Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Okay, jeg har lyst til å kjøre spill i 4K, med 4k skjerm. Har til nå kun spilt 1920x1080 og har lyst til å oppgradere.

Jeg kan enten kjøpe 2x 980 kort eller ett titan kort med dagens budsjett. Hva hadde dere valgt? :) Takk for svar.

 

Ett titan X er jo tingen pga Vram. GTA V med 4k er jo ensten uspillelig med 980.

 

Egentlig vil du ikkje spille på 4k skjerm. 60 hz og lav fps generelt suger. Slik er det med den saken ;) Mye mere digg å kjøre spill i 1440p med høy fps og ha 120+ hz i både windows og spill. DET er gaming. 4k er og blir laggfest enn så lenge. Om du så MÅ kjøpe 4k skjerm, så ikkje finn på å kjøpe noe annet enn en med g-sync :)

 

Lykke til  :thumbup:

 

Vær så snill å link meg en god men billig skjerm du anbefaler til 1440p! Gjerne et par forskjellige<3 Tusen takk :D

 

 

Som en gulvlegger sa da en kunde sa at han ville ha et billig og bra belegg:

 

Vil du ha billig eller bra gulvbelegg ;)

 

Her er noen g-sync skjermer:

 

https://www.komplett.no/search?q=g-sync

 

Her leser du tester av skjermene:

 

http://www.tftcentral.co.uk

 

Lykke til  :thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Okay, jeg har lyst til å kjøre spill i 4K, med 4k skjerm. Har til nå kun spilt 1920x1080 og har lyst til å oppgradere.

Jeg kan enten kjøpe 2x 980 kort eller ett titan kort med dagens budsjett. Hva hadde dere valgt? :) Takk for svar.

Ett titan X er jo tingen pga Vram. GTA V med 4k er jo ensten uspillelig med 980.

 

Egentlig vil du ikkje spille på 4k skjerm. 60 hz og lav fps generelt suger. Slik er det med den saken ;) Mye mere digg å kjøre spill i 1440p med høy fps og ha 120+ hz i både windows og spill. DET er gaming. 4k er og blir laggfest enn så lenge. Om du så MÅ kjøpe 4k skjerm, så ikkje finn på å kjøpe noe annet enn en med g-sync :)

 

Lykke til :thumbup:

Vær så snill å link meg en god men billig skjerm du anbefaler til 1440p! Gjerne et par forskjellige<3 Tusen takk :D
https://www.komplett.no/acer-27-led-predator-g-sync-xb270hu/836743

 

Og

 

https://www.komplett.no/asus-27-led-g-sync-rog-swift-pg278qe/838757

Lenke til kommentar

Glem ikke at to kort medfører mye mer glede uavhengig om maskinen er på eller ei. Samt mye mer placebo. Med singelkort så forventer man jo at alt blir sausete. :D

Hadde du bare visst hvor rett du har i akkurat det :thumbs:   Jeg savner ikke fps-drop, flickering og venting på SLI/CFX-profiler til nye spill, men å se 2 kort i maskinen derimot :D

Endret av Theodor1979
Lenke til kommentar

 

 

Glem ikke at to kort medfører mye mer glede uavhengig om maskinen er på eller ei. Samt mye mer placebo. Med singelkort så forventer man jo at alt blir sausete. :D

Hadde du bare visst hvor rett du har i akkurat det :thumbs: Jeg savner ikke fps-drop, flickering og venting på SLI/CFX-profiler til nye spill, men å se 2 kort i maskinen derimot :D
Du glemte stuttering, kræsjing og andre rariteter ;)
Lenke til kommentar

 

 

 

Glem ikke at to kort medfører mye mer glede uavhengig om maskinen er på eller ei. Samt mye mer placebo. Med singelkort så forventer man jo at alt blir sausete. :D

Hadde du bare visst hvor rett du har i akkurat det :thumbs: Jeg savner ikke fps-drop, flickering og venting på SLI/CFX-profiler til nye spill, men å se 2 kort i maskinen derimot :D
Du glemte stuttering, kræsjing og andre rariteter ;)
Og det mest vanlige; brukerfeil;)
Lenke til kommentar

 

Hmm, det var vist ganske dyrt å oppgradere alt dette samtidig. Spørs om jeg får gjort dette på en gang :)

Om noen skal selge et gtx titan x kort send meg en PM så kan vi bli enig om noe =)

Jeg kan selge TitanX med ek vannblokk og bakplate:)

 

14k per stk. Kupp:D

 

Veeel jeg har ikke vannkjøling :p Har ikke hatt vannkjøling system ever og har egentlig bare nylig tenkt i de baner. Men 14k er litt mye akkurat nå. Jeg har et budsjett på 11-12k akkurat nå =)

 

 

Hmm, det var vist ganske dyrt å oppgradere alt dette samtidig. Spørs om jeg får gjort dette på en gang :)

Om noen skal selge et gtx titan x kort send meg en PM så kan vi bli enig om noe =)

Med 1440p gsync skärm så får du räkna med minst 30k med en cpu som inte flaskhalsar.

 

 Ja, jeg må ta dette slow haha. Akkurat nå har jeg bare deltidsjobb og det suger for hobbyen min :/

Lenke til kommentar

 

Fant kort nummer 2 til 9999,- . Virker som prisene er på vei ned, levering om en ukes tid. Sparte 1000-1500 kr da :) Blir litt besparelser i denne prisklassen.

Link?

 

Ser bare til 10249...

 

Titan black er til 9999

 

http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:8019461

Lå på 9999 i forrige uke.

Det dukker ikke opp i prisguiden tho.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Noen som har problemer med å kjøre overklokk på noen form for frostbite spill? Kjører vanligvis en clock på +200 coreclock (som utgjør i underkant av 1400 mhz under boost) og +400 på minne. Denne clocken er dønn stabil i GTA , Far Cry 4 og alle bencher jeg har kjørt den gjennom. Helt til jeg i dag startet å spille dragon age inqusition, hvor jeg får etter en liten stund en DirectX error å spillet enten CTDer eller fryser opp hele maskinen. Skrudde coreclock ned til +100 og minne til +200 uten at dette gjorde en døyt forskjell, det er kun når jeg spiller spillet med orginal klokk det fungerer over lengre tid. Testet en del med BF4 i samme slengen nå, og får lignende kræsjer, bare at jeg ikke får opp DirectX erroren.

 

Ikke det at 2 Titan X ikke leverer høy nok FPS stock, men synst bare det er et merkelig fenomen.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ingen overklokker blir godkjent før det klarer seg etter timesvis spilling med BF4. Og er jo kjent for å være ganske krevende. 

Far Cry og slikt har gjerne en del lavere utnyttelse, og tror jeg ikke belaster like mye på skjermkortet. 

 

Er en grunn for at jeg har spillt BF4 en time eller 2 for stabilitetstesting. Bra stabilitetstest for cpu også faktisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...