Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

The Witcher 3, 2560x1440, Ultra med HairWorks og hele greia. Har peaket på 2.4GB minnebruk. Alle andre AAA-titler er RÆVVA laga ;)

Teksturene er som regel ikke noe å rope hurra for i TW da, utenom i den promotional videon fra 2013.

 

Men teksturene i alle disse spillene er hurra-verdig?

 

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan_X/33.html

 

TW3 er vel fortsatt en AAA-tittel. Personlig synes jeg grafikken er nydelig (med en skikkelig skjerm)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Men teksturene i alle disse spillene er hurra-verdig?

 

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_Titan_X/33.html

 

TW3 er vel fortsatt en AAA-tittel. Personlig synes jeg grafikken er nydelig (med en skikkelig skjerm)

 

 

TW3 er lett det peneste mest levende spillet jeg har spilt i nyere tid, helt nydelig spill, de som sier noe annet er vel stort sett folk som har sett et par klipp youtube å tatt sine konklusjoner derifra.

 

Litt overasket over målingenne til wolfenstein, når jeg kjørte 690 (2gb brukbart minne) så gi jeg tomm for VRAM konstant på høyeste innstillingenne.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Hvor lenge er det til Pascal og 14nm? Klarer ikke helt å engasjere meg for GTX 980 Ti når jeg vet at det å endelig få beveget seg bort fra denne 28 nm flaskehalsen virkelig kan by på en skikkelig løft i ytelse med neste generasjon.

 

Jeg har lurt litt på hva 14nm har å si for gpu i forhold til 28nm? Har dette så mye å si?

Lenke til kommentar

 

Hvor lenge er det til Pascal og 14nm? Klarer ikke helt å engasjere meg for GTX 980 Ti når jeg vet at det å endelig få beveget seg bort fra denne 28 nm flaskehalsen virkelig kan by på en skikkelig løft i ytelse med neste generasjon.

 

Jeg har lurt litt på hva 14nm har å si for gpu i forhold til 28nm? Har dette så mye å si?

 

 

Svært mye faktisk.

Mindre produksjonsprosess betyr at de får plass til langt flere transistorer på gpu'en , så 14nm betyr trolig godt over en dobbling i antall transistorer og dermed regnekraften uten at det skal påvirke nevneverdig mengden strøm kortet behøver.

 

Rent teoretisk kan man si at om man har fått ren ytelse ut av dette kan man forvente en plass mellom minst 50% til 150% økning i ytelsen bare ved å gå ned til 14nm , så har man jo også en del andre fordeler avhengig av teknologien som brukes (eller i verste fall noen ulemper).

 

Men personlig gleder jeg meg enda mer til den dagen vi "kanskje" går over til grafen , det har vært en del problemer der som har vært prøvd løst via såkalte T gates , men hvor langt vi er kommet er jeg litt usikker på , denne artikkelen fra 2013 viser i alle fall noen muligheter

 

Edit : Måtte bare legge til link til denne fra 2014 og Samsung

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

lukter svindel på lang vei. hvem i alle dager selger et kort med 33% rabatt....når det er 1 uke gammelt, og  dermed kan bruke angreretten på

 

 

 

Selges uten eske, kun selve kortet, i en anti-statisk pose.

Jeg tipper han kjøpte det på DI for en uke siden, og kastet esken fordi han regnet med at 980 Ti ville koste 8K, Så kommer 980 Ti til 6500 kr, og han tenker han kan få 980 Ti SLI for 13K, eller 5K mellomlegg hvis han selger Titan X for 8K. Fordi han ikke har eske kan han ikke benytte seg av åpent kjøp på DI.

Lenke til kommentar

 

Jeg tipper han kjøpte det på DI for en uke siden, og kastet esken fordi han regnet med at 980 Ti ville koste 8K, Så kommer 980 Ti til 6500 kr, og han tenker han kan få 980 Ti SLI for 13K, eller 5K mellomlegg hvis han selger Titan X for 8K. Fordi han ikke har eske kan han ikke benytte seg av åpent kjøp på DI.

 

auch...4k wasted. men men . 

Lenke til kommentar

 

Hvor lenge er det til Pascal og 14nm? Klarer ikke helt å engasjere meg for GTX 980 Ti når jeg vet at det å endelig få beveget seg bort fra denne 28 nm flaskehalsen virkelig kan by på en skikkelig løft i ytelse med neste generasjon.

Ett år, sånn ca.

 

Første Pascal brikke er produsert på TSMC sin 16nm FinFET+ prosess, og hadde "tap out" for et par uker siden.

Mitt "stalltips" er begynnelsen av Q1 2016.

Endret av HKS
Lenke til kommentar

 

Antydes det om det er snakk om storbrikken av Pascal?

"104-brikken" kommer før "100-brikken".

Begge disse får HBM2 og NVLink.

Tror du NVLink blir noe som kan benyttes på konsumentkort (til grafikk), eller er dette primært snakk om "Compute-moduler" for HPC? Jeg forstår at du kanskje ikke vet svaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...