Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Hvorvidt 40% økt ytelse viser seg å stemme eller ikke (gitt at tallene fra kilden er legitime), får vi vite klokka 03:00 i morgen.

 

I følge denne får vi greie på dette fra kl 19:00 i kveld :

http://orderof10.com/humanityshallbeenlightened

 

Nesten litt rart at ingen har klart å lekke ut noen reelle tester/benchmarks enda,

siden det bare er ca. en time igjen.

 

Savner gode gamle dager, da man kunne lese om ytelsen til et skjermkort,

FØR det ble lansert  :p

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden Rise of the Tomb Raider kan bruke opp mot 7-8GB med vram ved 1440p, så synes jeg de 8GB som skal være på 'GTX 1080' blir litt lite. 

 

Et spill med minnelekkasje eller dårlig håndtering av grafikkminne er ingen rettferdiggjørelse for mer VRAM. Er Arma 3s dårlige CPU-utnyttelse en rettferdiggjørelse for å utvikle 8 GHz-prosessorer?

 

8GB er langt mer enn nødvendig og er rimelig "fremtidssikker". Så er det heller ikke slik at så fort et spill bruker mer VRAM enn man har på kortet, at man er automatisk utsatt for problemer. Med mindre du da har opplevd 4GB VRAM i GTX 970/980, eller Fury-kortene for den saks skyld, som flaskehals/begrensende i spill?

Lenke til kommentar

 

Siden Rise of the Tomb Raider kan bruke opp mot 7-8GB med vram ved 1440p, så synes jeg de 8GB som skal være på 'GTX 1080' blir litt lite. 

 

Et spill med minnelekkasje eller dårlig håndtering av grafikkminne er ingen rettferdiggjørelse for mer VRAM. Er Arma 3s dårlige CPU-utnyttelse en rettferdiggjørelse for å utvikle 8 GHz-prosessorer?

 

8GB er langt mer enn nødvendig og er rimelig "fremtidssikker". Så er det heller ikke slik at så fort et spill bruker mer VRAM enn man har på kortet, at man er automatisk utsatt for problemer. Med mindre du da har opplevd 4GB VRAM i GTX 970/980, eller Fury-kortene for den saks skyld, som flaskehals/begrensende i spill?

 

 

Fikk jeg en déjà vu følelse her. Dette har vi snakket om før. Hvor leste du at Tombraider har en minnelekkasje? Joda 8GB holder sikkert, men jeg synes det er kjekt med litt overkill :p

Lenke til kommentar

 

 

Siden Rise of the Tomb Raider kan bruke opp mot 7-8GB med vram ved 1440p, så synes jeg de 8GB som skal være på 'GTX 1080' blir litt lite. 

 

Et spill med minnelekkasje eller dårlig håndtering av grafikkminne er ingen rettferdiggjørelse for mer VRAM. Er Arma 3s dårlige CPU-utnyttelse en rettferdiggjørelse for å utvikle 8 GHz-prosessorer?

 

8GB er langt mer enn nødvendig og er rimelig "fremtidssikker". Så er det heller ikke slik at så fort et spill bruker mer VRAM enn man har på kortet, at man er automatisk utsatt for problemer. Med mindre du da har opplevd 4GB VRAM i GTX 970/980, eller Fury-kortene for den saks skyld, som flaskehals/begrensende i spill?

 

 

Fikk jeg en déjà vu følelse her. Dette har vi snakket om før. Hvor leste du at Tombraider har en minnelekkasje? Joda 8GB holder sikkert, men jeg synes det er kjekt med litt overkill :p

 

Kjøp alltid det beste, så får man litt mindre problemer :p

 

Overkill er den beste killen :D

Lenke til kommentar

Husk, overkill er bare tullete hvis det er på nvidia-skjermkort, men en fordel hvis amdkort har det :p

Hadde amd 6990 før release, og det var jo rimelig overkill på varme iallefall. Kjørte 6990+6970 i tri-fire :D 

 

#¤% hvor varmt det dobbelkortet var, og lengden er vel enda legendarisk  :wee: 

Lenke til kommentar

 

Fikk jeg en déjà vu følelse her. Dette har vi snakket om før. Hvor leste du at Tombraider har en minnelekkasje? Joda 8GB holder sikkert, men jeg synes det er kjekt med litt overkill  :p

 

Link meg gjerne til tidligere VRAM-diskusjoner.

 

Når et spill i 2016 bruker 8GB grafikkminne så er dårlig minnehåndtering svaret. Det kan alle rasjonelle mennesker forstå. Black Ops 3 og Just Cause 3 bruker også rundt 8GB grafikkminne, hvis jeg husker det riktig, og skylden ligger ene og alene hos spillskaperne. Battlefield 4 er et eks. på et spill med nøktern minnebruk. Spillet bruker ca. 2,5GB VRAM i 1440p. For at det i det hele tatt skal nærme seg 8GB VRAM, må man opp på 8K-oppløsning (7,5GB VRAM). I 1440p bruker Far Cry 4 3,7 GB (gjerne ansett som "mye"), mens The Witcher 3 bruker 2GB.

 

De overnevnte tallene er normalverdier som for VRAM-bruk. Når du begynner å se et spill bruke mer enn 4-6 GB VRAM, er minnelekkasje nesten utelukkende svaret.

 

Husk, overkill er bare tullete hvis det er på nvidia-skjermkort, men en fordel hvis amdkort har det :p

 

Et eksempel på "overkill" er vel 8GB VRAM i 390 og 390X. Ingen av brukerne vil få bruk for det, og innen de gjør det, har de allerede kjøpt seg nye grafikkort. Det samme gjelder forsåvidt 8GB VRAM på de kommende grafikkortene; for alt annet enn 4K (som allerede krever langt mindre enn 8GB), er det vel egentlig temmelig "overkill".

 

Det minner meg om ryktet om 6GB minne på Samsung Galaxy Note 6. I stedet for å gjøre noe med minnelekkasjeproblemene i TouchWiz (Samsung Galaxy S6 bruker nesten 2 av 3GB ut av boksen), velger de i stedet å pøse på med mer minne. Litt som å skjule stanken sin med parfyme hele tiden, fremfor å ta en dusj.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Det minner meg om ryktet om 6GB minne på Samsung Galaxy Note 6. I stedet for å gjøre noe med minnelekkasjeproblemene i TouchWiz (Samsung Galaxy S6 bruker nesten 2 av 3GB ut av boksen), velger de i stedet å pøse på med mer minne. Litt som å skjule stanken sin med parfyme hele tiden, fremfor å ta en dusj.

 

Hehehe :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...