Gå til innhold

Den store LG G4 tråden!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Forslag til en god erstatning for G4? Har hatt den i litt over to år nå, og har egentlig vært strålende fornøyd hele veien. Bytta ut HK etter ett år pga boot loop, og kjøpte nytt batteri tidligere i år. Merker at den sakte, men sikkert begynner å slite med diverse oppgaver, og den er ikke noe glad i hodetelefoner lenger, tipper pga vann i hodetelefoninngangen.

 

Ønsker en oppgradering med de samme fordelene G4 hadde i sin tid - stor og god skjerm, godt kamera med avansert kameraapp, ok batteri, bra maskinvare.

 

Det må vel være LG G6 tror jeg. Den er veldig bra!Bedre batteritid også vil jeg påstå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt Samsung S7. Prisen begynner å bli fin. Vent på Black friday og se :) Evt en brukt LG G5. Sistnevnte ville jeg vurdert da du kan bytte batteri. Fikk tilbake G4 med nytt HK og den ble bra igjen. Sjekka dog batteriet med et testprogram over 8 ladinger og restkapasitet er 75% så bestilte nytt. Dette liker jeg ikke med nye toppmodeller da det er vanskelig å bytte.

Lenke til kommentar

Hvorfor anbefaler du G5 fremfor G6? Kun pga batteriet? Enig i at det er et problem å ikke ha utskiftsbart batteri, men de nye batteriene skal vel ha en ganske god kapasitet, samt mulighet for hurtiglading.

 

Pris er egentlig ikke noe stort spørsmål, men jeg kjøper ikke en telefon til 8000 hvis den er minimalt bedre enn en til 5000. Samsung synes jeg f.eks. har veldig overprisede telefoner i forhold til egenskapene, samt mye unødvendig bloat (det var iallfall sånn da jeg hadde min forrige Samsung). Jeg har heller ikke opplevd Samsung-telefoner med så lang levetid som G4 har hatt for meg og veldig mange andre.

Lenke til kommentar

Kameraet på G5 er faktisk bedre enn på G6 ifølge DXO-mark og flere tester jeg har sett. Faktisk synes jeg G4-kameraet er bedre i flere situasjoner. Bildene med G4 og G5 blir skarpere. For meg er kamera viktigst og utskiftbart batteri et stort pluss. Om ytelse, design, nyere android etc er viktigere så er jo G6 et bedre valg :) Du får en brukt G5 for rundt 2k, hadde jeg skulle bytta hadde jeg valgt det, men smaken er som baken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kameraet på G5 er faktisk bedre enn på G6 ifølge DXO-mark og flere tester jeg har sett. Faktisk synes jeg G4-kameraet er bedre i flere situasjoner. Bildene med G4 og G5 blir skarpere. For meg er kamera viktigst og utskiftbart batteri et stort pluss. Om ytelse, design, nyere android etc er viktigere så er jo G6 et bedre valg :) Du får en brukt G5 for rundt 2k, hadde jeg skulle bytta hadde jeg valgt det, men smaken er som baken :)

 

Jeg har hatt G4, G5 og G6. Jeg er over gjennomsnittet opptatt av kamera på mobilen. LG G6 er mye bedre enn G5 og G4 i mine øyne.  Og jeg har sammenlignet dem nøye. DxOMark sine konklusjoner skal man ta med en stor klype salt.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

 

Kameraet på G5 er faktisk bedre enn på G6 ifølge DXO-mark og flere tester jeg har sett. Faktisk synes jeg G4-kameraet er bedre i flere situasjoner. Bildene med G4 og G5 blir skarpere. For meg er kamera viktigst og utskiftbart batteri et stort pluss. Om ytelse, design, nyere android etc er viktigere så er jo G6 et bedre valg :) Du får en brukt G5 for rundt 2k, hadde jeg skulle bytta hadde jeg valgt det, men smaken er som baken :)

 

Jeg har hatt G4, G5 og G6. Jeg er over gjennomsnittet opptatt av kamera på mobilen. LG G6 er mye bedre enn G5 og G4 i mine øyne.  Og jeg har sammenlignet dem nøye. DxOMark sine konklusjoner skal man ta med en stor klype salt.

 

Har sjekket mange tester nå og for meg ser det ut som om G5 tidvis er bedre i dagslys\god belysning mens G6 gjør det generelt bedre i mørket\vanskelige lysforhold. Enig i DXO-mark ikke nødvendigvis er noen god kilde. Leste litt der og så at mange Sony-modeller som jeg personlig mener er mindre gode på foto (hatt\lånt flere i X og Z-serien) gjør det bra der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

 

Kameraet på G5 er faktisk bedre enn på G6 ifølge DXO-mark og flere tester jeg har sett. Faktisk synes jeg G4-kameraet er bedre i flere situasjoner. Bildene med G4 og G5 blir skarpere. For meg er kamera viktigst og utskiftbart batteri et stort pluss. Om ytelse, design, nyere android etc er viktigere så er jo G6 et bedre valg :) Du får en brukt G5 for rundt 2k, hadde jeg skulle bytta hadde jeg valgt det, men smaken er som baken :)

 

Jeg har hatt G4, G5 og G6. Jeg er over gjennomsnittet opptatt av kamera på mobilen. LG G6 er mye bedre enn G5 og G4 i mine øyne.  Og jeg har sammenlignet dem nøye. DxOMark sine konklusjoner skal man ta med en stor klype salt.

 

Har sjekket mange tester nå og for meg ser det ut som om G5 tidvis er bedre i dagslys\god belysning mens G6 gjør det generelt bedre i mørket\vanskelige lysforhold. Enig i DXO-mark ikke nødvendigvis er noen god kilde. Leste litt der og så at mange Sony-modeller som jeg personlig mener er mindre gode på foto (hatt\lånt flere i X og Z-serien) gjør det bra der.

 

 

Enig i at Sonytelefoner er fryktelig oppskrytt og får veldig mye ufortjent skryt hos DxOMark. Jeg vil allikevel anbefale G6 dersom du bruker telefonen til video opptak. Der er G6 klart bedre enn G5, som faktisk hakker litt ved panorering.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå fått tilsendt batteri nr 2 fra aliexpress og opplever et gjentagende problem. Begge så ut til å ha god kvalitet og det stod de var originale. Jeg finner ikke originalbatterier til salgs noe sted i Norge så måtte ry til den løsninga :/

 

Problemet er som følger: Når batteriet ladesfull fra tomt mottar det ca 2700 av totalt 3000 mAh ifølge accubattery som stemmer meget bra med alle telefoner jeg har testa. Når jeg bruker telefonen dropper batteriet til ca 3-5% etter å ha brukt 1-1500 mAh. Så holder det seg der til den har brukt litt over 2500 mAh. I praksis har jeg igjen over halve kapasiteten når tlf sier batteri er nesten tomt. Jeg bruker kameraet mye men det funker ikke på5% eller lavere. Fotolysikkelavere enn 15%. Noen tips? Originalbatteriet har bare 70% restkapasitet, men oppfører seg som det skal.

Lenke til kommentar

Har nå fått tilsendt batteri nr 2 fra aliexpress og opplever et gjentagende problem. Begge så ut til å ha god kvalitet og det stod de var originale. Jeg finner ikke originalbatterier til salgs noe sted i Norge så måtte ry til den løsninga :/

 

Problemet er som følger: Når batteriet ladesfull fra tomt mottar det ca 2700 av totalt 3000 mAh ifølge accubattery som stemmer meget bra med alle telefoner jeg har testa. Når jeg bruker telefonen dropper batteriet til ca 3-5% etter å ha brukt 1-1500 mAh. Så holder det seg der til den har brukt litt over 2500 mAh. I praksis har jeg igjen over halve kapasiteten når tlf sier batteri er nesten tomt. Jeg bruker kameraet mye men det funker ikke på5% eller lavere. Fotolysikkelavere enn 15%. Noen tips? Originalbatteriet har bare 70% restkapasitet, men oppfører seg som det skal.

Har du en G4 i levende tilstand så 1.er du heldig og jeg er misunnelig

2.jeg har ekstra batterier og batterilader som du kanskje er interessert i?

Lenke til kommentar

Hehe. Har bytta hk for 1 mnd siden. Den greide seg 2 år med første hk. Om jeg ikke får siste batteriet til å fungere kan jeg gidt kjøpe ditt forutsatt at det har god kapasitet? Har en qualcomm hurtiglader som jeg kjøpte separat. Funker mye bedre enn originalladeren så tror jeg går for den videre :)

Nei nei, jeg snakker om en egen "boks" for å lade ekstra batteri uavhengig av telefon. Telefonen min fikk og byttet Hk. Så tok hk nummer 2 kvelden -.- takker bare gudene for at jeg satte den opp til å daglig ta backup av bilder.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei

 

Min nesten to og et halvt år gamle LG G4 har nå svært ofte problemer med overoppheting, treghet og Bluetooth-lag under tilkobling av headset (sistnevnte har i grunn vært et problem i halvannet år). Jeg lurer på å legge inn custom rom for å forbedre ytelsen og batteritiden, men siden jeg ikke har gjort det før er jeg usikker på om det er verdt tiden det tar å sette seg inn i det.. Var på nippet til å kjøpe meg en Huawei Mate 10 Pro for et par dager siden, men er nysgjerrig på hvor mye jeg kan få skvist ut av G4en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...