Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

6PM PST

Betyr dette 03:00 natt til lørdag for oss hjemme på bjerget?

 

(Eller 6 Politi Menn fra Politiets SikkerhetsTjeneste?)

 

 

Stemmer bra det etter hva jeg kan skjønne :)

 

6PM PST = 02:00 GMT = 02:00 UTC = 03:00 Norsk Tid

Endret av Gralle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som angivelig er GTX 1080, presterer hele 25% bedre enn GTX 980 Ti i 3DMark, ifølge kilden Videocardz har fått tak i

 

Er dette for godt til å være sant? Nå skal det sies at et GTX 980 Ti yter bare 15% bedre enn et ordinært GTX 980. Ny arkitektur, halvering av prosessnoden og GDDR5X bør i så fall være mer enn nok til å gi oss det som visstnok er en økning på 40% i ytelse (i tillegg til lavere strømforbruk, såklart). For min del hadde det i hvert fall vært litt skuffende om 490/1070 og 490X/1080 ga samme ytelse som henholdsvis 390X/1080 og Fury/980 Ti. Med så mye nytt, ønsker man gjerne ytelsesøkning rundt 40%.  Kepler>Maxwell (GTX 780 > 980 og GTX 770>970) ga så mye som 25% økning i ytelse, og da var det snakk om "bare" ny arkitektur.

 

40% bedre ytelse nærmer seg også "sweet spot" for å kunne kjøre moderne AAA-spill i 4K med god FPS.

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Overwatch... Faktisk aldri hørt om det.

Søkte det opp på Steam.. nope der var det ingenting. Søkte det opp på nettet... fant ut at det kommer fra Blizzard og det forklarer jo en god del.

blizzardlinux.jpg

Hva vil du frem til? :)

Ikke noe. Fikk inntrykk av dere at det var et bra spill, men jeg hadde faktisk aldri hørt om det. Trudde jeg holdt meg oppdatert på slike ting, men kanskje Nvidia har skygget over litt i det siste.

Lenke til kommentar

Det som angivelig er GTX 1080, presterer hele 25% bedre enn GTX 980 Ti i 3DMark

 

Dette legger jeg ingenting i.

Produsentene jobber hardt for å gjøre det bra i benchmarks - men det betyr jo ikke en dritt for real life gaming.

Kalles vel å pynte på tallene...

 

Venter på reviews.

Lenke til kommentar

Hvor får du det ifra at 980ti yter bare 15% bedre enn 980? Av alt jeg kan finne yter 980ti stort sett 20-30% bedre enn 980.

http://www.anandtech.com/show/9306/the-nvidia-geforce-gtx-980-ti-review/13

http://www.futuremark.com/hardware/gpu/NVIDIA+GeForce+GTX+980/review

 

Det spørs hvordan du ser på det. Med moderne drivere, yter et GTX 980 Ti i gjennomsnitt 15% bedre enn et GTX 980 i 1080p. I høyere oppløsninger er forskjellen selvsagt større: 20% i 1440p og 25% i 4K.

 

Dette legger jeg ingenting i.

Produsentene jobber hardt for å gjøre det bra i benchmarks - men det betyr jo ikke en dritt for real life gaming.

Kalles vel å pynte på tallene...

 

Venter på reviews.

 

Forsåvidt sant. Men syntetiske benchmark gir en pekepinn på faktisk/reell ytelse -- kan ikke huske sist de ikke gjorde det. Hvorvidt 40% økt ytelse viser seg å stemme eller ikke (gitt at tallene fra kilden er legitime), får vi vite klokka 03:00 i morgen.

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Siden Rise of the Tomb Raider kan bruke opp mot 7-8GB med vram ved 1440p, så synes jeg de 8GB som skal være på 'GTX 1080' blir litt lite. Hva med spill som kommer senere i år som kanskje kan bruke enda mer. Titan X har jo 12GB vram...

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Kanskje flisespikkeri, men 980ti yter 17.6% bedre enn 980 i 1080p :p I følge techpowerup i alle fall.

 

Siden vi er inne på flisespikkeri: (85/71)%=19,7% i 1080p. Dett er tall fra min Techpowerup-kilde.

 

Wups, du har rett :p Jeg hadde tatt feil av vanlig 980ti og 980 :p

Men det blir ca 20% bedre i 1080p, ikke 15%.

 

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_980_Ti/31.html Her er det 22% bedre enn 980 i 1080p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...