av de ofte pakistanske arbeidsinnvandrerne. Deres foreldre reiste over med sin kultur og ofte sin slekt, og sendte barna "hjem" til Pakistan for å finne ektefeller, (ofte søskenbarn og annen slekt), og sementerte på den måten sin medbrakte kultur i sitt nye land. Importerte radikale imamer fikk lett spillerom blant ungdom som ikke følte tilhørighet til det engelske samfunnet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

Naiv innstilling. Sterkt religiøse menneskers stoppes ikke ved grensen idag. Tror du de vil bli stoppet i fremtiden?

 

Og hva med 2. generasjons innvandrere?  http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1540895/Young-British-Muslims-getting-more-radical.html

 

Om man skal tro linken du selv la ut over så står det jo der:

 

"Elgvin og Tronstad understreker imidlertid at det er mulig at assimileringen vil øke over tid, og at en 3. generasjon senere kan vise seg å være mindre religiøse enn 2. generasjon."

 

Vi kan vel trygt bytte ut "mulig" med "sannsynlig" her så lenge vi har hindret radikale Imamer å indoktrinere dem i noe annet enn hva de naturlig vil opparbeide seg av norske sekulære verdier.

 

Ok. Da satser jeg på du tar ansvaret for å hindre radikale imamer.

 

 

Ingen tvil. Utover politikere, lærere, PST og politie er det vårt alles felles ansvar å hindre radikalisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aj7hPT

Det er ikke bare vesten som sliter med muslimer som ønsker å opprette sin egen nasjon. Hele Asia sliter med dette.

I Kina prøver muslimske Arabere å opprette et muslimsk stat i Kina. Heldigvis så gjør Kina det rette og henretter alle muslimer.http://www.independent.co.uk/news/world/asia/china-executes-terroristsin-muslim-xinjiang-province-9541569.html

 

Der gikk du for langt for min del i vertfall....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...