Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.techspot.com/article/1564-build-a-pc-bad-idea-bad-timing/

As a side note, there is something else that could threaten PC component prices this year and that is a shortage of copper foil, which could lead to a PCB shortage. The price of copper saw a 25% increase in 2017, and while there's still plenty of copper about, there’s a looming shortage in copper foil production capacity.

 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

 

 

Er inne på et varmt folde-rom eller noe? Ikke så rart det blir varmt i såfall, du har vel et par maskiner som surrer og går antar jeg :)

Slik står det med døra åpen, kabinettet åpent på sia, 70 grader ved load og 70% viftehastighet.

attachicon.gif20180124_125237.jpg

 

 

 

Dette er vel så lite optimalt som en får det til. Slå ut plata bak, eller lag i det minste ett stort hull. Aller beste blir jo å flytte hele boksen ut av benken. Ikke rart det støyer og er varm der nei :p

 

Takk for innspill, men man ser det litt dårlig på bildet men det er ingen bakplate, det er veggen, det er en glyp på 5 cm fra vegg og skrivepult, men kan sikkert ta den lengre fra veggen når jeg gamer.

Lenke til kommentar

Hva mener folket her om GPU voltage %?

Driver å overklokker mitt 1060 6gb.

Core ser ikke ut til å gå mye høyere enn 1900Mhz, men det booster jo til over 2ghz.

Ser ikke spesielt økning i klokk ved å øke voltage %, er jo mer temperatur avhengig?

Kjør stock, ikkje vits å overklokke 4-5%.

Vil du ha bedre ytelse, kjøp bedre skjermkort :p

Ærlig svar

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Holder meg på 70 grader på full load og med viftene på rundt 70% når jeg har skrivepultsdøra åpen og kabinettet åpen på den ene siden, blir litt viftestøy men har jo lyd på spillet jeg gamer så det går fint.

 

Får heller gå for noe mer stille når 2080ti kort kommer.

Om du må ta av sidepanelet for å kjøle ned ytterligere, så er det noe feil med oppsettet av vifter. Men å putte hele maskinen inn i et skap (som andre nevner på her) er jo også dagens :D

 

Prøv å få til god gjennomstrømning av luft. Ikke sikkert viftene i front gjør jobben sin tilstrekkelig om du ikke har sidepanel på.

Lenke til kommentar

Jepp, blir det samme for meg. Er ikke mange spillanseringene jeg kan tenke meg på PC i 2018 likevel som ikke kommer først på PS4 Pro eller Xbox One X.

 

Med mindre prisene stuper pga. dette en eller annen tid. Da kan det hende jeg likevel går til innkjøp.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp, blir det samme for meg. Er ikke mange spillanseringene jeg kan tenke meg på PC i 2018 likevel som ikke kommer først på PS4 Pro eller Xbox One X.

 

Med mindre prisene stuper pga. dette en eller annen tid. Da kan det hende jeg likevel går til innkjøp.

 

Eneste spillet i år jeg ser frem til er Shadow of the Tomb Raider, og jeg håper mitt 1080Ti  kort holder til det spillet.

Lenke til kommentar

Nettopp bestilt 2x 1080 Ti Waterforce. Korta kommer før de får strøm fornyning i stock så må vente med OC siden 850w med all denne vannavkjølinga blir litt snaut. Er jo ikke en 1200watts forsyning av decent kvalitet og oppdrive

 

Skal bli artig, merker nok forskjell fra en 1080 :p

 

1080Ti SLI sammen med en 7700K CPU....hmmm vet ikke om det var det lureste menne. Var jeg deg ville jeg solgt det du har og bare kjøpt ett 1080Ti, eller bare venta på Ampere til våren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nettopp bestilt 2x 1080 Ti Waterforce. Korta kommer før de får strøm fornyning i stock så må vente med OC siden 850w med all denne vannavkjølinga blir litt snaut. Er jo ikke en 1200watts forsyning av decent kvalitet og oppdrive

 

Skal bli artig, merker nok forskjell fra en 1080 :p

 

1080Ti SLI sammen med en 7700K CPU....hmmm vet ikke om det var det lureste menne. Var jeg deg ville jeg solgt det du har og bare kjøpt ett 1080Ti, eller bare venta på Ampere til våren.

 

Hehe er ikke så mye en taper på 8x pcie vs 16x pga tråder, mer enn jeg gjør med og gå for en dårligere gaming CPU. Samt prisen på og bytte når jeg har god nok CPU til mitt bruk :p En 8700k, koster meg 5k i hovedkort også pga intel er idioter. Gaming på ultra er målet. Og en 8700k er nedgradering når det gjelder gaming atm. Kjører 5.2ghz

Sett på en del benchmarks der de kjører 8x sli vs 16x sli der ikke CPU bottlenecker, ikke en voldsom forskjell.

 

Neste bytte av CPU blir nok en 10 core i9, men ikke en prio siden min CPU holder meg ikke tilbake.

 

Korta har betalt seg selv innen neste gen er ute så derfor jeg ikke orket og vente.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

 

 

Nettopp bestilt 2x 1080 Ti Waterforce. Korta kommer før de får strøm fornyning i stock så må vente med OC siden 850w med all denne vannavkjølinga blir litt snaut. Er jo ikke en 1200watts forsyning av decent kvalitet og oppdrive

 

Skal bli artig, merker nok forskjell fra en 1080 :p

1080Ti SLI sammen med en 7700K CPU....hmmm vet ikke om det var det lureste menne. Var jeg deg ville jeg solgt det du har og bare kjøpt ett 1080Ti, eller bare venta på Ampere til våren.

Hehe er ikke så mye en taper på 8x pcie vs 16x pga tråder, mer enn jeg gjør med og gå for en dårligere gaming CPU. Samt prisen på og bytte når jeg har god nok CPU til mitt bruk :p En 8700k, koster meg 5k i hovedkort også pga intel er idioter. Gaming på ultra er målet. Og en 8700k er nedgradering når det gjelder gaming atm. Kjører 5.2ghz

Sett på en del benchmarks der de kjører 8x sli vs 16x sli der ikke CPU bottlenecker, ikke en voldsom forskjell.

 

Neste bytte av CPU blir nok en 10 core i9, men ikke en prio siden min CPU holder meg ikke tilbake.

 

Korta har betalt seg selv innen neste gen er ute så derfor jeg ikke orket og vente.

Å si at 7700k ikkje holder deg noe tilbake ved sli, er både sant og usant. Kommer ann på hvilke spill man spiller :)

 

Bare ved å kjøre lav minnehastighet på 1155 plattformen ved kjøring av sli, vil gi en merkbar flaskehals. Igjen, det kommer ann på spillet.

 

7700k i bf1 er flaskehals vs 8core+ i multiplayer :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Nettopp bestilt 2x 1080 Ti Waterforce. Korta kommer før de får strøm fornyning i stock så må vente med OC siden 850w med all denne vannavkjølinga blir litt snaut. Er jo ikke en 1200watts forsyning av decent kvalitet og oppdrive

 

Skal bli artig, merker nok forskjell fra en 1080 :p

1080Ti SLI sammen med en 7700K CPU....hmmm vet ikke om det var det lureste menne. Var jeg deg ville jeg solgt det du har og bare kjøpt ett 1080Ti, eller bare venta på Ampere til våren.

Hehe er ikke så mye en taper på 8x pcie vs 16x pga tråder, mer enn jeg gjør med og gå for en dårligere gaming CPU. Samt prisen på og bytte når jeg har god nok CPU til mitt bruk :p En 8700k, koster meg 5k i hovedkort også pga intel er idioter. Gaming på ultra er målet. Og en 8700k er nedgradering når det gjelder gaming atm. Kjører 5.2ghz

Sett på en del benchmarks der de kjører 8x sli vs 16x sli der ikke CPU bottlenecker, ikke en voldsom forskjell.

 

Neste bytte av CPU blir nok en 10 core i9, men ikke en prio siden min CPU holder meg ikke tilbake.

 

Korta har betalt seg selv innen neste gen er ute så derfor jeg ikke orket og vente.

Å si at 7700k ikkje holder deg noe tilbake ved sli, er både sant og usant. Kommer ann på hvilke spill man spiller :)

 

Bare ved å kjøre lav minnehastighet på 1155 plattformen ved kjøring av sli, vil gi en merkbar flaskehals. Igjen, det kommer ann på spillet.

 

7700k i bf1 er flaskehals vs 8core+ i multiplayer :)

 

Spiller mye Ark, det spiser gpu. Ellers blir det litt World of tanks som ikke krever noe, War Thunder, random eye candy spill.

Ser de fleste spill tar ikke bruk av mange cores så, er litt mer allrounder slik pcn er nå.

Bang per buck får jeg nok mer av et skjermkort ekstra enn og oppgradere cpu. Som vil koste samme om ikke mer.

Blitt litt for gammel til de fast pace fps spilla :p Liker litt ro! 

 

Bonusen er at skjermkortet betaler seg selv på 120dager

En 10 core og hovedkort ville ta ca 1.6 år med og mine monero

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Blitt litt for gammel til de fast pace fps spilla :p Liker litt ro! 

 

Bonusen er at skjermkortet betaler seg selv på 120dager

En 10 core og hovedkort ville ta ca 1.6 år med og mine monero

 

Føler det samme. Selv liker jeg slike som Tomb Raider :)

 

Da kan du like gjerne vente med CPU oppgradering til Cascade X kommer da (etterfølgeren til Skylake-X). Til høsten eller når de kommer. Dessuten kan det være lurt å vente til Intel har fixet Meltdown/Spectre greia i sine CPU'er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blitt litt for gammel til de fast pace fps spilla :p Liker litt ro! 

 

Bonusen er at skjermkortet betaler seg selv på 120dager

En 10 core og hovedkort ville ta ca 1.6 år med og mine monero

 

Føler det samme. Selv liker jeg slike som Tomb Raider :)

 

Da kan du like gjerne vente med CPU oppgradering til Cascade X kommer da (etterfølgeren til Skylake-X). Til høsten eller når de kommer. Dessuten kan det være lurt å vente til Intel har fixet Meltdown/Spectre greia i sine CPU'er.

Tomb raider er moro, sikkert litt pga nostalgi da jeg som skit unge siklet på meget dårlige polygoner som skulle ligne Angelina Jolie :p

 

Ja har faktisk vurdert AMD og etter jeg så størrelsen på threadripper :p Størrelsen gjorde at jeg bare fikk veldig lyst på den selv om jeg har nada bruk for alle de kjernene :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...