Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Ble ingen lykkelig slutt på dette heller. koblet opp hovedkortet i går og bootet. Code 00, ingen chassis vifter kjører å PCen vil ikke POSTe . Så da ser det ut som CPUen har tatt kvelden, så da blir det 2 nye uker å vente på en ny RMA sak før jeg eventuelt får en ny  :wallbash:

de sparte kronene på nett føles bra nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de sparte kronene på nett føles bra nå?

 

 

Min nærmeste fysiske butikk som selger den type hardware er deres butikk i Trondheim som er en 6 timers kjøretur unna. Ellers er vel RMA policyen til de fleste nettbutikker det samme, antar dere ikke sender ut nye varer før dere har fått testet om de innsendte er noe feil med dere heller, og med postvesenet her til lands går det fort et par uker før jeg sitter med ny hardware i hendene. Har ikke mye å utsette på Proshop sin service her, jeg fikk igjen pengene mine for X99-A hovedkortet uten  at dette var noe de måtte gjøre. 

Lenke til kommentar

 

de sparte kronene på nett føles bra nå?

 

 

Min nærmeste fysiske butikk som selger den type hardware er deres butikk i Trondheim som er en 6 timers kjøretur unna. Ellers er vel RMA policyen til de fleste nettbutikker det samme, antar dere ikke sender ut nye varer før dere har fått testet om de innsendte er noe feil med dere heller, og med postvesenet her til lands går det fort et par uker før jeg sitter med ny hardware i hendene. Har ikke mye å utsette på Proshop sin service her, jeg fikk igjen pengene mine for X99-A hovedkortet uten  at dette var noe de måtte gjøre. 

 

høres bra ut :)

Lenke til kommentar

Det greieste og kjappeste ifm RMA er (1) At du er sikker i din sak at varen faktisk er skadet (2) Opprett en RMA og kjøp ny vare selv umiddelbart. Så får du ny vare ila 2-3 dager og deretter får du penger tilbake når RMA er godkjent. :)

det er den beste løsningen ja :) oppetid = viktig!

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg et Gtx titan x kort veldig snart. Jeg bare lurer på om dere har noen anbefalte butikker å gå til. Hadde en kilde engang som kjøpte mye fra tyskland da de var noe billigere. Noen som har erfaringer derfra? Om jeg kan spare en tusenlapp gjør jeg det :)
Og de som har kjøpt kortet, er dere fornøyde? :) (selvom de fleste her kanskje er mer for å kjøpe en bråte av dem å teste å benche de :p  *host* minhund* *host* nizzen* ;D

Lenke til kommentar

Jeg skal ha meg et Gtx titan x kort veldig snart. Jeg bare lurer på om dere har noen anbefalte butikker å gå til. Hadde en kilde engang som kjøpte mye fra tyskland da de var noe billigere. Noen som har erfaringer derfra? Om jeg kan spare en tusenlapp gjør jeg det :)

Og de som har kjøpt kortet, er dere fornøyde? :) (selvom de fleste her kanskje er mer for å kjøpe en bråte av dem å teste å benche de :p  *host* minhund* *host* nizzen* ;D

 

Å kjøpe fra Norge med 5 års reklamasjon er  verdt mere enn 1000kr billigere i et anna land. Særlig et skjermkort til 11 tusen.

 

Om jeg er fornøyd? Ikkje med prisen, men med ytelsen. Burde ha kostet 7k, men krona var ikkje med oss i denne runden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter jeg oppdaterte til 350.12 driveren til Nvidia og begynte å spille GTA V så får eg helt tilfeldige omstarter på pc'en. Det er akkurat som om pc'en beskytter seg selv og kutter spenningen. Og dette skjer heletiden...... :hmm:

 

Er det noe andre med Titan X Sli har opplevd(Nizzen & Bshagen)? Har 40 grader som maks temp på GPU'ene og rundt 50 på CPU. Har en 1600W PSU og effekten som trekkes av oppsettet er rundt 1000W så skal være innenfor. Noen som har noen ideer om hva som kan være gale, eventuelt hvordan eg bør gå fram for å feilsøke?

 

Når eg spiller andre spill så er alt helt normalt. Og jeg har satt standard frekvenser på CPU & GPU for å eliminere feil i forbindelse med overklokking.

 

All hjelp settes stor pris på. Har nesten gitt opp å spille GTA V.

 

Ser at det er flere som har samme type feil:

 

https://forums.geforce.com/default/topic/826060/sli/help-random-shutdown-with-titan-x-sli-while-playing-games-/

 

https://forums.geforce.com/default/topic/826485/sli/titan-x-sli-locking-system-in-gtav/

Endret av raexon
Lenke til kommentar

Hva er greia her egentlig, er det dårlig SLI utnyttelse i GTA V ?

Virker som de treffer et tak her, gtx 980 sli og titan x slit har  ca samme ytelse.

1 stk titan x har jo også ca samme ytelse som to..

83_131_grand-theft-auto-benchmarked-1080

83_132_grand-theft-auto-benchmarked-1080

 

Cpu flaskehals kanskje, eller faktisk mest sansynlig.

 

5960x @ 4600mhz:

 

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

 

Hva slags CPU bruker Tweak Town?

 

Edit: Det var visst 5820k stock... Det er noe seriøst galt med den testen... Iallefall i forhold til andre tester.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Når man ser hva man kan klare med andre kort, tror dere Gtx titan er litt overkill i dagens marked? Jeg kjenner jo til Titan serien forsovidt, kortet som koster flesk, som som ofte kan bli overgått av billigere kort i SLI. Sånn som mine gamle gtx 560ti kort til 5000 tusen som overgikk gtx titan i mange av testene eller som såvidt lå under med noen fps. Vurderer som Nizzen sa tidligere å kanskje bare kjøpe noen billigere kort å kjøre i SLI. Kanskje noen vet om noen som skal selge sine 980 kort og har en pen pris?
Send PM iallefall

Lenke til kommentar

Når man ser hva man kan klare med andre kort, tror dere Gtx titan er litt overkill i dagens marked? Jeg kjenner jo til Titan serien forsovidt, kortet som koster flesk, som som ofte kan bli overgått av billigere kort i SLI. Sånn som mine gamle gtx 560ti kort til 5000 tusen som overgikk gtx titan i mange av testene eller som såvidt lå under med noen fps. Vurderer som Nizzen sa tidligere å kanskje bare kjøpe noen billigere kort å kjøre i SLI. Kanskje noen vet om noen som skal selge sine 980 kort og har en pen pris?

Send PM iallefall

Det beror ju på vilka krav du har. 1440p med allt maxat så behöver du blodklock på både cpu och skärmkort för att greja 120fps i till exempel GTA V. Spel som kommer framöver ser ut till att äta vram till frukost och lite till och jag är rädd 980 kommer till kort i blockbusters i 1440p framöver, SLI eller ej. Klart, nöjer du dig med G-Sync mellan 40-100 fps kan det hålla en liten stund med 4GB på korten. Men vill du ha 120hz eller 144hz så behöver du mer muskler framöver.

Lenke til kommentar

Okay, jeg har lyst til å kjøre spill i 4K, med 4k skjerm. Har til nå kun spilt 1920x1080 og har lyst til å oppgradere.

Jeg kan enten kjøpe 2x 980 kort eller ett titan kort med dagens budsjett. Hva hadde dere valgt? :) Takk for svar.

 

Ett titan X er jo tingen pga Vram. GTA V med 4k er jo ensten uspillelig med 980.

 

Egentlig vil du ikkje spille på 4k skjerm. 60 hz og lav fps generelt suger. Slik er det med den saken ;) Mye mere digg å kjøre spill i 1440p med høy fps og ha 120+ hz i både windows og spill. DET er gaming. 4k er og blir laggfest enn så lenge. Om du så MÅ kjøpe 4k skjerm, så ikkje finn på å kjøpe noe annet enn en med g-sync :)

 

Lykke til  :thumbup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Okay, jeg har lyst til å kjøre spill i 4K, med 4k skjerm. Har til nå kun spilt 1920x1080 og har lyst til å oppgradere.

Jeg kan enten kjøpe 2x 980 kort eller ett titan kort med dagens budsjett. Hva hadde dere valgt? :) Takk for svar.

 

Ett titan X er jo tingen pga Vram. GTA V med 4k er jo ensten uspillelig med 980.

 

Egentlig vil du ikkje spille på 4k skjerm. 60 hz og lav fps generelt suger. Slik er det med den saken ;) Mye mere digg å kjøre spill i 1440p med høy fps og ha 120+ hz i både windows og spill. DET er gaming. 4k er og blir laggfest enn så lenge. Om du så MÅ kjøpe 4k skjerm, så ikkje finn på å kjøpe noe annet enn en med g-sync :)

 

Lykke til  :thumbup:

 

Vær så snill å link meg en god men billig skjerm du anbefaler til 1440p! Gjerne et par forskjellige<3 Tusen takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...