Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Asus rampage extreme V

 

Ah, akkurat samme som meg det. Men jeg er nesten som Christian og sitter på fjellet på en laptop (og gjør så de neste 7 uker). Det jeg gjorde var bare å google det. Noe i duren "How to overclock Asus rampage extreme V". 

 

Der dukker det vel opp youtubevideoer med demo steg for steg. Ganske grei skuring.

 

Det er litt frem og tilbake hva du setter baseclock til (jeg har den på 100) og multipiler på 42 - 45. Volt til 1,25 - 1,3. Prøv deg fram og lykke til.

 

Ikke test med prime95 da denne ikke er bra for denne generasjonens cpuer.

 

Eventuelt bare spør i overklokkingsforumet så er det mange som hjelper deg der sikkert :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter her og skal ha nytt kort. Etter at det kom fram at Fury X har mye støy fra pumpen har jeg bestemt meg for å gå for nVidia denne gangen. Riggen kortet skal brukes i brukes kun til gaming og generell sørfing. Gamer kun i 1080P, målet er 120 FPS. 

 

Optimalt sett skulle jeg gått for ett 980Ti, men lurer på om prosessoren min vil bli en festbrems med dette kortet. Sitter på en 2500k @ 4,6GHz. Videre, etter å ha sett på pris per FPS er det eneste andre alternativet 970 (980 koster for mye i forhold til 980Ti). 

 

Noen forslag eller erfaringer?

Lenke til kommentar

Sitter her og skal ha nytt kort. Etter at det kom fram at Fury X har mye støy fra pumpen har jeg bestemt meg for å gå for nVidia denne gangen. Riggen kortet skal brukes i brukes kun til gaming og generell sørfing. Gamer kun i 1080P, målet er 120 FPS. 

 

Optimalt sett skulle jeg gått for ett 980Ti, men lurer på om prosessoren min vil bli en festbrems med dette kortet. Sitter på en 2500k @ 4,6GHz. Videre, etter å ha sett på pris per FPS er det eneste andre alternativet 970 (980 koster for mye i forhold til 980Ti). 

 

Noen forslag eller erfaringer?

 

Ville ventet litt med den "støy fra pumpen" til folk får retailversjonene :) Jeg får min i morra :D

 

Mener å ha lest at det var forskjell på pumpen på ES og retail ;)

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er nok rimelig sikkert omtrent lik skalering, med mindre man skaper en stor minneflaskehals på 980. Problemer har større forskjell på det individuelle planet, måtte det være tilfeldigheter, spillet, bruken, driveren eller maskinvaresammensettingen. 

Det er jo tross alt tungt programvarestyrt, og implementeringen av SLI har ikke forandret seg stort på en god stund nå.

 

Med en finger i været så vil jeg gjette på at driver og spill står for 99 % av alle problemer. Må ikke glemme at spill i dag har nådd et vanvittig bunnpunkt, og spesielt på PC-platformen så har det nådd en hinsides bunnivå, hvor det knapt finnes nye AAA-titler som er mer enn halvferdige. De porter over så raskt og brutalt at spillene knapt er optimalisert for basismaskinvare. Det er ikke akkurat særlig positivt for entusiastmaskinvare, som er enda mindre marked. 

 

Synes i alle fall det går igjen at det alltids er de mest åpenbare portede spillene som sliter med 2-way SLI og oppover. 

3-Way og 4-Way har hatt et enda litt hardere enn 2-way SLI, men problemmessig (annet enn at det ikke er støttet i spillet) har jeg aldri vært borti. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ja, ser den.

Har sett en del tester på 2 veis SLI.

Der det er ganske stor forskjell på ett Titan X kort og 2 Titan X kort

Men har ikke sett noen tester på 3 eller 4.

Får selv snart 2 Titan X som jeg skal kjøre i SLI. 
Men som en sier, mye vil ha mer :-P Så driver å tenker allerede på ett 3. kort. Men er usikker på om det er verdt det. 

Endret av uggy
Lenke til kommentar

Ja, ser den.

Har sett en del tester på 2 veis SLI.

Der det er ganske stor forskjell på ett Titan X kort og 2 Titan X kort

Men har ikke sett noen tester på 3 eller 4.

Får selv snart 2 Titan X som jeg skal kjøre i SLI. 

Men som en sier, mye vil ha mer :-P Så driver å tenker allerede på ett 3. kort. Men er usikker på om det er verdt det. 

 

Jeg hadde 3-way gtx 980, og det skalerte VELDIG bra i spill som trengte mye gpu kraft. F.eks farcry 4. Nærmest perfekt skalering. For meg så var det helt konge med 3-way. Da jeg spillte mere og mere med 3x swift , så ble minnet en stor flaskehals. Virket som at 980korta hadde for liten båndbredde generelt også. Skulle bare mangle med 12 Megapixler :p

 

Med 2x titan X, så ble spill plutselig smooth i surround, som i teorien er ca det samme som 3x gtx 980.

Har lyst på et 3. titan X, men først så skal jeg teste dritten ut av Fury X som jeg har her  :green:

Lenke til kommentar

Hmmm, og hva ligger til grunn for å betale 3400kr mer enn standardversjonen?  :ohmy:

For den prisøkningen så forventer jeg isolasjon, peltierelement, 360rad, pumpe og masse masse kobber / VRM faser.

 

 

Ja, ser den.

Har sett en del tester på 2 veis SLI.

Der det er ganske stor forskjell på ett Titan X kort og 2 Titan X kort

Men har ikke sett noen tester på 3 eller 4.

Får selv snart 2 Titan X som jeg skal kjøre i SLI. 
Men som en sier, mye vil ha mer :-P Så driver å tenker allerede på ett 3. kort. Men er usikker på om det er verdt det. 

Skalerer sjeldent like bra som 2-way SLI, men det er vel nok å forvente. Dog, har ofte vært tåelig bra skalering. Ikke unormalt å se en 125 %, som er meget bra. (150 % er perfekt skalering) 

 

Men som sagt av Nizzen, det kreves mer av deg som bruker når man justerer grafikkinstillinger, da det er mer å sjonglere. 

F.eks at man ikke har FOR lav render-oppløsning (CPU-flaskehals), men ikke for høy slik at minnet blir en begrensninger. På Titan X så slipper du i alle fall sistnevnte. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hvis man ser på en del reviews av skjermkort der GTA V er testet med SLI og crossfire, så ser man fort at cpu blir en flaskehals ved dårlig cpu. Derfor kan man se noen plasser at det ikkje er forskjell på 2x 980 og 2x titan X. 780ti sli kan plutselig være like "bra" som 2x titaX.

 

Ved lav oppløsning, så er det også lett å komme til en cpu flaksehals i Battlefield. Men er oppløsningen høy nok, så blir den ikkje flaskehals. Det er typisk over ~110+ fps man begynner å merke cpu som en flaskehals.

Lenke til kommentar

 

Ja, ser den.

Har sett en del tester på 2 veis SLI.

Der det er ganske stor forskjell på ett Titan X kort og 2 Titan X kort

Men har ikke sett noen tester på 3 eller 4.

Får selv snart 2 Titan X som jeg skal kjøre i SLI. 

Men som en sier, mye vil ha mer :-P Så driver å tenker allerede på ett 3. kort. Men er usikker på om det er verdt det. 

 

Jeg hadde 3-way gtx 980, og det skalerte VELDIG bra i spill som trengte mye gpu kraft. F.eks farcry 4. Nærmest perfekt skalering. For meg så var det helt konge med 3-way. Da jeg spillte mere og mere med 3x swift , så ble minnet en stor flaskehals. Virket som at 980korta hadde for liten båndbredde generelt også. Skulle bare mangle med 12 Megapixler :p

 

Med 2x titan X, så ble spill plutselig smooth i surround, som i teorien er ca det samme som 3x gtx 980.

Har lyst på et 3. titan X, men først så skal jeg teste dritten ut av Fury X som jeg har her  :green:

 

Du får si fra hvordan du føler det går med 3 way SLI om du skal bestemme deg for å gå for det :)

Lenke til kommentar

Hvor mye kan jeg forvente å klokke mitt Titan X tro? Booster stock til ca 1200 MHz med vannkjøling, men med vannkjøling installert har jeg ikke passert 40C engang  :wee:

 

Hvor kan jeg skaffe et bra BIOS som åpner opp for mer enn 110% power?

Fasit:

 

http://www.overclock.net/t/1546747/official-nvidia-geforce-gtx-titan-x-owners-club

 

Du skal forvente 1400mhz, og håpe på over 1500mhz :)

 

1550mhz er BRA og 1450 er middels :p

 

Velkommen i Titan X klubben N o r e n g   :thumbup: 

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...