Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Det er jo bra! Men ikke alle er så heldige. Dessuten blir kanskje prisen drøy for de fleste. Jeg betalte vel ca. 8000,- for mitt 1080 ti. Hvis det nå stemmer at prisene er på vei opp mot 12 000,- så begynner det å koste mer enn det smaker for mange. Spørsmålet blir da hvor lenge prisene blir så høye og hva prisen på nye kort blir. Hvertfall glad jeg kjøpte i begynnelsen av desember og godt fornøyd! ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 Både 970, 1070 og 1080Ti har vært ekstreme gode kjøp for min del. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke oppgraderte hele PCen når RAM prisene var halve av i dag :p Men det har ikke vært noen issue annet enn "hadde vært kjekt å ha". Pga. gode skjermkort til gode priser har jeg likevel kunnet kost meg med alle nye titler i 2560x1440 og 3840x1600.

 

EDIT:
Wow aldri solgt maskinvare så raskt og til så gode priser noensinne. 10-15 min etter jeg la ut 1070+970 hadde jeg fått tilnærmet 100 henvendelser og korta ble solgt lynraskt. Fikk flere hundre henvendelser i løpet av en time. Selv etter begge er solgt renner det inn mange som spør etter 970 kortet. Selv henvendelser som spør om jeg har mer liggende.

 

Deal done raskt og effektivt og penga i lomma og begge parter fornøyd! Sjelden så morro å selge noe.

Fikk også mye høyere bud enn det jeg solgte for men valgte en "vinner" og stod ved det.

 

Anbefaler alle som har noe liggende om å legge det ut nå :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er jo bra! Men ikke alle er så heldige. Dessuten blir kanskje prisen drøy for de fleste. Jeg betalte vel ca. 8000,- for mitt 1080 ti. Hvis det nå stemmer at prisene er på vei opp mot 12 000,- så begynner det å koste mer enn det smaker for mange. Spørsmålet blir da hvor lenge prisene blir så høye og hva prisen på nye kort blir. Hvertfall glad jeg kjøpte i begynnelsen av desember og godt fornøyd!

Vi får også være fornøyde når Farcry 5 slipper om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar

Det er vel rundt 7-8 år siden jeg spillte skytespill sist. Driver å trener litt med Fortnite Battle Royale. Er nok ikke å overdrive å si at jeg er driiit dårlig. Men gøy er det, og jeg blir bedre selv om det går tregt.

 

Merker hvertfall enorm forskjell fra gamle-pc'en til den nye!! ? 8700k/1080ti

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Både 970, 1070 og 1080Ti har vært ekstreme gode kjøp for min del. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke oppgraderte hele PCen når RAM prisene var halve av i dag :p Men det har ikke vært noen issue annet enn "hadde vært kjekt å ha". Pga. gode skjermkort til gode priser har jeg likevel kunnet kost meg med alle nye titler i 2560x1440 og 3840x1600.

 

EDIT:

Wow aldri solgt maskinvare så raskt og til så gode priser noensinne. 10-15 min etter jeg la ut 1070+970 hadde jeg fått tilnærmet 100 henvendelser og korta ble solgt lynraskt. Fikk flere hundre henvendelser i løpet av en time. Selv etter begge er solgt renner det inn mange som spør etter 970 kortet. Selv henvendelser som spør om jeg har mer liggende.

 

Deal done raskt og effektivt og penga i lomma og begge parter fornøyd! Sjelden så morro å selge noe.

Fikk også mye høyere bud enn det jeg solgte for men valgte en "vinner" og stod ved det.

 

Anbefaler alle som har noe liggende om å legge det ut nå :)

Samme erfaring her :)  Vanvittig respons på mitt 1080Ti og fikk 7500,- + frakt for det. Et halvt år gammelt kort, dog det var ekstremt lite brukt, og 100% strøkent!

Lenke til kommentar

Nesten så det frister å selge 1080Ti kortet også, siden det kun er FarCry 5 som frister på PC før RDR2 detter ned på konsollene og neppe kommer på PC før 2019/20. CP2077 er nok også 2019 en gang :p

Får evt. vente til prisen på 1080Ti har steget ennå litt. Må si det seriøst frister å være konsollspiller en stund fremover. Så lenge man har jobblaptop og skjermkort godt nok  til film på desktopen så er det jo ingen krise.

 

EDIT:

Jøss, 1080Ti Extreme Edition kortet mitt er allerede ca. 2000,- dyrere enn det jeg fikk det til. Hvis spådommer om 1200USD slår til for basiskorta så blir det nok konsolltilværelse til neste generasjon lanseres.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å sette vannkjøling på 1080TI kort?
Jeg har 1080Ti Aorus, og har et kabinett som er litt lite og har dårlig luftgjennomstrømning fra skjermkortet og til exhaust viftene, 1 bak cpu og en i topp, så uten å åpne opp sidedekselet og skapdøren i skrivepulten går tempen opp mot 80 grader hvis jeg ikke manuelt setter opp viftehastighet i MSI afterburner. Blir mye bråk når den må over 80%. 
Så flott om noen kan si meg om det er å anbefale å kjøle med vann og eventuelt hvilken kjøleløsning jeg kan kjøpe som ikke er for dyr.

 

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med å sette vannkjøling på 1080TI kort?

Jeg har 1080Ti Aorus, og har et kabinett som er litt lite og har dårlig luftgjennomstrømning fra skjermkortet og til exhaust viftene, 1 bak cpu og en i topp, så uten å åpne opp sidedekselet og skapdøren i skrivepulten går tempen opp mot 80 grader hvis jeg ikke manuelt setter opp viftehastighet i MSI afterburner. Blir mye bråk når den må over 80%. 

Så flott om noen kan si meg om det er å anbefale å kjøle med vann og eventuelt hvilken kjøleløsning jeg kan kjøpe som ikke er for dyr.

 

Jeg har ek vann på 1080Ti Aorus :)

Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med å sette vannkjøling på 1080TI kort?

Jeg har 1080Ti Aorus, og har et kabinett som er litt lite og har dårlig luftgjennomstrømning fra skjermkortet og til exhaust viftene, 1 bak cpu og en i topp, så uten å åpne opp sidedekselet og skapdøren i skrivepulten går tempen opp mot 80 grader hvis jeg ikke manuelt setter opp viftehastighet i MSI afterburner. Blir mye bråk når den må over 80%.

Så flott om noen kan si meg om det er å anbefale å kjøle med vann og eventuelt hvilken kjøleløsning jeg kan kjøpe som ikke er for dyr.

 

Jeg har ek vann på 1080Ti Aorus :)

Kunne du gitt meg en lenke til akkurat det du bruker og fortelle litt om temp og støy?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...