Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye bra svar her folkens selv om ikke alle er enige. Jeg skal iallefall unngå multicom og veldig små kjeder. Ellers tolker jeg som det sannsynlig at med mindre jeg fysisk skader kortet så vil jeg få reklamert det uansett merke. Med mindre de er veldig kranlgete. Og kanskje jeg skal kontakte produsent før jeg kjøper.

Forresten er dustinhome en grei plass å kjøpe ? Med tanke på eventuell reklamasjon

Endret av oivindwold
Lenke til kommentar

Angående reklamasjon, så tenker jeg at man skal være særdeles forsiktig med å modde et kort og forvente å få medhold i en eventuell reklamasjonssak. Siden "ingen" som modder er profesjonelle, dvs det gjøres av privatperson, så vil det enkelt kunne hevdes av butikk at feil bruk av utsyr, statisk elektrisitet osv har tatt knekken på kortet. Det at man har reklamasjonsrett betyr ikke automatisk at man får nytt dersom noe går til helvete, spesielt ikke hvis man har modifisert det selv. Godt er det egentlig, for det hadde vært umulig å drive butikk med alle Petter Smarter rundt omkring i landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Angående reklamasjon, så tenker jeg at man skal være særdeles forsiktig med å modde et kort og forvente å få medhold i en eventuell reklamasjonssak. Siden "ingen" som modder er profesjonelle, dvs det gjøres av privatperson, så vil det enkelt kunne hevdes av butikk at feil bruk av utsyr, statisk elektrisitet osv har tatt knekken på kortet. Det at man har reklamasjonsrett betyr ikke automatisk at man får nytt dersom noe går til helvete, spesielt ikke hvis man har modifisert det selv. Godt er det egentlig, for det hadde vært umulig å drive butikk med alle Petter Smarter rundt omkring i landet.

Hvis det loddes? Ja, jeg er 100% enig i at all reklamasjonsrett burde forsvinne.

Hvis det monteres en annen kjøler? Mulig, her må det vurderes fra sak til sak.

Det er ingen grunn til å forvente at levetiden blir dårligere av å montere en vannblokk, da kjører kortet vesentlig kjøligere enn normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og samtidig vet produsenten at det er en viss prosent som faktisk monterer denne vannblokken feil. Feil påføring av kjølepasta etc. Og en viss prosent av disse igjen som gjør alt for å skjule sine spor for så å reklamere på produktet?

 

Noen produsenter (Evga m.f.) virker som de har større tillit til kundene sine. Kanskje de blir utnyttet. Kanskje de selger bedre? Og produsenten bestemmer selv hva som lov å gjøre for at de skal dekke en reklamasjon.

Lenke til kommentar

Hvordan påfører man kjølepastaen på feil måte på en GPU, sånn egentlig? Regner med at du har sett hvordan produsentene selv gjør det? For det er nærmere "feil" enn noen annen måte jeg kunne tenkt meg at man fikk det til på :p

Uansett, det kommer jo an på hva som skjer med kortet også da, hva som kan reklameres inn eller ikke. Det er forskjell på om en DP-utgang dør enn f.eks at man har sprukket die fordi man brukte latmannsarm for å skru til blokka med. Asus har vel egentlig sagt fra seg garantien om man setter på vannblokk, men når jeg snakket med de på DigitalImpuls så sa de til meg at det var svært sjeldent de fikk avslag på RMA pga dette, det er jo ikke sånn at kort *plutselig* dør pga en vannblokk. Virker det etter at man har satt det sammen, så virker det til det dør av andre grunner enn blokka :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Angående reklamasjon, så tenker jeg at man skal være særdeles forsiktig med å modde et kort og forvente å få medhold i en eventuell reklamasjonssak. Siden "ingen" som modder er profesjonelle, dvs det gjøres av privatperson, så vil det enkelt kunne hevdes av butikk at feil bruk av utsyr, statisk elektrisitet osv har tatt knekken på kortet. Det at man har reklamasjonsrett betyr ikke automatisk at man får nytt dersom noe går til helvete, spesielt ikke hvis man har modifisert det selv. Godt er det egentlig, for det hadde vært umulig å drive butikk med alle Petter Smarter rundt omkring i landet.

Hvis det loddes? Ja, jeg er 100% enig i at all reklamasjonsrett burde forsvinne.

Hvis det monteres en annen kjøler? Mulig, her må det vurderes fra sak til sak.

Det er ingen grunn til å forvente at levetiden blir dårligere av å montere en vannblokk, da kjører kortet vesentlig kjøligere enn normalt.

 

Man vet aldri hvordan kortet er håndtert av en "uprofesjonell". Selv om mange på forumet her helt sikkert hadde gjort det bedre enn mange såkalte profesjonelle, så er det ikke det som er gjengs. Når det kommer til reklamasjon vil vi uansett alle være uprofesjonelle og ikke skikket til å gjøre en slik jobb. Reklamasjonsrett betyr ikke at man fritt kan modifisere et produkt og forvente å få et nytt når det gikk til helvete. Spesielt kanskje finelektronikk som dette som ikke nødvendigvis dør med en gang, men kan bli ustabile/dø over tid.

 

Og samtidig vet produsenten at det er en viss prosent som faktisk monterer denne vannblokken feil. Feil påføring av kjølepasta etc. Og en viss prosent av disse igjen som gjør alt for å skjule sine spor for så å reklamere på produktet?

 

Noen produsenter (Evga m.f.) virker som de har større tillit til kundene sine. Kanskje de blir utnyttet. Kanskje de selger bedre? Og produsenten bestemmer selv hva som lov å gjøre for at de skal dekke en reklamasjon.

+1

 

Hvordan påfører man kjølepastaen på feil måte på en GPU, sånn egentlig? Regner med at du har sett hvordan produsentene selv gjør det? For det er nærmere "feil" enn noen annen måte jeg kunne tenkt meg at man fikk det til på :p

 

Uansett, det kommer jo an på hva som skjer med kortet også da, hva som kan reklameres inn eller ikke. Det er forskjell på om en DP-utgang dør enn f.eks at man har sprukket die fordi man brukte latmannsarm for å skru til blokka med. Asus har vel egentlig sagt fra seg garantien om man setter på vannblokk, men når jeg snakket med de på DigitalImpuls så sa de til meg at det var svært sjeldent de fikk avslag på RMA pga dette, det er jo ikke sånn at kort *plutselig* dør pga en vannblokk. Virker det etter at man har satt det sammen, så virker det til det dør av andre grunner enn blokka :)

Igjen så går det sannsynligvis på håndtering av kortet. Bøyde det litt for mye, skrudde litt hardt på den nye kjøleren osv...mye som fint sikkert kan føre til at en tilsynelatende uanfektet del av kortet slutter å funke. Har du tuklet med det selv, så kan man ikke forvente nytt kort. Reklamasjon != nytt kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...