Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

 

I tilfelle det kommer gode tilbud i romjula/nyttårssalget har dere et par kjappe anbefalinger på hovedkort og minne som går sammen med 8700 eller bør jeg gå for 8700k?

Gå enten for 8600K eller 8700K. ASUS ROG Maximus X Hero, Socket-1151 kortet er bra. Av RAM bør du gå for Corsair Vengeance LPX hvis du har luftkjøler som tar litt plass, eller G.Skill TridentZ brikker om du har en AIO. 3200 Mhz eller raskere. Husk sett XMP profile i BIOS når du har satt det opp.
Takk for tips. Hvordan er stock kjøler på 86/8700k? Eventuelt 8700 uten K. Hvilken luftkjøler anbefales som ikke er altfor kostbar hvis stock suger.

 

Og vil hero kortet passe i mitt kabinett?

Ja, hovedkortet passer i Define R4 - standard ATX. Stock kjøler holder man seg unna. Noctua U12S eller U14S er de du bør se på. Ikke de billigste der ute, men bra kvalitet. U12S tar minst plass av dem.

 

i7 8700K kjører på høyere hastigheter enn 8700, og kan overklokkes. Som jeg sa, gå for 8600K hvis 8700K er for kostbar.

 

Edit : Nå er vi HELT off topic her. Kanskje du bør lage egen tråd....

Takk for hjelpen! Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slår det av blankt, men folk liker jo så mye forskjellig om dagen :p

Når det er sagt, opplevde i går at BF1 resetta innstillingene sine av seg selv. Ganske irriterende å måtte inn i settings og kontrollere når man bare skal ha seg en kjapp runde og to. Har ikke skjedd tidligere som jeg kan erindre.

 

EDIT: Øøø var jo ikke BF1 tråden dette nei  :huh:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hva det kan være som gjør at filmer fra både youtube og via VLC hakker/stutter? Er ikke noe voldsomme filmer heller det gjør det på, et eksempel er fra 0:44 og utover i denne filmen. Har GTX 1080Ti, har kun byttet skjermkort, å jeg sleit ikke med dette tidligere på slike filmer.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Resten av systemet? Info altså

 

Veit mange har fikset diverse feil ved å bruke driver sweeper fra 3dguru etter at de har byttet kort. Du kan jo prøve det først?

 

http://www.guru3d.com/content-page/guru3d-driver-sweeper.html

Har gjort sweep.

 

Min setup:

MSI Z97 GAMING 3, Socket-1150 Hovedkort.

Gigabyte Geforce GTX 1080 TI Aorus.

Intel Core i5-4670K.

16 gb DDR3 1600MHz ram

 

Sliter ikke i f.eks. BF4.

Lenke til kommentar

:hmm: 

 

VLC og browseren er oppdatert? Har du prøvd YT i en annen browser også, med samme resultat?

 

Takk for hjelpen. Fikk fikset det, men det må ha vært en bugg. Reinstallerte til og med clean skjermdriver, uten hjelp. Men jeg har duplisert PC skjermen med en 4k TV. Hadde 1920x1080 oppløsning, så prøvde bare å disable PC skjermen, og da forsvant hakkingen. Enabla den igjen, og nå er det ingen hakking, selv om de er duplisert, og selv om jeg har 1929x1080 eller 3840x2160 oppløsning. Snodig.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Noen som har noe erfaring med mining? 

 

Vurderer å enten kjøpe et 1070 STRIX hos elkjøp (4300,-), eller 1080 STRIX (5300,-), evt. et 1080Ti (7200,- for et Gigabyte tre vifters kort) hos komplett. La kortet betale seg ned, så om det detter ned med kryptocurrency elns, så folder jeg bare normalt på det.

 

1070 betaler seg selv ned etter ca 4-4.5 mnd etter strømutgifter. Har eget kjellerrom med en kamerat hvor det kan mine i fred. Har den i en 4670K rig, så fungerer som en lan maskin også.

 

Fordelen med 1080Ti er at jeg kan kjøre sli, men ulempen, er at jeg kun spiller PUBG for øyeblikket. :p 

 

1080 er egentlig mye dårligere value for pengene mtp. mining.

Lenke til kommentar

Jau.

 

Gikk for 1070. Koster meg ca 4000,- blank for strix modellen da jeg fikk solgt spill-koden som fulgte med, hehe.

 

Får ca 4.75-6.75 usd pr. dag på 1080Ti.

Et gammalt 7970 gir ca 2 usd.

 

Så ligger vel på 10-12 USD pr dag til sammen. Ikke mange mndene å nedbetale 1070 kortet. :D

Følger ikkje spillkoden skjermkortet/mailen nå da? Så ubrukelig for andre? Var noe snakk om det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...