Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

Livet handler om så mye mer enn hudfargen til naboen. Å flytte for sette et eksempel vil bare gi mening for rasister som deg.

 

 

Ikke lat som at du er så naiv, det handler ikke om noe så ikke-viktig som hudfarge da :)

 

Har forsåvidt aldri sagt noe negativt om det temaet.

Endret av geita_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Livet handler om så mye mer enn hudfargen til naboen. Å flytte for sette et eksempel vil bare gi mening for rasister som deg.

 

Tror du Groruddalen tilfeldigvis var overbefolket med rasistiske nordmenn?

Og at Rosengård og Koppargården i Sverige tilfeldigvis var bebodd av nesten utelukkende rasister?

 

Til og med de mest innvandringsvennlige blir kritiske etter et møte med virkeligheten, når de oppdager at glansbilder i medier og propaganda ikke forteller hele sanheten.

 

Hadde du bodd et år på et slik sted ville du lært mye og forstått ting du ikke forstår i dag.

 

 

 

Jeg kjenner en som prøver å passe inn i det norske samfunnet. Han kan ikke gå inn i butikker hvor de selger alkohol og kjøtt som ikke er halalslaktet. Er han på en grillfest må han forlate dersom noen tar seg en pils. Han kan ikke grille på samme grill som resten for der ligger det vanlig kjøtt.

Selv om han er en veldig ålreit fyr så er det en kulturforskjell og det er vanskelig for han å holde på norske venner.

 

Dette handler ikke om fremmedfrykt eller rasisme, det handler om vesentlige forskjeller.

Endret av Pycnopodia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Vi får se hvor lenge dette felleskapet vil bli beriket, motstanden blir større for hver dag som går  :w00t:

 

Nei, den gjør ikke det. Tvert om. Folk var mye mer skeptisk til innvandring og innvandrere før, da det ikke var så mange av dem.

 

Fortsett å tro folk ikke kommer til å "slå tilbake" mot denne udemokratiske strømmen med folk fra midt-østen du :)

 

Jeg behøver ikke "tro". Dette finnes det statistikker på. SSB har spurt folk om deres holdninger helt siden 2002 (og før det, men da var det andre spørsmål. Og utviklingen er tydelig. Her er svarene på fire av disse påstandene i henholdsvis 2002 og 2014. To er innvandringsnegative og to er innvandringspositive. Jeg har slått samme "ganske" og "helt" for henholdvis enig og uenig, og kuttet ut "vet ikke". 

 

Påstand 1: Innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv

 

I 2002 mente 66% at de gjør en nyttig innsats, mens 19% mente at de ikke gjør det. I 2014 var antallet som mener de gjør en nyttig innsats steget til 77%, mens de negative var sunket til 12%.

 

post-52698-0-22689800-1443258832_thumb.png

 

Påstand 2: Innvandrere flest misbruker de sosiale velferdsordningene

 

I 2002 mente 41% at innvandrere misbruker velferdsordningene. I 2014 var det sunket til 29%.

 

post-52698-0-71295400-1443258831_thumb.png

 

Påstand 3: Innvandrere flest beriker det kulturelle livet i Norge

 

I 2002 mente 63% at innvandrere var en kulturell berikelse, mens 22% var uenige. I 2014 er de enige steget til 69%, de uenige er bare 18%.

 

post-52698-0-77956900-1443258830_thumb.png

 

Påstand 4: Innvandrere flest er en kilde til utrygghet i samfunnet

 

I 2002 var det hele 45% som mente innvandringen skapte utrygghet. 12 år senere er det bare 28% som mener det samme.

 

post-52698-0-67550900-1443258832_thumb.png

 

Så ja, det kommer jeg til å fortsette å tro.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Livet handler om så mye mer enn hudfargen til naboen. Å flytte for sette et eksempel vil bare gi mening for rasister som deg.

 

Ikke lat som at du er så naiv, det handler ikke om noe så ikke-viktig som hudfarge da :)

 

Har forsåvidt aldri sagt noe negativt om det temaet.

Svaret mitt var direkte knyttet til posten som oppstod fordi du selv la inn bilde av barn med forskjell i hudfargen.

 

Du er en rasist og du leter febrilsk etter en unskyldning for å leve ut den holdningen. Er sikker på at 99% av de som kommer til Norge vil være en større ressurs for landet enn du har vært til nå.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke lat som at du er så naiv, det handler ikke om noe så ikke-viktig som hudfarge da :)

 

Har forsåvidt aldri sagt noe negativt om det temaet.

Svaret mitt var direkte knyttet til posten som oppstod fordi du selv la inn bilde av barn med forskjell i hudfargen.

 

Du er en rasist og du leter febrilsk etter en unskyldning for å leve ut den holdningen. Er sikker på at 99% av de som kommer til Norge vil være en større ressurs for landet enn du har vært til nå.

 

 

Om du mener jeg er rasist fordi jeg vil bevare det nordiske utseendet til det norske folk så er det jo du som har et problem ikke jeg :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vi får se hvor lenge dette felleskapet vil bli beriket, motstanden blir større for hver dag som går  :w00t:

 

Nei, den gjør ikke det. Tvert om. Folk var mye mer skeptisk til innvandring og innvandrere før, da det ikke var så mange av dem.

 

Fortsett å tro folk ikke kommer til å "slå tilbake" mot denne udemokratiske strømmen med folk fra midt-østen du :)

 

Jeg behøver ikke "tro". Dette finnes det statistikker på. SSB har spurt folk om deres holdninger helt siden 2002 (og før det, men da var det andre spørsmål. Og utviklingen er tydelig. Her er svarene på fire av disse påstandene i henholdsvis 2002 og 2014. To er innvandringsnegative og to er innvandringspositive. Jeg har slått samme "ganske" og "helt" for henholdvis enig og uenig, og kuttet ut "vet ikke". 

 

Påstand 1: Innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv

 

I 2002 mente 66% at de gjør en nyttig innsats, mens 19% mente at de ikke gjør det. I 2014 var antallet som mener de gjør en nyttig innsats steget til 77%, mens de negative var sunket til 12%.

 

attachicon.gifInnvNyttig.png

 

Påstand 2: Innvandrere flest misbruker de sosiale velferdsordningene

 

I 2002 mente 41% at innvandrere misbruker velferdsordningene. I 2014 var det sunket til 29%.

 

attachicon.gifInnvMisbruk.png

 

Påstand 3: Innvandrere flest beriker det kulturelle livet i Norge

 

I 2002 mente 63% at innvandrere var en kulturell berikelse, mens 22% var uenige. I 2014 er de enige steget til 69%, de uenige er bare 18%.

 

attachicon.gifInnvKultur.png

 

Påstand 4: Innvandrere flest er en kilde til utrygghet i samfunnet

 

I 2002 var det hele 45% som mente innvandringen skapte utrygghet. 12 år senere er det bare 28% som mener det samme.

 

attachicon.gifInnvUtrygg.png

 

Så ja, det kommer jeg til å fortsette å tro.

 

Geir :)

 

 

Som forventet følger du flokken.

Skulle du noengang bli usikker eller tvilende, bare spør hva flertallet tror og nikk og smil.

 

Einstein sa en gang at det var ikke nødvendig med 200 forskere for å motbevise han, men 1 fakta. Han hadde nok rett i det.

Eksperter vil alltid være i mindretall, og folk som deg foretrekker å ha de mest populære meningene.

Om det er riktig eller galt er uvesentlig, sålenge mange rundt deg tar feil på samme tid. :)

 

Og dette er grunnen til at ingen land kan ha et direkte demokrati, om de ukyndige skal bestemme så overlever ikke nasjonen lenge sammenlignet med nasjoner hvor kyndige personer bestemmer.

Lenke til kommentar

Glemte å legge til en liten sak jeg leste i dag.

 

Germany in a state of SIEGE: Merkel was cheered when she opened the floodgates to migrants. Now, with gangs of men roaming the streets and young German women being told to cover up, the mood's changing

  • Thousands of economic migrants are posing as refugees to reach Europe
  • David Cameron said this week that Europe must said failed asylum claimants back to their countries
  • Demands for Germany's 'open doors and windows' policy to be scrapped
  • Women said rape and child abuse were rife in Giessen's refugee camp

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3249667/Germany-state-SIEGE-Merkel-cheered-opened-floodgates-migrants-gangs-men-roaming-streets-young-German-women-told-cover-mood-s-changing.html

 

Som sagt, vi får se hvor lenge denne migrant-psykosen varer :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Livet handler om så mye mer enn hudfargen til naboen. Å flytte for sette et eksempel vil bare gi mening for rasister som deg.

 

Tror du Groruddalen tilfeldigvis var overbefolket med rasistiske nordmenn?

Og at Rosengård og Koppargården i Sverige tilfeldigvis var bebodd av nesten utelukkende rasister?

 

Til og med de mest innvandringsvennlige blir kritiske etter et møte med virkeligheten, når de oppdager at glansbilder i medier og propaganda ikke forteller hele sanheten.

 

Hadde du bodd et år på et slik sted ville du lært mye og forstått ting du ikke forstår i dag.

 

 

 

Jeg kjenner en som prøver å passe inn i det norske samfunnet. Han kan ikke gå inn i butikker hvor de selger alkohol og kjøtt som ikke er halalslaktet. Er han på en grillfest må han forlate dersom noen tar seg en pils. Han kan ikke grille på samme grill som resten for der ligger det vanlig kjøtt.

Selv om han er en veldig ålreit fyr så er det en kulturforskjell og det er vanskelig for han å holde på norske venner.

 

Dette handler ikke om fremmedfrykt eller rasisme, det handler om vesentlige forskjeller.

Ser ikke poenget ditt. Har mange muslimske venner, uten at noen av de har samme problemstilling som han du kjenner. De jeg kjenner er varme hyggelige mennesker, som har en forferdelig fortid i hjemlandene sine.

 

Har selv bodd et halvt år i Indonesia, det landet i verden med flest muslimer (drøye 12% av verdens muslimer), uten at det ga meg noen grunn til å bli mer kritisk eller skifte syn (slik du antyder at det ville gjort).

 

Vennene mine her i Norge har vært gode ressurser. Ei jobber som advokat, en som revisor, en del som ansatte hos meg (noen av de mest effektive ansatte jeg har vært borti), en startet egen bedrift som han solgte for godt over 90 mill på starten av 2000-tallet.

 

Har en ordning der jeg tar inn nye landsmenn i praksis i butikken min som en del av språkopplæring, og har aldri hatt noen problemer med noen av de. Felles for alle er at de jobber hardt, god arbeidsmoral, jobben kommer først, og så langt har alle jeg har hatt ønsket fast stilling hos meg. Derimot i samme periode har jeg hatt etnisk norske med dårlig arbeidsmoral, høyt sykefravær, som har måtte gå da arbeidsoppgaver ikke har vært utført tilfredsstillende nok, og de har endt opp på NAV.

 

Det jeg ser i tråden her hos enkelte er kun fremmedfrykt og rasisme, og da spør jeg heller tilbake om hva slags virkelige erfaringer som er gjort. Lett å sitte å skremme seg opp i sofaen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke lat som at du er så naiv, det handler ikke om noe så ikke-viktig som hudfarge da :)

 

Har forsåvidt aldri sagt noe negativt om det temaet.

Svaret mitt var direkte knyttet til posten som oppstod fordi du selv la inn bilde av barn med forskjell i hudfargen.

 

Du er en rasist og du leter febrilsk etter en unskyldning for å leve ut den holdningen. Er sikker på at 99% av de som kommer til Norge vil være en større ressurs for landet enn du har vært til nå.

Om du mener jeg er rasist fordi jeg vil bevare det nordiske utseendet til det norske folk så er det jo du som har et problem ikke jeg :)

Realiteten er at "det nordiske utseende" har ingen samfunnsøkonomisk verdi. det rasistiske i deg kommer klart frem når du nekter individets rett til selv å velge hvem han/hun vil ha barn med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ser ikke poenget ditt. Har mange muslimske venner, uten at noen av de har samme problemstilling som han du kjenner. De jeg kjenner er varme hyggelige mennesker, som har en forferdelig fortid i hjemlandene sine.

 

Har selv bodd et halvt år i Indonesia, det landet i verden med flest muslimer (drøye 12% av verdens muslimer), uten at det ga meg noen grunn til å bli mer kritisk eller skifte syn (slik du antyder at det ville gjort).

 

Vennene mine her i Norge har vært gode ressurser. Ei jobber som advokat, en som revisor, en del som ansatte hos meg (noen av de mest effektive ansatte jeg har vært borti), en startet egen bedrift som han solgte for godt over 90 mill på starten av 2000-tallet.

 

Har en ordning der jeg tar inn nye landsmenn i praksis i butikken min som en del av språkopplæring, og har aldri hatt noen problemer med noen av de. Felles for alle er at de jobber hardt, god arbeidsmoral, jobben kommer først, og så langt har alle jeg har hatt ønsket fast stilling hos meg. Derimot i samme periode har jeg hatt etnisk norske med dårlig arbeidsmoral, høyt sykefravær, som har måtte gå da arbeidsoppgaver ikke har vært utført tilfredsstillende nok, og de har endt opp på NAV.

 

Det jeg ser i tråden her hos enkelte er kun fremmedfrykt og rasisme, og da spør jeg heller tilbake om hva slags virkelige erfaringer som er gjort. Lett å sitte å skremme seg opp i sofaen.

 

 

Sikkert kjempeflott å kunne dra fram enkelte eksempler på personer som klarte å integrere seg men det "representere jo ikke alle" som vi har lært :)

 

 

Sikkert mange leger og advokater i mesteparten av de som kommer hit fra "Syria" og :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eg ønsker de velkommen de som trenger det.

Men når eg ser tjukke/veltrente mannfolk med selfiestang, og smarttlf av disse såkalte flyktningene, og utsultete barn,og kvinner litt lengre sør så blir eg irritert.

For en forskjellsbehandling!

På tide å komme seg ut av bygda å smake litt på resten av verden? Var 50 000 nordmenn som flyktet til Sverige under 2. verdenskrig. Du mener altså at disse ikke skulle fått flykte med mindre de ga fra seg alle verdier og sultet seg magre?

Gud hjelpe meg.

For det første er eg rimelig sikker på at eg er mer bereist enn deg.

Eg er 99% sikker på at eg har både sett, og gjort mer for de svake enn deg.

Hvor eg har vært, hva eg har gjort og hva eg har sett/opplevd har eg ingen planer om å skrive under denne diskusjonen.

 

Men du forstår ikkje hva eg vil frem til, eller kanskje du ikkje vil forstå.

Men ihvertfall,siden du nevner krigen i Norge så kan eg jo oppdatere deg litt.

De fleste som flyket var kvinner, eldre, og barn. Selvfølgelig var det militære, bønder osv, men veldig mange av disse dro videre til f.eks England for å fortsette krigen der ifra.

Mange av de resterende fikk opplæring i krigføring, overlevelse osv, og det blei dannet flere grupper av nordmenn som var med å passe på div langs grensen.

Enda viktigere er det at de aller fleste dro hjem igjen når krigen var over!

Men dette var du kanskje ikkje klar over?

 

Det eg vil frem til er det som skjer i syria ikkje kan sammenlignes.

De flyktningene vi ser er de som mest sannsynlig hadde greid seg i mindre lukrative land enn f.eks Norge, menst de svakeste dør på gaten i syria fordi de ikkje har nok penger til menneskesmuglerene.

Lenke til kommentar

 

 

Ser ikke poenget ditt. Har mange muslimske venner, uten at noen av de har samme problemstilling som han du kjenner. De jeg kjenner er varme hyggelige mennesker, som har en forferdelig fortid i hjemlandene sine.

 

Har selv bodd et halvt år i Indonesia, det landet i verden med flest muslimer (drøye 12% av verdens muslimer), uten at det ga meg noen grunn til å bli mer kritisk eller skifte syn (slik du antyder at det ville gjort).

 

Vennene mine her i Norge har vært gode ressurser. Ei jobber som advokat, en som revisor, en del som ansatte hos meg (noen av de mest effektive ansatte jeg har vært borti), en startet egen bedrift som han solgte for godt over 90 mill på starten av 2000-tallet.

 

Har en ordning der jeg tar inn nye landsmenn i praksis i butikken min som en del av språkopplæring, og har aldri hatt noen problemer med noen av de. Felles for alle er at de jobber hardt, god arbeidsmoral, jobben kommer først, og så langt har alle jeg har hatt ønsket fast stilling hos meg. Derimot i samme periode har jeg hatt etnisk norske med dårlig arbeidsmoral, høyt sykefravær, som har måtte gå da arbeidsoppgaver ikke har vært utført tilfredsstillende nok, og de har endt opp på NAV.

 

Det jeg ser i tråden her hos enkelte er kun fremmedfrykt og rasisme, og da spør jeg heller tilbake om hva slags virkelige erfaringer som er gjort. Lett å sitte å skremme seg opp i sofaen.

 

Sikkert kjempeflott å kunne dra fram enkelte eksempler på personer som klarte å integrere seg men det "representere jo ikke alle" som vi har lært :)

 

 

Sikkert mange leger og advokater i mesteparten av de som kommer hit fra "Syria" og :)

 

Du burd jo egentlig flytte fra Norge utifra logikken din. Fredelig folk de fleste av oss, men vi representerer vel ikke alle?

 

https://m.youtube.com/results?q=anders%20behring%20breivik&sm=1

Lenke til kommentar

 

Eg ønsker de velkommen de som trenger det.

Men når eg ser tjukke/veltrente mannfolk med selfiestang, og smarttlf av disse såkalte flyktningene, og utsultete barn,og kvinner litt lengre sør så blir eg irritert.

For en forskjellsbehandling!

På tide å komme seg ut av bygda å smake litt på resten av verden? Var 50 000 nordmenn som flyktet til Sverige under 2. verdenskrig. Du mener altså at disse ikke skulle fått flykte med mindre de ga fra seg alle verdier og sultet seg magre?

Gud hjelpe meg.

For det første er eg rimelig sikker på at eg er mer bereist enn deg.

Eg er 99% sikker på at eg har både sett, og gjort mer for de svake enn deg.

Hvor eg har vært, hva eg har gjort og hva eg har sett/opplevd har eg ingen planer om å skrive under denne diskusjonen.

 

Men du forstår ikkje hva eg vil frem til, eller kanskje du ikkje vil forstå.

Men ihvertfall,siden du nevner krigen i Norge så kan eg jo oppdatere deg litt.

De fleste som flyket var kvinner, eldre, og barn. Selvfølgelig var det militære, bønder osv, men veldig mange av disse dro videre til f.eks England for å fortsette krigen der ifra.

Mange av de resterende fikk opplæring i krigføring, overlevelse osv, og det blei dannet flere grupper av nordmenn som var med å passe på div langs grensen.

Enda viktigere er det at de aller fleste dro hjem igjen når krigen var over!

Men dette var du kanskje ikkje klar over?

 

Det eg vil frem til er det som skjer i syria ikkje kan sammenlignes.

De flyktningene vi ser er de som mest sannsynlig hadde greid seg i mindre lukrative land enn f.eks Norge, menst de svakeste dør på gaten i syria fordi de ikkje har nok penger til menneskesmuglerene.

Lenke til kommentar

 

Du burd jo egentlig flytte fra Norge utifra logikken din. Fredelig folk de fleste av oss, men vi representerer vel ikke alle?

 

https://m.youtube.com/results?q=anders%20behring%20breivik&sm=1

 

 

Ja vi er fredelige nettopp på grunn av at vi har hatt lite multikultur så langt :)

 

Ser ut som den freden er i ferd med å ta slutt.

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lett å stille seg positiv så lenge det går bra med økonomien i landet :)

 

Ja, selvsagt. Poenget er at folk er positive, og de blir mer positive tross øket innvandring. Ikke som du påstod at "motstanden blir større for hver dag som går".

 

Får se hvor lenge det varer da med alt som skjer rundt omkring.

 

 

Jeg har jevnlig besøk av Jehovas Vitner. (Antagelig fordi jeg er en av de få som faktisk åpner døra og gidder å snakke med dem.) Edit: De mener også at de ser endetiden i horisonten. Det rare er at når årene går så er den fortsatt i horisonten et sted. Den kommer aldri nærmere. Tegnene på den ser de i dag, som de så dem i går og for 20 år siden.

 

Det samme gjelder innvandringsdebatten. De skeptiskes spådommer er de samme som for 10 år siden, men horisonten er alltid noen år fram i tid.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som forventet følger du flokken.

Skulle du noengang bli usikker eller tvilende, bare spør hva flertallet tror og nikk og smil.

 

Det var ikke ment som en appell til majoritet. Geitebukken påstod at motstanden var økende. Jeg viste at det er den ikke. 

 

Einstein sa en gang at det var ikke nødvendig med 200 forskere for å motbevise han, men 1 fakta. Han hadde nok rett i det.

 

Ekspertenes svar avhenger nok av hvem som får velge ekspertene. 

 

Eksperter vil alltid være i mindretall, ...

 

Men mindretallet vil ikke alltid være eksperter.

 

Om det er riktig eller galt er uvesentlig, sålenge mange rundt deg tar feil på samme tid.  :)

 

Nei, om det er riktig eller galt er det vesentlige, uansett hvor mange eller få som tar feil.

 

Og dette er grunnen til at ingen land kan ha et direkte demokrati, om de ukyndige skal bestemme så overlever ikke nasjonen lenge sammenlignet med nasjoner hvor kyndige personer bestemmer.

 

Det slår meg at vi ikke har et direkte demokrati her, og allikevel har vi innvandring...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...